arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

5 ting som kjennetegner de som lykkes med treningen!

Tar man en liten titt inne på sosiale medier i dag finner man raskt ut to ting

  1. ALLE trener
  2. alle ELSKER det

Likevel viser statistikken at det er en skremmende liten andel av oss som er i fysisk aktivitet hver dag og enda færre som setter foten inn på et treningssenter. Sistnevnte er selvsagt ikke et must, vi var alle i god form tilbake på 1800 tallet selv om det var få Elixia eller Fresh Fitness å se.

 

Spørsmålet er likevel: hva er det som gjør at noen stadig vekk er i fysisk aktivitet, eller trener som vi nå sier? Hvordan finner de glede i å løfte en vekt gjentatte ganger eller ved å komme seg noen kilometer på en viss tid?

Her er det mange faktorer som dras frem, men jeg vil spesielt peke på 5:

 

  • De gjør noe de likerSom en av mine kunder sa “Jeg hater å løpe, derfor har jeg ikke løpt en meter siden jeg startet. Hvorfor gjøre noe som faktisk er demotiverende?”
    På dette punktet er det dessverre mange som feiler. I stedenfor å begynne med en aktivitet de faktisk liker, kaster de seg på en trend av slaget “Bli fit på 30 dager” eller “så fort finner du sommerformen”.
    Ved å finne en aktivitet du trives med og synes er gøy, dette være seg golf, styrketrening, tennis eller løpeskyting (skiskyting til fots, dette lærte jeg i dag), vil det være lettere å holde ut i lengden. Ingen blir “fit på 30 dager “ 30 år i strekk.
    Facebook-Like2

 

  • De har et mål

    Du har sikkert hørt det før, men ved å sette deg et mål vil treningen være lettere å gjennomføre. Man vil alltid møte motgang, men ved å vite hva man jobber mot vil denne være lettere å takle.
    Hvor mange hadde giddet å dra på jobb og slite i 7,5 timer om dagen dersom de ikke hadde fått lønn en gang i måneden? Med det sagt må ikke målet ditt nødvendigvis være å bli best i noe eller å endre hvordan du ser ut. Kanskje målet kan være at du vil klare å leke med barnebarna dine når du er 70? Eller er det mulig at du kan bruke treningen som en sosial plattform hvor du kan ha det hyggelig med gode venner? mål
  • De setter av tid

    Ting tar tid, ferdig med det. Barn tar tid, jobb tar tid, transport tar tid og tv tar tid. Allikevel vil de aller fleste ha mulighet til å sette av 30 minutter hver dag hvor de beveger seg. Her handler det rett og slett om prioriteringer. Du har dessverre ikke mulighet til å bare legge på aktiviteter i kalenderen din uten å prioritere bort noe annet, døgnet har bare 24 timer. Spørsmålet er dermed om du har noe på agendaen du kan velge bort til fordel for helsen din?Time-1024x861
  • De måler fremgangen sin

    Det er nesten ingenting som slår følelsen av å bli bedre i noe. Av å mestre. Av å komme i mål. Fremgang kan måles på utallige måter, det viktigste er at det resultatet du får motiverer deg. Vil du bli en mindre versjon av deg selv kan dette måles både ved å trå på en standard vekt eller ved å telle opp antall centimeter rundt kroppen. Styrke kan måles ved å summere antall kilo på en stang og kondisjon ved å se at distansene øker eller tiden du bruker minker. Er målet å bli en bedre versjon av deg selv er det litt vanskeligere å sette fingeren på noe, men man sier vel at lykke ikke kan måles?

    work-in-progress
  • De belønner seg selv og nyter reisen

    For de aller fleste er det nyttig å ha noe å jobbe mot, men like viktig vil det være å huske at livet er her og nå. Sett pris på det du har uten å miste syne av det du kan få, så vil reisen bli så utrolig mye lettere. Det er helt greit å unne seg en sjokoladebit i ny og ne selv om du vil ned i vekt, og misser du én av ti treninger; hva så? Se det store bildet, løsningen ligger ikke i detaljene.

 

images

 

//Camilla

 

Kommentarer er stengt.

oppskrifter spis

Tomatsuppe

oppskrifter spis

Pasta og pølser

oppskrifter spis

Hjemmelaget yoghurtis

oppskrifter spis

Jordbær- og avokadosalsa

oppskrifter spis

Mangosalsa

spis

Cheat days

oppskrifter spis

Linsegryte

oppskrifter spis

Hjemmelaget mango-is

oppskrifter spis

Tacobowl

tren

Yogafilm

oppskrifter

Buddhabowl

oppskrifter

Brokkolicouscous

oppskrifter

Mangoremser

oppskrifter

Vegetarbolognese

oppskrifter

Mangosmoothie

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits