arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

15 minutters lørdagsprogram!

God lørdag alle sammen! 😀 Var det noen som forsøkte seg på iskremen jeg delte med dere i går? Eller, jeg vet jo at noen forsøkte seg, for jeg har fått en del snaps 😛 Til dere som ikke hadde alt dere trengte (cottage cheese, bær og søtning) i huset i går kan jeg anbefale dere en liten tur på butikken før dere tar frem foodprosessoren 🙂

Og uansett is eller ikke, tenkte jeg at vi kunne trene litt i dag! Det er strålende vær ute her i hovedstaden, så det er selvsagt lov til å ta seg en tur ut i stedenfor, men dersom du har lyst på en 15minutters svettefest inne kan jeg anbefale dette programmet 😀 Jeg er fremdeles støl fra topp til tå etter torsdagens økt, så effektivt er det i allefall! Jeg har brukt catslides, siden jeg har det, men et par gulvkluter eller ullsokker fungerer også helt fint bare underlaget er glatt nok! Ved å bruke noe som sklir under hender eller føtter utfordrer vi kjerne- og stabiliseringsmuskulatur hele veien til mål 🙂

1: Sklidende utfall bakover

Plasser en fot på en catslide og legg ett lett trykk ned i matten slik at du kjenner at magen kobler seg på. Behold dette trykket mens du glir fra posisjon 1 til posisjon 2, og trekk deg så opp igjen til utgangsposisjon. Jo lenger bak du glir, jo tyngre blir det!

2: Pushups

Stå med knærne eller tærne på et mykt underlag og plasser hendene litt bredere enn skulderbredde. Begynn bevegelsen i albuen, senk deg helt ned til gulvet og press opp igjen. Vil du ha det litt tyngre kan du plassere mattene under hendene og skli inn og ut av posisjon!

3: Lårcurl

Dette er programmets desidert tyngste øvelse, så ikke bli forbannet dersom du ikke får det til første gang! Ligg på rygg med mattene under helene og begynn med å stramme setemuskulaturen. Trekk så helene mot rumpa samtidig som du skyver hofta opp og senk rolig tilbake til utgangsposisjon. Alternativt kan du først trekke helene inn mot rumpa for deretter å løfte hofta opp!

4: Supermann

For å utfordre kjernemuskulaturen til det maksimale tar vi med en rolloutvariant! Legg mattene under hendene og sett knærne i bakken. Stram sete, mage (tenk at du trekker halen mellom bena) og plasser hendene rett under skuldrene for å finne utgangsposisjonen. Vi glir fremover ca 1 mattelengde før vi bruker fire drag med hendene på å komme oss tilbake til utgangsposisjon. Skli gjerne lengre frem dersom dette er lett! Kjenner du at ryggen begynner å svaie har du beveget deg for langt 🙂

5: Enkle bendrag

Vi begynner i samme posisjon som en supermann, men på tærne i stedenfor knærne. I tillegg er hendene plassert rett på gulvet og mattene under føttene. Tenk at du trekker halen under deg og strammer magen! Trekk ett ben fremover samtidig som du forsøker å ha kneet så nært bakken som mulig. Bytt ben når du har det ene kneet rett under hoften.

6: Doble bendrag

Se forklaring over, men trekk denne gangen begge knærne fremover samtidig. Returner kontrollert til utgangsposisjon og husk å stramme magen hele veien! Kjenner du at ryggen svaier? Trekk halen enda mer mellom bena!

Programmet
3 x 10: Sklidende utfall + pushups
3 x 8: Lårcurl + supermann
3 x 12: Enkle + doble bendrag

Kjør så korte pauser som mulig, men kontrollerte bevegelser hele veien, så skal du se at både hjerte, lår, mage og armer får kjørt seg 😉

Lykke til!

//Camilla

Ett svar til “15 minutters lørdagsprogram!”

  1. Maria sier:

    Haha, jeg har også merket meg at SERLA har blitt sykt grovt i det siste ? Never buying that again!

oppskrifter

Buddhabowl

oppskrifter

Brokkolicouscous

oppskrifter

Mangoremser

oppskrifter

Vegetarbolognese

oppskrifter

Mangosmoothie

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits