arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Den beste metoden for en varig vektnedgang!

Er egentlig ganske enkel, skriver hun, til harme fra folket. Men sannheten er faktisk akkurat sånn: Det er ikke så vanskelig. Det er bare det at de aller fleste tror at det må noe magisk til, og at – når dette inntreffer – ting skjer på ca 24 timer. Sannheten er derimot totalt motsatt. Det som kreves er at du holder ut dag inn og dag ut, for resten av livet. Og det er kanskje her det blir litt vanskelig likevel?

Grunnen til at de aller fleste av oss mislykkes er nemlig ikke at vi ikke får til i utgangspunktet, men at vi gir opp. Vi ser ikke verdien i å velge fruktsalat foran iskrem i uke 4, og i uke 5 frister jammen den sjokoladeskålen på jobben opp til flere ganger om dagen. Og nå er jeg sikkert ei forbanna drittkjerring som sier dette: Men om du vil ha resultater er du faktisk nødt til å endre på noe ved den livsstilen du har i dag. Du kan ikke fortsette å gjøre akkurat det samme, og forvente nye resultater. Slik fungerer ikke verden. Kaster du en terning vil du få et tall mellom 1 og 6, du kommer aldri til å få totalt 8 øyne med mindre du legger til en ekstra terning. Da hjelper det ikke hvor mange ganger du kaster den forbannede kuben, det blir ikke annerledes.

Jeg husker da jeg var rundt 10-11 år, og hver eneste natt ba til Gud om at jeg skulle våkne opp å være like tynn som en barbiedukke, at jeg bestemte meg for at jeg skulle slutte å spise sjokolade til jeg ble nettopp det. Så skulle jeg spise så mye jeg ville for alltid, for det kunne jo de tynne gjøre.

Det tok LANG tid før jeg forsto at det ikke var slik det fungerte, og jeg ser at jeg ikke er den eneste. For du? Det er ikke sli det fungerer. Om du vil ha resultater som varer er du nødt til å sette deg ned, se på livet ditt og finne ut hva du er villig til å endre på. For alltid. Kanskje er det å legge til en gåtur etter jobb, hoppe av bussen på et tidligere stopp eller innføre mer grønnsaker i hverdagen? Kanskje er det å begynne å trene hjemme eller å spise mer proteiner til måltidene? Kanskje ser du at du trenger litt hjelp for å komme i gang?

Uansett hva så er dette veien du må gå. Det kan ta tid, men jeg kan garantere deg at du kommer til å bli så latterlig fornøyd om du bare er villig til å gjøre de små endringene som skal til. De endringene trenger nemlig ikke være så store, og det er det som gjør det hele lett! Om jeg kan komme med et forslag så vil det være å innføre mer grønnsaker. Helst til alle måltider, men spesielt til middag. Dette vil på sikt føre til at du spiser mindre av andre ting, og dermed at inntaket av kalorier blir litt mindre. Uten at du trenger å telle noe som helst! Målet kan gjerne være å, i løpet av noen uker, komme dithen at halve tallerkenen er fylt med grønnsaker til alle måltider. Det høres kanskje teit ut, men ettersom vi setter mål etter mål, uke etter uke, skal du se at ting sakte, men sikkert faller på plass. At du sakte, men sikkert jobber deg mot dit du vil være.

Kjenner du at du ikke er helt klar for å gjøre dette på egenhånd kan du, mer enn gjerne, bli med på neste runde med hjemmetrening og livsstilsendring som begynner mandag 09.01 – vi kan hjelpe deg på veien 🙂

//Camilla

Kommentarer er stengt.

oppskrifter

Favaffel

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

blogg

Ny favoritt!

blogg trening

Dagens marerittøkt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

blogg trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

blogg kosthold

Hør meg på radio i dag!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

trening

BOOTCAMP!

trening

Ny bootcamp!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg oppskrifter

Parkdag

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg trening

Musikk som motiverer!

blogg oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

trening

Hjemmetrening

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits