arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Camillas treningsuke!

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke er så flink til å dele hva eller hvor mye jeg trener. Ofte har jeg en tanke om at det å dele for mye kan få andre til å sammenligne seg med meg og det jeg gjør, noe jeg absolutt ikke ønsker, og på grunn av det lar jeg enkelt og greit være. Samtidig har jeg også lyst til å være en god ambassadør for det å ha en aktiv livsstil! Disse to tingene har lenge vært motsetninger i mitt hode, men etter å ha diskutert det opp og ned i mente med det fantastiske teamet jeg jobber sammen med har vi kommet frem til at vi forsøker. Ser vi at det blir helt feil får vi heller legge oss flate i etterkant, slette alle spor og ta en uke fri. Eller noe.

Før jeg begynner er det likevel viktig for meg å påpeke at dette er min uke. Mitt liv. Jeg har jobbet i mange år med å bygge meg opp til den treningsmengden jeg har nå, og du skal ikke mer enn noen år tilbake før den så helt annerledes ut. Da jeg begynte med dette lå jeg på 1-2 økter i uken og trente kun styrke. Etterhvert som mestringen har kommet på plass og jeg har funnet ut at det faktisk ikke finnes noen grunn i verden til at jeg ikke skal kunne forsøke meg på andre ting har jeg også utvidet repertoaret mitt. Samtidig er jeg en periodetrener av det slaget som blir bitt av ulike basiller gjennom sesongen. Der hvor du nå ser at ski går igjen var det tidligere løping, og før det igjen yoga. Jeg lar rett og slett lysten få styre hva jeg gjør!

 

Min treningsuke: 18. – 24. Januar

Økter du kan teste ut

Denne uken er jeg spesielt fornøyd med 3 av øktene jeg kjørte.

1: Langrennstur

Den første var langrennsturen jeg hadde på søndag, som var den første av sitt slag. Jeg la ut uten noen spesiell plan, annet enn at jeg skulle kose meg – og det gjorde jeg virkelig! Jeg jobbet med å holde tempoet oppe, løfte brystet og nyte naturen rundt meg, og før jeg visste ordet av det hadde jeg lagt hele runden på feltet bak meg.

Hva lærte jeg av denne økten?

At jeg ikke alltid behøver å ha en plan for å få en god følelse i kroppen, at jeg klarer mer enn jeg tror og at det å begi seg ut på noe ukjent kan føre til at jeg står igjen med en ekstra god følelse i kroppen! Denne følelsen tok jeg med meg inn i torsdagens skitur, og det var nok hele grunnen til at jeg nok en gang kom meg ut på det jeg kaller en god langrennstur.

2: Styrketrening

Mandagens styrkeøkt var en ordentlig god treningsøkt for hele kroppen. Jeg er ekstra glad i de øktene hvor jeg kjenner at jeg er i flyten, og det var jeg virkelig her. Økten så slik ut:

♥ Knebøy – 5 x 3
♥ Pushups – 5 x 3
♥ Markløft – 4 x 2
♥ Chins (med strikk) – 4 x 2
♥ Hip thrust – 3 x 8
♥ Stående roing – 3 x 8
♥ Facepull – 3 x 12
♥ Situps med vekt – 3 x 10

Jeg kjørte to og to øvelser i supersett, og klarte på den måten å bli ferdig i rimelig tid! Blir økten alt for lang begynner jeg nemlig fort å kjede meg..

Hva lærte jeg av denne økten?

At det «gode og gamle» fremdeles fungerer like godt, og at jeg ikke behøver å finne opp kruttet hver eneste uke for å få en god treningsøkt!

3: Løpeturen

For to uker siden var jeg på steptime med Sølve Sundrehagen, og klarte på en eller annen måte å skade tåen min. Det spøkte en stund for min Vixendeltagelse i høye heler, men etter noen runder med smertestillende gikk det seg til. Den har haltet litt til og fra den siste uken, men på onsdag fant jeg ut at det var på tide å teste ut løpeformen igjen, og det gikk over all forventning! Jeg tok det heeelt piano, og merket til min store glede at det ikke gjorde alt for vondt. Litt smerter var det underveis, men ikke i nærheten av det det var for bare en uke siden.

Hva lærte jeg av denne økten?

At det helt fint går an å komme tilbake til treningen etter en skade så lenge man gir seg selv tid og tar det piano i begynnelsen. Hadde jeg pøst på med intervaller og lange, harde steg ville jeg nok gjort vondt verre, men siden jeg tok det så rolig kan jeg (bank i bordet) i dag si at tåen er enda bedre enn den var på onsdag!

 

Så, da håper jeg du har fått litt inspirasjon, motivasjon og kanskje noen gode tanker du kan ta med deg inn i neste treningsuke?

//Camilla

Kommentarer er stengt.

oppskrifter

Favaffel

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

blogg

Ny favoritt!

blogg trening

Dagens marerittøkt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

blogg trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

blogg kosthold

Hør meg på radio i dag!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

trening

BOOTCAMP!

trening

Ny bootcamp!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg oppskrifter

Parkdag

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg trening

Musikk som motiverer!

blogg oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

trening

Hjemmetrening

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits