arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Det er jo virkelig ikke rart det blir kø hos legevakta..

Jeg er ikke typen som stikker på legevakten med mindre det brenner på dass, men i går tok jeg for andre gang i mitt liv turen. Jeg var ikke helt happy med at det gjorde vondt opp mot kneet og langt inn i viljen når foten traff bakken, så når det etter 4 timer og 1 kg med frosne blåbær ikke var blitt bedre tok jeg turen ned.

Og det må jeg virkelig få sagt: for noen fantastisk tålmodige mennesker det jobber der nede! Jeg mener, jeg var jo flau for å stikke ned med en appelsinliknende ankel, men det er visst ikke alle som har like høy terskel som meg for å ta en tur ned i Torggata en onsdagskveld. Det er jo søren ikke rart det blir kø når folk dukker opp der for en «finger som gjør litt vondt når jeg klemmer hånden hardt sammen og åpner den igjen skikkelig fort flere ganger etter hverandre» og «jeg lurer på om jeg trenger innlegssåler i skoene mine»….. Da jeg ødela korsbåndet var jeg hos legen etter 4 dager og «jo altså, kneet mitt går til høyre når jeg vil til venstre. Jeg har forsøkt å plastre det, men det funker ikke. Har du noen gode tips?»

Heldigvis var det kort kø, og heldigvis fant de ikke noe brudd i ankelen – noe som selvsagt gjorde meg enda flauere..

Det fine er jo at jeg da ikke behøver å være så redd for å belaste det. Ja, det gjør vondt, men vet du hva som er verre? Å gå på krykker.

//Camilla

7 svar til “Det er jo virkelig ikke rart det blir kø hos legevakta..”

  1. Tom sier:

    Det er vondt å gå på krykker ja. Bedre å gå med?

  2. Andrea sier:

    haha du altså! så bra det ikke var brudd!

    jeg lurer på en helt annen ting, og lurte på om du kunne tenke deg og skrive litt om det når det passer? spørsmålet er: går det an å venne kroppen til mer karbohydrater? hvis man har vendt den til mer protein og mindre karbs blir man gjerne oppblåst og «vannete» av mer karbs (tenker spesielt typ frukt og brød/knekkebrød), går dette over etter noen uker eller vil det alltid være sånn?

  3. Veldig fornøyd med det!

    Absolutt. Karbohydrater binder litt vann i kroppen (primært i muskulatur), derfor føler man seg gjerne litt vannete når man innfører det i kostholdet igjen. I tillegg blir noen karbohydrater fordøyd i tykktarmen, slik at man kan bli litt oppblåst dersom man ikke har spist det på en stund! Etter noen dager på vil man som regel føle seg helt fresh igjen, og de aller aller fleste opplever også økt energi både i og utenfor treningssenteret, rett og slett fordi kroppen liker seg bedre med litt karbs innabords 😉

  4. Ulykkesfuglen sier:

    Hei,

    Jeg er samme båt som deg med ødelagt ankel (kraftig forstuelse) og lurer på om du kan skrive litt om hva slags trening du gjør nå? Her er jeg på dag 10 og kan fortsatt ikke belaste noe særlig. Hadde akkurat kommet igang med trening og så stoppet det helt opp.. 🙁

  5. Selvsagt kan jeg det! Generelt sett gjør jeg alt som ikke belaster venstrefoten noe særlig (alt på overkropp går fint, underkropp sittende uten belastning under fotsålen), i tillegg til at jeg forsøker å trene opp ankelen hver dag. Selv om den ikke er så glad i belastning enda er det viktig å begynne å bevege den! 🙂 Skal skrive et innlegg om dette, også 😉

  6. Ulykkesfuglen sier:

    Supert? Jeg er i startgropa på treningsfronten så fantasien strekker liksom ikke helt til. Tips til ankel øvelser tas også i mot med takk! Ha en fin dag !

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits