arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Camillas treningsuke!

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke er så flink til å dele hva eller hvor mye jeg trener. Ofte har jeg en tanke om at det å dele for mye kan få andre til å sammenligne seg med meg og det jeg gjør, noe jeg absolutt ikke ønsker, og på grunn av det lar jeg enkelt og greit være. Samtidig har jeg også lyst til å være en god ambassadør for det å ha en aktiv livsstil! Disse to tingene har lenge vært motsetninger i mitt hode, men etter å ha diskutert det opp og ned i mente med det fantastiske teamet jeg jobber sammen med har vi kommet frem til at vi forsøker. Ser vi at det blir helt feil får vi heller legge oss flate i etterkant, slette alle spor og ta en uke fri. Eller noe.

Før jeg begynner er det likevel viktig for meg å påpeke at dette er min uke. Mitt liv. Jeg har jobbet i mange år med å bygge meg opp til den treningsmengden jeg har nå, og du skal ikke mer enn noen år tilbake før den så helt annerledes ut. Da jeg begynte med dette lå jeg på 1-2 økter i uken og trente kun styrke. Etterhvert som mestringen har kommet på plass og jeg har funnet ut at det faktisk ikke finnes noen grunn i verden til at jeg ikke skal kunne forsøke meg på andre ting har jeg også utvidet repertoaret mitt. Samtidig er jeg en periodetrener av det slaget som blir bitt av ulike basiller gjennom sesongen. Der hvor du nå ser at ski går igjen var det tidligere løping, og før det igjen yoga. Jeg lar rett og slett lysten få styre hva jeg gjør!

 

Min treningsuke: 18. – 24. Januar

Økter du kan teste ut

Denne uken er jeg spesielt fornøyd med 3 av øktene jeg kjørte.

1: Langrennstur

Den første var langrennsturen jeg hadde på søndag, som var den første av sitt slag. Jeg la ut uten noen spesiell plan, annet enn at jeg skulle kose meg – og det gjorde jeg virkelig! Jeg jobbet med å holde tempoet oppe, løfte brystet og nyte naturen rundt meg, og før jeg visste ordet av det hadde jeg lagt hele runden på feltet bak meg.

Hva lærte jeg av denne økten?

At jeg ikke alltid behøver å ha en plan for å få en god følelse i kroppen, at jeg klarer mer enn jeg tror og at det å begi seg ut på noe ukjent kan føre til at jeg står igjen med en ekstra god følelse i kroppen! Denne følelsen tok jeg med meg inn i torsdagens skitur, og det var nok hele grunnen til at jeg nok en gang kom meg ut på det jeg kaller en god langrennstur.

2: Styrketrening

Mandagens styrkeøkt var en ordentlig god treningsøkt for hele kroppen. Jeg er ekstra glad i de øktene hvor jeg kjenner at jeg er i flyten, og det var jeg virkelig her. Økten så slik ut:

♥ Knebøy – 5 x 3
♥ Pushups – 5 x 3
♥ Markløft – 4 x 2
♥ Chins (med strikk) – 4 x 2
♥ Hip thrust – 3 x 8
♥ Stående roing – 3 x 8
♥ Facepull – 3 x 12
♥ Situps med vekt – 3 x 10

Jeg kjørte to og to øvelser i supersett, og klarte på den måten å bli ferdig i rimelig tid! Blir økten alt for lang begynner jeg nemlig fort å kjede meg..

Hva lærte jeg av denne økten?

At det «gode og gamle» fremdeles fungerer like godt, og at jeg ikke behøver å finne opp kruttet hver eneste uke for å få en god treningsøkt!

3: Løpeturen

For to uker siden var jeg på steptime med Sølve Sundrehagen, og klarte på en eller annen måte å skade tåen min. Det spøkte en stund for min Vixendeltagelse i høye heler, men etter noen runder med smertestillende gikk det seg til. Den har haltet litt til og fra den siste uken, men på onsdag fant jeg ut at det var på tide å teste ut løpeformen igjen, og det gikk over all forventning! Jeg tok det heeelt piano, og merket til min store glede at det ikke gjorde alt for vondt. Litt smerter var det underveis, men ikke i nærheten av det det var for bare en uke siden.

Hva lærte jeg av denne økten?

At det helt fint går an å komme tilbake til treningen etter en skade så lenge man gir seg selv tid og tar det piano i begynnelsen. Hadde jeg pøst på med intervaller og lange, harde steg ville jeg nok gjort vondt verre, men siden jeg tok det så rolig kan jeg (bank i bordet) i dag si at tåen er enda bedre enn den var på onsdag!

 

Så, da håper jeg du har fått litt inspirasjon, motivasjon og kanskje noen gode tanker du kan ta med deg inn i neste treningsuke?

//Camilla

Kommentarer er stengt.

oppskrifter spis

Italiensk suppe

oppskrifter spis

Tomatsuppe

oppskrifter spis

Pasta og pølser

oppskrifter spis

Hjemmelaget yoghurtis

oppskrifter spis

Jordbær- og avokadosalsa

oppskrifter spis

Mangosalsa

spis

Cheat days

oppskrifter spis

Linsegryte

oppskrifter spis

Hjemmelaget mango-is

oppskrifter spis

Tacobowl

tren

Yogafilm

oppskrifter

Buddhabowl

oppskrifter

Brokkolicouscous

oppskrifter

Mangoremser

oppskrifter

Vegetarbolognese

oppskrifter

Mangosmoothie

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits