arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Den beste metoden for en varig vektnedgang!

Er egentlig ganske enkel, skriver hun, til harme fra folket. Men sannheten er faktisk akkurat sånn: Det er ikke så vanskelig. Det er bare det at de aller fleste tror at det må noe magisk til, og at – når dette inntreffer – ting skjer på ca 24 timer. Sannheten er derimot totalt motsatt. Det som kreves er at du holder ut dag inn og dag ut, for resten av livet. Og det er kanskje her det blir litt vanskelig likevel?

Grunnen til at de aller fleste av oss mislykkes er nemlig ikke at vi ikke får til i utgangspunktet, men at vi gir opp. Vi ser ikke verdien i å velge fruktsalat foran iskrem i uke 4, og i uke 5 frister jammen den sjokoladeskålen på jobben opp til flere ganger om dagen. Og nå er jeg sikkert ei forbanna drittkjerring som sier dette: Men om du vil ha resultater er du faktisk nødt til å endre på noe ved den livsstilen du har i dag. Du kan ikke fortsette å gjøre akkurat det samme, og forvente nye resultater. Slik fungerer ikke verden. Kaster du en terning vil du få et tall mellom 1 og 6, du kommer aldri til å få totalt 8 øyne med mindre du legger til en ekstra terning. Da hjelper det ikke hvor mange ganger du kaster den forbannede kuben, det blir ikke annerledes.

Jeg husker da jeg var rundt 10-11 år, og hver eneste natt ba til Gud om at jeg skulle våkne opp å være like tynn som en barbiedukke, at jeg bestemte meg for at jeg skulle slutte å spise sjokolade til jeg ble nettopp det. Så skulle jeg spise så mye jeg ville for alltid, for det kunne jo de tynne gjøre.

Det tok LANG tid før jeg forsto at det ikke var slik det fungerte, og jeg ser at jeg ikke er den eneste. For du? Det er ikke sli det fungerer. Om du vil ha resultater som varer er du nødt til å sette deg ned, se på livet ditt og finne ut hva du er villig til å endre på. For alltid. Kanskje er det å legge til en gåtur etter jobb, hoppe av bussen på et tidligere stopp eller innføre mer grønnsaker i hverdagen? Kanskje er det å begynne å trene hjemme eller å spise mer proteiner til måltidene? Kanskje ser du at du trenger litt hjelp for å komme i gang?

Uansett hva så er dette veien du må gå. Det kan ta tid, men jeg kan garantere deg at du kommer til å bli så latterlig fornøyd om du bare er villig til å gjøre de små endringene som skal til. De endringene trenger nemlig ikke være så store, og det er det som gjør det hele lett! Om jeg kan komme med et forslag så vil det være å innføre mer grønnsaker. Helst til alle måltider, men spesielt til middag. Dette vil på sikt føre til at du spiser mindre av andre ting, og dermed at inntaket av kalorier blir litt mindre. Uten at du trenger å telle noe som helst! Målet kan gjerne være å, i løpet av noen uker, komme dithen at halve tallerkenen er fylt med grønnsaker til alle måltider. Det høres kanskje teit ut, men ettersom vi setter mål etter mål, uke etter uke, skal du se at ting sakte, men sikkert faller på plass. At du sakte, men sikkert jobber deg mot dit du vil være.

Kjenner du at du ikke er helt klar for å gjøre dette på egenhånd kan du, mer enn gjerne, bli med på neste runde med hjemmetrening og livsstilsendring som begynner mandag 09.01 – vi kan hjelpe deg på veien 🙂

//Camilla

Kommentarer er stengt.

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits