arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Dagens mobilitetsøkt og en ting jeg virkelig hater…

Å, fy søren, jeg har sovet så vanvittig dårlig i natt! Tirsdagens tunge markløft kjennes fremdeles på kroppen, og av en eller annen grunn er jeg vanvittig støl i fremsiden av låret. Dette har ført til  at jeg har våknet hver eneste gang jeg har beveget meg, om så bare det grann, og hver gang jeg har våknet har jeg irritert meg over Andreas. Fordi han puster. Herregud, tenk om han hadde snorket?

Jeg har nemlig kommet frem til at jeg har en helt latterlig lav terskel for hva jeg tolerer av menneskelige lyder. Lyder som egentlig er helt naturlige, slik som pusting, svelging, tygging og – jikes – den lyden som dukker opp når du puster inn gjennom nesen og ut gjennom munnen. Fy faen. Slutt med det. Og til meg selv: slutt å irritere deg. Mennesker som er i live lager lyder. Det er bedre enn alternativet. Men altså… Jeg kan ikke være den eneste som har det slik? ;D

Kroppen er i alle fall like herpet i dag som den var i går, og derfor tenkte jeg å kjøre en helt enkel mobilitetsøkt i dag, og litt kjerne. En økt hvor jeg får brukt kroppen litt, men som ikke krever alt for mye restitusjon. Det virker nemlig som om kroppen min er totalt ukapabel til å restituere seg selv om dagen, så da får jeg benytte muligheten til å teste ut litt andre ting! 😀

1: Utfallssekvens – 2 x 10 / side

2: Walking plank – 2 x 10

3: Worlds greatest stretch (variant): 2 x 10 / side / bevegelse (hånd i bakken / underarm i bakken)

4: Torakal bru – 2 x 8 / side 

Om kroppen føles grei høyner jeg kanskje med noen styrkeøvelser for overkroppen – beina skal få hvile seg frem til i morgen 🙂

Har du noe på din treningsplan i dag?

//Camilla

7 svar til “Dagens mobilitetsøkt og en ting jeg virkelig hater…”

  1. Ingeborg sier:

    I utgangspunktet hadde jeg en styrkeøkt på planen. Men fikk nok hodepine på jobb til at den utgikk. (En kombinasjon av lavtrykk og dårlig luft på møterom på jobb).

    Jeg fikk tips på twitter om en fin app til å gjøre «hjemme-yoga». Så da ble det en halvtimes «hjemme-yoga» nå i kveld. Var støl etter gårdagens styrke og intervaller, så fikk tøyd litt og styrket litt. Fin kveld.

  2. AG sier:

    Jeg blir helt gal av sånne lyder jeg også, kan få lyst til å slå ned selv mine aller nærmeste, bare på grunn av helt normale kroppslyder 😛 Herregud så slitsomt det er! Hehe. Visste du forresten at det faktisk er en diagnose, som heter misophonia? Det er heldigvis mange flere av oss! ??

  3. Så herlig Ingeborg!! Det hørtes ut som en veldig fin ting å gjøre, kan jeg spørre hva appen heter? 😀

  4. ENDA godt å høre!! ;D Kanskje jeg kan selvdiagnostisere meg med det, da? ;D

  5. Ingeborg sier:

    Den heter Down Dog. Har ikke prøvd den før i går, men det ser ut som det er flere valgmuligheter på var lang økta skal være og hva man skal fokusere på.

  6. Bitte sier:

    Helt hundre prosent enig med deg i at omega-3-fettsyrer er så viktig, spesielt for hjernen! Men dette vitaminer forbrenner fett… Blikke det litt fotballfrue, a? For det første er dette omdiskutert forskning, for det andre er det en sunn livsstil og trygghet i egen kropp som «forbrenner fett». Trodde det var det bloggen din handlet om, derfor jeg liker den. Så litt skuffa her. Kan være vi bare har forskjellige meninger da 🙂

  7. Hei Bitte, så hyggelig at du tar deg tid til å kommentere! 😀
    Jeg mener absolutt ikke at vitaminer brenner fett. Omega-3 er ikke et vitamin, men en essensiell fettsyre som faktisk har vist seg å kunne skru av og på gener som koder for nettopp fettforbrenning. Det har også vist seg å kunne ha positiv effekt på insulinresistens (diabetes type 2). Solveig Haga Staurland har en mastergrad i temaet og har skrevet en enkel innføring her: http://fitnessbloggen.no/aktiver-fettforbrennings-gener-med-omega-3-fettsyrer/

    Der er det også linket til masse relevant forskning 🙂

    For å oppsummere, rent biokjemisk (my education and stuff) hemmer omega-3 dannelsen av Malonyl-CoA – et stoff som er nødvendig for at fettsyntesen (Dannelsen av nye fettsyrer i kroppen) skal gå. Malonyl-CoA er også en direkte fettforbrenningshemmer (man kan i teorien ikke lage og bryte ned fettceller samtidig, om du er med på tanken). I tillegg aktiverer omega-3 en kjernereseptor (i cellene) som er viktig for både omsetning av fett og insulinfølsomhet 🙂

    Dette er med andre ord ikke ment som et «drikk sitronvann og gå ned i vekt»-innlegg ;D

oppskrifter spis

Italiensk suppe

oppskrifter spis

Tomatsuppe

oppskrifter spis

Pasta og pølser

oppskrifter spis

Hjemmelaget yoghurtis

oppskrifter spis

Jordbær- og avokadosalsa

oppskrifter spis

Mangosalsa

spis

Cheat days

oppskrifter spis

Linsegryte

oppskrifter spis

Hjemmelaget mango-is

oppskrifter spis

Tacobowl

tren

Yogafilm

oppskrifter

Buddhabowl

oppskrifter

Brokkolicouscous

oppskrifter

Mangoremser

oppskrifter

Vegetarbolognese

oppskrifter

Mangosmoothie

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits