arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

15 minutters lørdagsprogram!

God lørdag alle sammen! 😀 Var det noen som forsøkte seg på iskremen jeg delte med dere i går? Eller, jeg vet jo at noen forsøkte seg, for jeg har fått en del snaps 😛 Til dere som ikke hadde alt dere trengte (cottage cheese, bær og søtning) i huset i går kan jeg anbefale dere en liten tur på butikken før dere tar frem foodprosessoren 🙂

Og uansett is eller ikke, tenkte jeg at vi kunne trene litt i dag! Det er strålende vær ute her i hovedstaden, så det er selvsagt lov til å ta seg en tur ut i stedenfor, men dersom du har lyst på en 15minutters svettefest inne kan jeg anbefale dette programmet 😀 Jeg er fremdeles støl fra topp til tå etter torsdagens økt, så effektivt er det i allefall! Jeg har brukt catslides, siden jeg har det, men et par gulvkluter eller ullsokker fungerer også helt fint bare underlaget er glatt nok! Ved å bruke noe som sklir under hender eller føtter utfordrer vi kjerne- og stabiliseringsmuskulatur hele veien til mål 🙂

1: Sklidende utfall bakover

Plasser en fot på en catslide og legg ett lett trykk ned i matten slik at du kjenner at magen kobler seg på. Behold dette trykket mens du glir fra posisjon 1 til posisjon 2, og trekk deg så opp igjen til utgangsposisjon. Jo lenger bak du glir, jo tyngre blir det!

2: Pushups

Stå med knærne eller tærne på et mykt underlag og plasser hendene litt bredere enn skulderbredde. Begynn bevegelsen i albuen, senk deg helt ned til gulvet og press opp igjen. Vil du ha det litt tyngre kan du plassere mattene under hendene og skli inn og ut av posisjon!

3: Lårcurl

Dette er programmets desidert tyngste øvelse, så ikke bli forbannet dersom du ikke får det til første gang! Ligg på rygg med mattene under helene og begynn med å stramme setemuskulaturen. Trekk så helene mot rumpa samtidig som du skyver hofta opp og senk rolig tilbake til utgangsposisjon. Alternativt kan du først trekke helene inn mot rumpa for deretter å løfte hofta opp!

4: Supermann

For å utfordre kjernemuskulaturen til det maksimale tar vi med en rolloutvariant! Legg mattene under hendene og sett knærne i bakken. Stram sete, mage (tenk at du trekker halen mellom bena) og plasser hendene rett under skuldrene for å finne utgangsposisjonen. Vi glir fremover ca 1 mattelengde før vi bruker fire drag med hendene på å komme oss tilbake til utgangsposisjon. Skli gjerne lengre frem dersom dette er lett! Kjenner du at ryggen begynner å svaie har du beveget deg for langt 🙂

5: Enkle bendrag

Vi begynner i samme posisjon som en supermann, men på tærne i stedenfor knærne. I tillegg er hendene plassert rett på gulvet og mattene under føttene. Tenk at du trekker halen under deg og strammer magen! Trekk ett ben fremover samtidig som du forsøker å ha kneet så nært bakken som mulig. Bytt ben når du har det ene kneet rett under hoften.

6: Doble bendrag

Se forklaring over, men trekk denne gangen begge knærne fremover samtidig. Returner kontrollert til utgangsposisjon og husk å stramme magen hele veien! Kjenner du at ryggen svaier? Trekk halen enda mer mellom bena!

Programmet
3 x 10: Sklidende utfall + pushups
3 x 8: Lårcurl + supermann
3 x 12: Enkle + doble bendrag

Kjør så korte pauser som mulig, men kontrollerte bevegelser hele veien, så skal du se at både hjerte, lår, mage og armer får kjørt seg 😉

Lykke til!

//Camilla

Ett svar til “15 minutters lørdagsprogram!”

  1. Maria sier:

    Haha, jeg har også merket meg at SERLA har blitt sykt grovt i det siste ? Never buying that again!

oppskrifter

Favaffel

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

blogg

Ny favoritt!

blogg trening

Dagens marerittøkt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

blogg trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

blogg kosthold

Hør meg på radio i dag!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

trening

BOOTCAMP!

trening

Ny bootcamp!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg oppskrifter

Parkdag

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg trening

Musikk som motiverer!

blogg oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

trening

Hjemmetrening

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits