arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Dagens marerittøkt!

Etter å ha brukt hele formiddagen på å krangle med Andreas var det latterlig deilig å komme seg på trening i dag. Jeg burde sikkert ikke skrive slik, ettersom hele verden sitter med inntrykket av at vi lever i det perfekte forhold, men altså jo: vi krangler innimellom vi også.

Det fine da er jo at jeg kan dra ned på senteret, løfte tunge ting og få ut litt aggresjon slik at jeg kan komme til meg selv igjen. For han er kanskje ikke verdens dårligste kjæreste bare fordi han ikke snakket til meg på akkurat den riktige måten når jeg spurte om en liten ting i dag tidlig? Nei, det er han ikke, note to self.

Uansett fikk jeg en helt kanon økt, med masse energi og personlige rekorder. Økten er det Fredrik Gyldensten som har satt opp (med noen modifikasjoner av moahh siden jeg aldri følger en plan), og den gjør vondt herfra til månen…

KNEBØY

Fest to strikker på hver side øverst i racket og rundt stangen på hver side. Lass på det som i utgangspunktet er din personlige rekord, og kjør så mange repetisjoner du overhodet klarer. Det gjør vondt, du skriker litt og tviler på at du kommer deg opp på siste – men det går. Det skal være så tungt at du klarer et sted mellom 5-7 repetisjoner. Ta en pause på 2-4 minutter og kjør 3 repetisjoner til. Lurer du på hvordan du skal feste strikkene? Sjekk HER

♥DIPS

Kjør med kroppsvekt, strikk (lettere enn kroppsvekt) eller ekstra vekt (tyngre enn kroppsvekt). Ta så mange repetisjoner du overhodet klarer å presse ut. Den siste kommer du så vidt opp på… Ta en pause på 2-4 minutter og kjør 3 repetisjoner til.

♥ RUMENSKE MARKLØFT

Finn en vekt du klarer ca 6 repetisjoner med, og kjør nettopp dette. Ha så lang bevegelsesbane som mulig uten at ryggen bøyes, og stå gjerne på en vektskive eller liknende dersom du er myk nok til dette! Ta en liten pause, før du kjører 5 repetisjoner til og det samme før du avslutter med 3. Med andre ord 6-5-3 repetisjoner

♥ CHINS

Bruk en strikk for å gjøre øvelsen lettere ved behov. Begynn med ca 10 repetisjoner, hvorav den siste er ganske tung. Ta en liten pause (20 sekunder) før du kjører 2-3 repetisjoner til. Gjenta til du kjenner at du ikke klarer å gjennomføre neste sett, og avslutt da med så mange halve repetisjoner du klarer!

♥ LEG EXTENSIONS

Still inn apparatet slik at du får så lang bevegelsesbane som mulig, og legg på vekt slik at du klarer mellom 10 og 12 repetisjoner. Kjør dette og ta en liten pause (ca 15-20 sekunder) før du kjører på med 3 repetisjoner til. Gjenta prosedyren (pause + 2-3 repetisjoner) så mange ganger du klarer. Ta av litt vekt å avslutt med maksimalt antall halve repetisjoner og statisk hold (midt i bevegelsen) i 10 sekunder.

Da er jo bare spørsmålet: tar du utfordringen?

//Camilla

Kommentarer er stengt.

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits