Forventningene mine er allltid for høye!

Inneholder annonselenker

God morgen alle sammen! Da har jeg akkurat kommet tilbake på hotellrommet etter en fantastisk frokost, og er straks klar for å sette snuten mot Tønsberg. Oppholdet i Åsgårdstrand har levd opp til alle forventninger, med nydelig utsikt, frisk sjøluft, god mat (vinhuset 1379) og nystekte vafler til frokost, så jeg kan virkelig ikke annet enn å smile her jeg sitter.

Vi er i utgangspunktet ikke så flinke til å gjøre sånne kjærstegreier sammen, uten at jeg egentlig vet hvorfor. Kanskje fordi jeg alltid har en forventning om at alt skal bli som i en Disneyfilm, og egentlig blir litt skuffa når det viser seg at man sjeldent danser på brygga til musikk fra en jukebox? Det blir rimelig vanskelig å imponere meg med en slik innstilling, men han klarte det jammen i går likevel. Og jeg har endelig forstått at jeg må legge fra meg divanykkene mine hjemme..

For etter en herlig kveld med mat, sang, vin, en tur langs havet og en alt for skummel film på hotellrommet kan jeg faktisk si at jeg sovnet rimelig lykkelig. Nesten som i en Disneyfilm, egentlig.

p1060852 p1060858 p1060871 p1060879 p1060881 p1060882 p1060883 p1060888

Genseren finner du forresten HER og med koden 345722 får du 40% avslag på din dyreste vare ♥

Med det ønsker jeg dere alle en strålende dag§

//Camilla


Er du klar for en VARIG livsstilsendring?

For litt over 3 mnd siden kjørte jeg i gang den aller første runden med hjemmetrening, og siden har jeg virkelig ikke sett meg tilbake. Det er noe med det å være i et utelukkende positivt miljø som rett og slett fyller meg med en god følelse, og som gjør hver dag på jobben til en liten drøm som går i oppfyllelse. Det er fantastisk å få lov til å svare på daglige spørsmål, kommentere alle bilder som legges ut i gruppen vår og følge hver enkelt av de 100 jentene som per nå er med som rett og slett gir meg mer energi enn det tar! Det er klart det også krever litt å skulle lage nye programmer hver uke og holde følge med de bortimot 50 tingene som skjer i gruppen hver eneste dag, men med tilbakemeldingene som kommer min vei er det på alle måter verdt det.

Stolt av hva jeg har fått til de siste tre åra 😀 25 kg lettere, og takket være dette programmet begynner det jaggu å bli litt strammere også 🙈😀 Før jeg ble med på opplegget til Camilla Lorentzen, løp jeg bare! Og jeg trodde jeg ikke likte styrketrening.. Men fy søren så feil jeg har tatt! Jeg ELSKER det jo💪🏻👍🏻😀 Hvertfall når det dukker frem antydning til muskler jeg alltid har ønsket meg å se 😅😁

Utrolig deilig! Plutselig hadde jeg huset for meg selv og halvannen time før mann og barn kom hjem. Også klarte jeg å ta på meg treningstøyet istedenfor å legge meg på sofaen etter en beinhard start på uka jobbmessig. Jeg vet jo at det er det som funker best 👊 Tusen takk for inspirasjonen alle sammen- og takk til Camilla som gjør det så gøy å trene styrke 😊

En ny runde med oppstart 10.10 er så smått begynt å ta form, kanskje du kan tenke deg å være med? Jeg kan love deg massiv motivasjon og backup fra den fantastiske gruppen på Facebook, og selvsagt svar på alle de spørsmålene du måtte ha! 😀

Generell informasjon

  • Du mottar nytt treningsprogram hver uke
  • Hvert program består av 2 nivåer, med 5 økter per nivå
  • Fokuset ligger på å bygge en sterk og utholdene kropp, gjennom en langvarig livsstilsendring.
  • Ekstrafokus 4 første uker: sterke armer (og som alltid: bein)
  • Ekstrafokus 4 neste uker: Rumpebonansa og fleksibilitet
  • Hver øvelse linker til en film slik at du ser utførelsen
  • Spørsmål til hvert enkelt program kan stilles i gruppen
  • Alle andre spørsmål, gleder og sorger kan selvsagt også deles – jo mer jo bedre 😀
  • Du får tilgang til informasjon om kosthold, både skriftlig og gjennom filmer
  • Spørsmålsrunder og livetimer kjøres jevnlig – kun for dere!

Sist, men ikke inst, skal vi ha det veldig veldig morsomt sammen! Mitt mål er å gi deg de verktøyene du behøver for å kunne få til en varig livsstilsendring. En livsstilsendring som gjør at de resultatene du opparbeider deg faktisk blir værende!

Pris

4 uker: 349
8 uker: 649

Høres dette ut som noe for deg? Meld deg på under da vel! 🙂

Musikken som redder arbeidsdagen!

Det er en første gang for alt, og her kommer altså mitt tips til musikk du virkelig må høre på. Nei, det er ikke snakk om treningsmusikk (da er det jo bare å bruke denne listen fra Spotify), men om musikk som, ja, bergtar deg. Som tar deg med på en reise.

For min del går denne reisen inn dit hvor jeg virkelig er fokusert. Med en gang jeg får dette på øret kan jeg sitte å jobbe med både blogg, kunder og andre småprosjekter i timesvis uten å bli lei, noe jeg virkelig aldri har klart før. Jeg har aldri fått påvist noen form for tilstand, men at jeg sliter med å konsentrere meg om ting jeg ikke finner akutt interessant er ikke akkurat til å stikke under en stol. Gi meg en spennende bok, og jeg kan holde meg selv underholdt i timesvis – gi meg en litt utfordrende oppgave, og jeg gir opp etter 2 minutter. Ofte fordi det er så mye annet som tar interessen min samtidig. Du vet, Instagram, Facebook og alt det der.

Jeg har alltid påstått at musikk gjør det enda verre, at jeg virkelig må fokusere for å kunne klare noe og at lyder forstyrrer meg (jeg hadde en periode med meg ørepropper på lesesalen..), men jeg tror rett og slett jeg må innrømme at jeg har tatt feil. At musikk faktisk kan hjelpe på konsentrasjonen. Pitbull og Usher var bare ikke det riktige valget for meg. Filmmusikk, derimot. Come get me.

Hvem vet, kanskje denne listen kan hjelpe deg gjennom eksamenstiden som nærmer seg med stormskritt?

//Camilla

3 øvelser som kommer til å overraske deg!

Da jeg våknet opp i dag tidlig, 0500, vurderte jeg helt ærlig å bare bli i senga. Jeg fatter og begriper ikke at enkelte mennesker liker å stå opp så tidlig, og at de da føler de får noe ut av dagen. Spør du meg er det helt jævlig og fører ofte til at jeg går rundt som en hjernedød zombie resten av dagen. Nei, det gir meg ikke en ekstra boost å måtte sette et par nakne føtter ned på et kaldt tregulv når jeg egentlig kunne ha holdt de under dyna i flere timer til, og det gir meg ikke en herlig følelse i kroppen å spurte ned til T-banen i det som virker som minusgrader når alle andre ligger og grynter. Jeg skulle helst gryntet selv.

Men. Det å kunne legge seg ned på yogamatten 0630 og suse inn i en egen verden av pust, kroppsbevissthet og bevegelse.. Det er virkelig deilig. Det gjør det hele verdt det. Og av en eller annen grunn fjerner det alt som heter tretthet og zombiefølelser fra kroppen.

Under timen i dag lå fokuset på generell bevegelighet i rygg, hofter og skuldre, og jeg må innrømme at jeg fikk en skikkelig aha-opplevelse da vi skulle kjøre rotasjoner på knærne. Jeg har trodd at jeg er ganske bevegelig, men jeg hadde virkelig ikke sjans til å få armen rett opp i taket (øvelse 1)! Gjett om denne skal inn før styrketreningene fremover, da?

1: Rotasjon på knær

Stå på alle fire med en nøytral rygg. Den skal hverken svaie eller krummes, men du skal ha en lett kontakt med magen. Det kan lønne deg å tenke at navelen trekkes lett opp mot ryggen. Begynn med å strekke venstre hånd opp mot taket mens du tenker at du skal vise frem brystet så mye som mulig. Fra kameravinkelen skal man i utgangspunktet kunne lese alt som står på brystkassen min og se begge skuldrene rett ovenfor hverandre, så du ser at jeg har litt å jobbe med! Gjenta på motsatt side. p1060813 p1060816 p1060817 p1060818

2: Hoftestrekk

Ta et godt steg bakover fra stående posisjon, og sett bakre kne i bakken. Jo lenger bak du har denne foten, jo mer vil du kjenne strekken. Begynn med å rette deg litt opp, og kjenn etter hvordan det føles. Strekker det mye allerede her kan du bli i denne posisjonen, eller du kan velge å reise deg helt opp. Ønsker du en ekstra utfordring strekker du hendene i taket og lener deg lett bakover. Hold i 6-7 gode inn- og utpust før du bytter side. p1060820 p1060824 p1060827

3: Delfin til sideplanke

Plasser kroppen i en plankeposisjon med underarmene pekende fremover. Kjenn at du trekker navelen lett opp mot ryggen og med dette har kontroll på kjernen (hverken svai eller krum rygg) og hold i 2-3 gode pust. Press lett i fra med armene og skyt rumpa opp i taket slik at du ender opp i posisjon 2. Hold posisjonen i 2-3 gode pust. Returner til planke, og flytt høyre hånd inn mot venstre albue. Len deg over på høyre arm, strekk venstre arm opp i taket og skyt hoften samme vei. Det er fullt lov å sette knærne i bakken. Hold i 4-5 pust før du rolig returnerer til planke og gjentar på motsatt side.

p1060835 p1060831 p1060835p1060836 p1060840 p1060839

Kjør disse øvelsene som en avslutning (eller oppvarming) ved neste styrketrening – jeg kan nesten garantere deg en liten aha-opplevelse. En sterk kropp er jo fint og flott (og utrolig viktig), men hva skal du bruke den til om den ikke kan beveges?

//Camilla

Hvorfor trener jeg?

Jeg har alltid trent mot et eller annet mål, ofte med det i tankene at jeg vil se bedre ut. Bli tynnere. Få flatere mage. Fastere armer. Tanken om at jeg må gjøre X for å få Y har ligget på toppen av hodet mitt til enhver tid, og for å være ærlig har det alt for ofte ødelagt litt for den gleden jeg har ønsket at treningen skal gi meg. Eller, gleden har vært der – men den har vært størst om det har vært et speil som har gjort at jeg har sett litt tynnere ut tilstede. Eller om det har vært noen jeg kan vise meg frem for. Gleden har sjeldent ligget i selve treningen.

Er du med på resonnementet mitt?

Da en venninne spurte meg hva jeg trener mot nå i formiddag ble jeg derfor tatt litt på senga. For jeg trener egentlig ikke mot noe som helst. Jeg har muskler nok, styrke nok og en grei utholdenhet, og det er egentlig ikke så mye mer jeg har lyst til å få til. Jeg har rett og slett bare lyst til å ha det morsomt en times tid om dagen ved å kjenne at jeg virkelig bruker kroppen min! Jeg har lyst til å kunne bidra når ting skal gjøres, til å kjenne at kroppen funker og til å kunne være med på akkurat hva jeg vil, bare fordi jeg vil. P1060374 P1060345

Dette, å kunne bidra, var noe jeg virkelig kjente på forrige uke. Et vennepar av meg og A pusser nemlig opp badet, og en dag kom de hjem med ikke mindre enn 1200 kilo støpesand… Som måtte bæres opp i 3. etage… Det å kunne lempe opp 40 kg på ryggen (like mye som gutta) og gå opp – flere ganger på rad. Lite har noen gang føltes så godt! Kroppen har sjelden hatt det så bra.

Så, jeg tror rett og slett det er derfor jeg trener: for å kunne. Og fordi jeg har lyst.

//Camilla

Tilbud hos Ellos og søndagspannekaker

Inneholder annonselenker

Eller, egentlig var det lørdagspannekaker, men de passer like godt i dag 😀 Etter foredraget i går dro vi nemlig rett ut og spiste, og da var det ikke snakk om å lage noe store greier til middag. For det første var jeg helt utkjørt i hodet, og for det andre var ikke sulten tilstede i det hele tatt. Pannekaker går likevel alltid ned, og da ble det disse herlighetene:

♥ 3 egg
♥ 1 stor boks cottage cheese
♥ 150 g havregryn
♥ 2 ss hvetemel
♥ Melk eller vann til passelig konsistens
♥ 1 ts bakepulver

Bland alle ingrediensene sammen i en bakebolle og kjør på med stavmikseren. Tilsett litt og litt melk/vann til du får en passelig, tykk pannekakekonsistens (jeg brukte mellom 2 og 3 dl). La svelle i 15 minutter og stek ved medium varme i en smurt stekepanne. Serveres med søte blåbær, eller enda bedre: fløtemysost.

I tillegg er jo søndag den offisielle tilbudsdagen her hos meg, og det er ikke annerledes i dag. Nå får du nemlig 20% på alle sko hos Ellos! Jeg vet at mange av dere har siklet på disse skoene, så hvorfor ikke benytte deg av anledningen nå? Koden er 345424 og de nydelige skoene du ser under finner du HER.

P1060690 P1060689

Er du ute etter andre ting enn sko kan det jo også være at du finner en 50% kode i dette innlegget..

Håper du får en nydelig søndagskveld videre!

//Camilla

Speil, speil på veggen der..

Er du den vakreste i landet her?

Hadde du spurt et trygt og lykkelig barn om dette hadde du fått det ærlige, råe og deilige svaret «Ja, så klart er jeg det!», men hva svarer du selv? Sannsynligheten for at «du på langt nær kan kalles det» ramler ut av munnen din er dessverre overhengende stor, for du er kanskje litt for slank, litt for tjukk, har en litt for liten rumpe, litt for lange pupper eller litt for markert nese… Som om det har noe som helst å gjøre med skjønnhet. Jeg tror vi alle kan være enige om at vi finner forskjellige typer mennesker pene og tiltrekkende, og for min egen del er det alt for ofte ikke avhengig av utseende. Jeg blir ikke blåst overende av de menneskene som har en perfekt kropp med et perfekt hår og perfekte lepper, men av de som ter seg som om de eier verden. Av de som er så selvsikre at det skjelver i bakken når de beveger seg, av jenter som Noora i Skam.

Billedskjønne? Helt sikkert ikke, men likevel perfekte dersom du spør meg. Perfekte fordi de er så utrolig komfortable med å være akkurat det de er. Perfekte fordi de ikke lar verden komme inn på seg. Verden er uansett et kaotisk sted med alt for mange meninger, så hvorfor skal vi bry oss?

Vi er så opptatt av å forandre på det andre ser at vi alt for ofte glemmer at det viktigste kanskje er å endre hvordan vi ser oss selv?

//Camilla

 

Jeg blir så forbanna lei.

I går kveld ble jeg sittende å se på folkeopplysningen på NRK og kjente gang på gang at følelsene blusset opp i meg. For hva er det som får folk til å lire av seg usannheter, gang på gang, kun for å fremme egne produkter og egen posisjon i markedet? Hvorfor er det slik at enkelte personer vil tjene penger på andres uvitenhet og desperate ønske om å «passe inn i samfunnet»?

Med fare for å skyte meg selv i foten her, jeg jobber tross alt i akkurat den samme bransjen selv: jeg synes det er forkastelig at enkelte mennesker setter seg selv og sitt eget mål så høyt at de ikke lenger tar hensyn til de som påvirkes på veien. At det å tjene penger og fremstå som profesjonell er viktigere enn å se de menneskene man møter på veien for akkurat den de er og møte hver enkelt på det nivået som kreves.

For nei, det å gå ned i vekt er ikke enkelt. Og å bli på vekten dersom den nås er enda vanskeligere. Spør du meg er det faktisk det aller, aller vanskeligste – og spør du forskningen sier den akkurat det samme: De aller, aller fleste legger på seg igjen etter en vektnedgangsfase.

Hvorfor?

Fordi vi blir lovet resultater på 8, 12 eller 16 uker. Og fordi ingen har guts til å fortelle deg at det å gå ned i vekt ikke er den vanskelig delen. Ingen forteller deg at «jeg kan få deg ned i vekt, men du må jobbe resten av livet for å holde deg der». Ingen nevner at det eneste som funker i lengden er noe så banalt og kjedelig som en livsstilsendring, og at det essensielle for å holde vekten er å finne en type livsstil som du kan leve med, ikke i 12 uker, men i 12 år.

Klarer du å leve på lavkarbo for resten av livet? Eller å følge en 5:2 diett selv om det er skrevet opp sommer, sol og grilling i kalenderen? Klarer du å holde på nettopp disse vanene selv om livet skulle gå inn i en liten krise, eller dersom kjærligheten skulle komme å ta deg med storm?

Er du som meg klarer du ikke dette, men det du kan klare er å sakte, men sikkert endre de vanene du har i dag til å bli litt bedre. Slik at du sakte, men sikkert beveger deg mot de målene du har satt for deg selv. Det er ikke sexy, og det skjer ikke på 30 dager, men det har potensialet til å vare livet ut.

//Camilla

Trening må ikke gjøres på et senter!!

Det er noe med det å våkne med en kropp så gjennomstøl at du knapt klarer å bevege deg som er helt… Jævlig! På en litt ålright måte. Dagen i går skulle liksom være rolig og behagelig, og det startet jo helt fantastisk med en yogaøkt og en god frokost med typen (som ble min for 4 år siden i går, hurra!). Det jeg ikke var helt forberedt på var at vi kom til å trene en gang til senere på dagen, og avslutte det hele med å bære 1200 kilo med sand opp i 3. etage… Man kan si mye om trening, det er flott og fint, men det å bruke kroppen fysisk utenfor et senter er virkelig noe helt annet. Jeg er så ødelagt i skuldre, rygg, nakke og lår etter alle turene opp trappa med 40 kg på ryggen at jeg knapt klarer å bevege meg!

Det som er litt synd er likevel at dette, for de fleste, ikke blir sett på som trening. Selv om svetten silte og lårene skalv skjedde det jo i omgivelser som egentlig ikke forbindes med fysisk aktivitet, så da teller det jo ikke? Eller?

img_20160911_155938 img_20160911_201953

Jo, selvsagt gjør det det!! Og ved å begynne å sette pris på de små (eller store) tingene man gjør i hverdagen tror jeg flere av oss kan ende opp med både bedre samvittighet og selvfølelse. For vet du hva? En runde med gressklipperen eller en tur i skogen er også aktivitet. Husarbeid teller, en fysisk jobb teller og det gjør søren meg en gåtur i lunsjen også! Dersom målet er vektnedgang er dessuten alt dette, kumulativt, ting som virkelig kan bidra på veien. Hverdagsaktiviteten er rett og slett mye viktigere enn man skulle tro, og kanskje det du først bår ta tak i dersom du har en stillesittende hverdag.

Så,  i dag slår jeg et slag for nettopp det: hverdagsaktiviteten. Måtte den bli god og skje ofte!

//Camilla

Oppvarming for hele kroppen!

Dagen i dag ble, som de foregående tirsdagene, startet med en time Yoga hos Krønsj og jeg må igjen få lov til å si hvor fantastisk deilig det er. I dag gikk vi gjennom hofteåpnere og her merket jeg fort at jeg har en del å hente! Styrketreningen gjør meg kanskje sterk, men mobil? Langt der i fra…

Er du, som meg, litt stiv i hoftene kan du jo forsøke deg på denne sekvensen før neste økt? Kjør 2 runder på hver side som en oppvarming før styrketreningen, så skal du se at du blir varm i både hofter, skuldre, kjerne og lår!

1: Planke – hund som ser ned – planke på en fot

Begynn i en strak plankeposisjon med hendene plassert rett under skulder. Trekk navelen inn mot ryggen for god kontakt med kjerne. Press fra med hendene, skyt setet opp mot taket og helene ned mot bakken (så godt du kan) til en hund som ser ned. Returner til planke på en fot med kneet trukket mellom albuene.

p1060791 p1060795 p1060796

2: Kriger 1

Fra planke på en fot trekker du kneet enda lenger frem, slik at foten havner mellom hendene. Det er selvsagt lov til å hjelpe til med å få foten på plass. Strekk hendene opp mot taket med tomlene pekende bakover. Hold posisjonen i 2-3 gode inn og utpust.

p1060798p1060800

3: Kriger 2

Fra kriger 1 presser du litt fra med fremre fot, slik at du heiser deg litt opp fra bakken. Strekk deg samtidig litt bakover for en god strekk av hoften. Fremre fot blir der den er, mens helen på bakre fot går ned mot bakken – plasser foten slik at det kjennes behagelig, helst parallellt med kortsiden av matten. Hendene holdes rett ut til siden.

Tenk at du står med ansiktet vendt mot et speil og at du vil se begge sider av hoften i dette. Knip sammen rumpa for å unngå en svai i ryggen, og trekk fremre fot (den som var foran i sted) utover slik at den går i samme retning som tærne. Hold posisjonen i 2 innpust.

p1060806 p1060804 p1060801

4: Kriger 3

Roter kroppen slik at brystet igjen peker samme vei som fremre fot. Spark i fra litt med bakre ben slik at du finner balansen på fremre fot, og len deg deretter frem slik at overkroppen er parallell med underlaget. Strekk hendene så langt frem som du klarer, og pek foten godt bak. Hold i 2-3 inn- og utpust.

p1060807 p1060808 p1060809

5: Kne mot bryst

Fra kriger 3 reiser du deg opp og trekker kneet mot brystet. Hold i 2-3 pust. Sett foten ned, len deg frem og ta i bakken (eller så langt ned du kommer). Returner til planke, og gjenta hele sekvensen på motsatt side.

p1060811 p1060812 p1060791

Håper det faller i smak! Send meg gjerne en snap (camillalor) om du legger til denne sekvensen før din neste trening!

//Camilla

1 2 3 53

Blogglisten hits