arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Dagens marerittøkt!

Etter å ha brukt hele formiddagen på å krangle med Andreas var det latterlig deilig å komme seg på trening i dag. Jeg burde sikkert ikke skrive slik, ettersom hele verden sitter med inntrykket av at vi lever i det perfekte forhold, men altså jo: vi krangler innimellom vi også.

Det fine da er jo at jeg kan dra ned på senteret, løfte tunge ting og få ut litt aggresjon slik at jeg kan komme til meg selv igjen. For han er kanskje ikke verdens dårligste kjæreste bare fordi han ikke snakket til meg på akkurat den riktige måten når jeg spurte om en liten ting i dag tidlig? Nei, det er han ikke, note to self.

Uansett fikk jeg en helt kanon økt, med masse energi og personlige rekorder. Økten er det Fredrik Gyldensten som har satt opp (med noen modifikasjoner av moahh siden jeg aldri følger en plan), og den gjør vondt herfra til månen…

KNEBØY

Fest to strikker på hver side øverst i racket og rundt stangen på hver side. Lass på det som i utgangspunktet er din personlige rekord, og kjør så mange repetisjoner du overhodet klarer. Det gjør vondt, du skriker litt og tviler på at du kommer deg opp på siste – men det går. Det skal være så tungt at du klarer et sted mellom 5-7 repetisjoner. Ta en pause på 2-4 minutter og kjør 3 repetisjoner til. Lurer du på hvordan du skal feste strikkene? Sjekk HER

♥DIPS

Kjør med kroppsvekt, strikk (lettere enn kroppsvekt) eller ekstra vekt (tyngre enn kroppsvekt). Ta så mange repetisjoner du overhodet klarer å presse ut. Den siste kommer du så vidt opp på… Ta en pause på 2-4 minutter og kjør 3 repetisjoner til.

♥ RUMENSKE MARKLØFT

Finn en vekt du klarer ca 6 repetisjoner med, og kjør nettopp dette. Ha så lang bevegelsesbane som mulig uten at ryggen bøyes, og stå gjerne på en vektskive eller liknende dersom du er myk nok til dette! Ta en liten pause, før du kjører 5 repetisjoner til og det samme før du avslutter med 3. Med andre ord 6-5-3 repetisjoner

♥ CHINS

Bruk en strikk for å gjøre øvelsen lettere ved behov. Begynn med ca 10 repetisjoner, hvorav den siste er ganske tung. Ta en liten pause (20 sekunder) før du kjører 2-3 repetisjoner til. Gjenta til du kjenner at du ikke klarer å gjennomføre neste sett, og avslutt da med så mange halve repetisjoner du klarer!

♥ LEG EXTENSIONS

Still inn apparatet slik at du får så lang bevegelsesbane som mulig, og legg på vekt slik at du klarer mellom 10 og 12 repetisjoner. Kjør dette og ta en liten pause (ca 15-20 sekunder) før du kjører på med 3 repetisjoner til. Gjenta prosedyren (pause + 2-3 repetisjoner) så mange ganger du klarer. Ta av litt vekt å avslutt med maksimalt antall halve repetisjoner og statisk hold (midt i bevegelsen) i 10 sekunder.

Da er jo bare spørsmålet: tar du utfordringen?

//Camilla

Kommentarer er stengt.

oppskrifter

Favaffel

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

blogg

Ny favoritt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

blogg trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

blogg kosthold

Hør meg på radio i dag!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

trening

BOOTCAMP!

trening

Ny bootcamp!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg oppskrifter

Parkdag

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg trening

Musikk som motiverer!

blogg oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

trening

Hjemmetrening

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits