arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

17. mai er vi så glad i…

sies det i sangen, men vi vet så alt for godt at det ikke stemmer helt.

Hvor mange av dere kan, med hånden på hjertet, si at dere ikke har tenkt mer enn én gang på hva dere skal gjøre når fristelser som is, kake, pølser og brus dukker opp denne dagen? Hvor mange jenter og gutter sitter det ikke nå rundt i hele Norge og angrer på at de tok den fjerde kringlebiten (kremt) og er litt sure på seg selv for at de spiste 3, og ikke 2, pølser til lunsj slik tanken egentlig var?

For å lette litt på byrden skal jeg komme med noen sannhetens ord som jeg håper du tar til deg. Er vi enige?

image

  • For å legge på deg 1 kg fett må du ligge 7000kcal i overskudd
    – Med andre ord må du få i deg 7000 kcal mer enn du forbrenner i løpet av en gitt tid. Dette tilsvarer ca 1,3 kg sjokolade eller potetgull,
  • Kroppen din er ikke like bevisst på mandager som du er
    – Kroppen din forstår ikke når du begynner på nytt og når du skeier ut, den forstår bare når du får mat og ikke. Dersom du ligger 500kcal i underskudd mandag til lørdag (tilsvarer ca 3000kcal) og spiser 3000 kcal for mye på søndag vil kroppen si «åkej, da ble det ikke noe igjen til sparing denne uken heller». Du vil med andre ord, dersom du tar hele uken i betraktning, bli på stedet hvil – ikke gå opp i vekt.
  • Det er hverdagene som teller
    – Ikke hva du gjør en dag i året (jf punktet over). Dersom du er flink hver dag, hele tiden ellers vil ikke en dag som dette ødelegge noe som helst! Sommerformen sitter fortsatt dersom det er denne du leter etter, du kommer til å løfte akkurat like mye i morgen som i går (kanskje mer) og de rundt deg vil på ingen måte legge merke til at du har spist is herifra til månen på nasjonaldagen. Alt dette sitter i ditt hode – kanskje det er der du bør begynne å jobbe?
  • Sist, men ikke minst, kommer det en dag i morgen
    – Ta frem de gode vanene igjen da, begynn med en sunn og næringsrik frokost og ta med deg alle de gode minnene fra dagen i dag inn i den nye uken. Føler du deg oppblåst og vannete etter en dag med mye sukker kan jeg gjerne anbefale deg en frokost med litt mindre karbohydrater 🙂
Skjermbilde 2015-05-08 kl. 16.54.40

Omelett med mager pølse, avocado og tomat. Lite karbohydrater, metter godt og gir en god start på den nye uken. Kaffe og appelsin må selvsagt inkluderes 😉

Med det håper jeg at du nyter de siste timene av dagen i dag, at du koser deg med familie og venner og spiser og drikker det du måtte ønske! Jeg har selvsagt spist is, kake, pølser og bacon i dag og kjenner jeg meg selv rett blir det sikkert en god middag også 😉 Det viktigste er for min del at jeg har hatt en flott dag med mennesker jeg er glad i.

image

 

// Camilla

Kommentarer er stengt.

oppskrifter

Favaffel

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

blogg

Ny favoritt!

blogg trening

Dagens marerittøkt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

blogg trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

blogg kosthold

Hør meg på radio i dag!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

trening

BOOTCAMP!

trening

Ny bootcamp!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg oppskrifter

Parkdag

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg trening

Musikk som motiverer!

blogg oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

trening

Hjemmetrening

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits