arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Derfor sitter kiloene som støpt!

Vi er endelig kommet til onsdag og helgen virker plutselig relativt nærme. Mandagens hårete mål om å trene hver dag og spise grønnsaker mellom alle måltider er foreløpig blitt holdt, men du kjenner at det begynner å bli tungt og gleder deg til to dager fri. Du skal bare gjennom to dager med jobb først, men det er jo ingenting! I denne tankerekken er det lett å havne i fella hvor vi tar helga tre dager for tidlig. Treningsklærne blir lagt på hylla til neste uke (da skal du trene hver dag, helt sant) og du stikker innom butikken på vei hjem og rasker med deg en enkel middag og litt kos.

Det er flere unnskyldninger vi bruker for å forklare hvorfor vi gjør som vi gjør, og de vanligste er kanskje..

  • Jeg har vært skikkelig flink hittil, og fortjener å kose meg. 

Vet du, det har du helt rett i. Du fortjener å kose deg, og jammen er du ikke flink i tillegg! Men var det ikke også sånn at du hadde et mål om å.. Gå ned i vekt? Kan du ikke bytte ut den sjokoladen til kvelds med litt ekstra frukt og sukkerfri brus? Jeg garanterer deg at du føler deg bedre i morgen, og i tillegg slipper du å «begynne på nytt» neste mandag.

  • Hun i resepsjonen spiser faktisk sjokolade hver dag!

Det er en gang sånn at det ikke bare er det vi spiser mens andre ser på som legger seg på hoftene. Det at resepsjonisten din har med seg en pose sjokolade hver dag betyr ingenting dersom dette er det eneste hun spiser i løpet av dagen! For å legge på deg må du faktisk spise mer enn du forbrenner – gjør du ikke dette vil du heller ikke gå opp i vekt. Har du et ønske om å spise sjokolade hver dag så kan du på alle måter gjøre dette, men vit da at du må ofre noe annet til fordel for dette for å unngå at kiloene kommer snikende på

  • Jeg vil ikke bli for ekstrem, heller

Er det et punkt jeg forstår så er det virkelig dette. Vi er omringet av mennesker som er ekstreme på alle måter, og jeg forstår godt at man ikke har lyst til å havne i denne fella. Likevel er det dessverre sånn at man må «gjøre noe man aldri har gjort for å komme dit man aldri har vært». Dersom du har et ønske om å gå ned 5 kg før jul må du faktisk ta noen valg på veien som fører deg i denne retningen. Da er kanskje ikke lønningspils på onsdag, sjokoladesmakekurs på torsdag og kosekveld med kjæresten på fredag de smarteste valgene du kan ta. Selvsagt kan du være med på det sosiale, men det er faktisk lov til å si nei til sjokolade, øl og kake likevel.

DSC_0173-2

Så, dersom målet denne uken faktisk er å ta noen grep så hold fast i de! For du kan klare absolutt alt du ønsker, så lenge du husker å jobbe mot de målene hver eneste dag.

Hva er dine beste tips for å holde seg til planen hele uken?

//Camilla

4 svar til “Derfor sitter kiloene som støpt!”

  1. Denne trengte jeg! Er verdensmester i å finne på «gode» grunner til at jeg kan skeie ut, men i bunn og grunn kommer ikke kroppen min til å endre seg om ikke jeg legger ned litt arbeid i det! Ha en fantastisk dag! 🙂

  2. CamillaL sier:

    Da er vi to, Henriette! Vi får vel bare innse begge to at vi har to valg: enten fortsette å kose oss eller få de resultatene vi vil ha 😛 Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg vil velge enda.. haha 😛 Ha en strålende dag du også!

  3. Er så sant det du skriver!
    For min del handlet det om å jobbe med meg selv og finne ut av hva som var viktig for meg. Var det sjokoladen som var viktigst eller var det å få mer overskudd og føler meg bedre som var viktigst? Hvis man «bare» bestemmer seg, så går det. Jeg har hatt mange ganger hvor jeg har prøvd å spise mindre sukker, men så har jeg likevel funnet unnskyldninger og sprekki. Men nå har jeg bestemt meg, og da er det mye lettere.

  4. CamillaL sier:

    Helt enig med deg, Hanne! For første gang på lenge har jeg nå klart å bestemme meg, og det føles så sinnsykt deilig. Det er plutselig ikke et alternativ å «bare spise», for jeg har bestemt meg. Ergo er valgmuligheten tatt vekk! Jeg kjenner i allefall at dette sparer endel viljestyrke til andre valg som må tas i løpet av dagen 🙂
    Masse lykke til med å nå målene dine!

oppskrifter spis

Italiensk suppe

oppskrifter spis

Tomatsuppe

oppskrifter spis

Pasta og pølser

oppskrifter spis

Hjemmelaget yoghurtis

oppskrifter spis

Jordbær- og avokadosalsa

oppskrifter spis

Mangosalsa

spis

Cheat days

oppskrifter spis

Linsegryte

oppskrifter spis

Hjemmelaget mango-is

oppskrifter spis

Tacobowl

tren

Yogafilm

oppskrifter

Buddhabowl

oppskrifter

Brokkolicouscous

oppskrifter

Mangoremser

oppskrifter

Vegetarbolognese

oppskrifter

Mangosmoothie

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits