arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Hindrer den indre kritikeren deg fra å nå målene dine?

Her kommer noen søndagstanker fra Fitnokteamet, som alle håper du har hatt en helt nydelig uke. At du har fått gjort de tingene du ønsker, brukt kroppen slik du vil og kost deg med god samvittighet. Og hvis du ikke har gjort det.. Så håper vi at du bruker et minutt eller to av søndagen på å tenke gjennom…
– Hvordan skulle jeg egentlig ønske at uken min hadde sett ut?
– Hvorfor ble det ikke slik?
– Hva kan jeg gjøre for at det skal bli bedre i fremtiden?
Dersom du ønsker en endring er det nemlig essensielt at du vet hva du vil endre på, og hvor du vil hen! Som vår psykologiske rådgiver Helena så fint ville sagt: du må finne frem til et mål som engasjerer og vekker følelser. Et mål som er ditt, og bare ditt! Ut i fra dette målet må du legge en bærekraftig, gjennomførbar plan, som tar hensyn både til det livet du lever og den personen du er.
Og kanskje like viktig: du må finne frem til et mål som du faktisk har troen på at du vil klare å nå.
Et lite utdrag fra modul 1, i kurset «Spis, Tren, Tenk»:
Du har nå satt deg et mål og staket ut en kurs. Du er på god vei, samtidig som du fortsatt hører gjenklangen av en liten, hviskende stemme. En indre kritiker som retter pekefingeren mot deg, som gnager, maser og rakker ned på deg. Den forteller deg kanskje at dette er mål uten mening. Du har jo satt deg slike mål før: trene mer, spise sunnere, få mer energi, gjøre mer av det media maner som selve gulloppskriften på god helse. Hvorfor skal det bli annerledes denne gangen? Hvorfor skal du få det til nå?
 
En slik negativ, indre dialog er noe mange av oss opplever, men sjelden setter ord på eller prater høyt om til andre. Stemmen som rett og slett tråkker deg ned i søla og forteller deg at: “du er en av de som ikke får til endringer”, “du er annerledes”, “du kommer til å bli avslørt som udugelig”, “du kommer til å mislykkes”.
 
Dette er antakelser som vi har om vår egen evne til å få på plass endringer. Antakelsene er gjerne ubevisste, og vi har dem alle i større eller mindre grad. For å utfordre disse og gjøre noe med dem må du først og fremst bli de bevisst, for dersom du lever i en form for fornektelse, unngår å kjenne etter eller flykter fra tankene dine, så vil du heller ikke oppleve utvikling og endring.
Sagt med andre ord: dersom du tidligere har forsøkt, men mislykkes i, å komme dit du ønsker å være, kan dette ha gått utover troen på deg selv. Og denne lave selvtroen.. Er kanskje den som hindrer deg i å jobbe deg fremover i dag?
Vit i såfall at det er mulig å bryte ut av sirkelen, at du kan bevise for deg selv at du kan og at det virkelig er mulig å få til en endring – selv om det ikke har gått tidligere! Begynn med å sette små, men oppnåelige mål for deg selv, bevis for deg selv at du kan og ta tiden til hjelp – vi tror på deg 🙂
Kjenner du at du ikke er helt klar for å ta denne jobben alene? Vi har i såfall 8 (av 20) ledige plasser på kurset «Spis, Tren, Tenk» med oppstart 04. mars, og vil mer enn gjerne hjelpe deg på veien! 
Kurset går over 12 uker, og vi sender deg mer enn gjerne mer informasjon om du legger igjen mailen din under 🙂

Kommentarer er stengt.

oppskrifter

Buddhabowl

oppskrifter

Brokkolicouscous

oppskrifter

Mangoremser

oppskrifter

Vegetarbolognese

oppskrifter

Mangosmoothie

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits