arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Det er jo virkelig ikke rart det blir kø hos legevakta..

Jeg er ikke typen som stikker på legevakten med mindre det brenner på dass, men i går tok jeg for andre gang i mitt liv turen. Jeg var ikke helt happy med at det gjorde vondt opp mot kneet og langt inn i viljen når foten traff bakken, så når det etter 4 timer og 1 kg med frosne blåbær ikke var blitt bedre tok jeg turen ned.

Og det må jeg virkelig få sagt: for noen fantastisk tålmodige mennesker det jobber der nede! Jeg mener, jeg var jo flau for å stikke ned med en appelsinliknende ankel, men det er visst ikke alle som har like høy terskel som meg for å ta en tur ned i Torggata en onsdagskveld. Det er jo søren ikke rart det blir kø når folk dukker opp der for en «finger som gjør litt vondt når jeg klemmer hånden hardt sammen og åpner den igjen skikkelig fort flere ganger etter hverandre» og «jeg lurer på om jeg trenger innlegssåler i skoene mine»….. Da jeg ødela korsbåndet var jeg hos legen etter 4 dager og «jo altså, kneet mitt går til høyre når jeg vil til venstre. Jeg har forsøkt å plastre det, men det funker ikke. Har du noen gode tips?»

Heldigvis var det kort kø, og heldigvis fant de ikke noe brudd i ankelen – noe som selvsagt gjorde meg enda flauere..

Det fine er jo at jeg da ikke behøver å være så redd for å belaste det. Ja, det gjør vondt, men vet du hva som er verre? Å gå på krykker.

//Camilla

7 svar til “Det er jo virkelig ikke rart det blir kø hos legevakta..”

  1. Tom sier:

    Det er vondt å gå på krykker ja. Bedre å gå med?

  2. Andrea sier:

    haha du altså! så bra det ikke var brudd!

    jeg lurer på en helt annen ting, og lurte på om du kunne tenke deg og skrive litt om det når det passer? spørsmålet er: går det an å venne kroppen til mer karbohydrater? hvis man har vendt den til mer protein og mindre karbs blir man gjerne oppblåst og «vannete» av mer karbs (tenker spesielt typ frukt og brød/knekkebrød), går dette over etter noen uker eller vil det alltid være sånn?

  3. Veldig fornøyd med det!

    Absolutt. Karbohydrater binder litt vann i kroppen (primært i muskulatur), derfor føler man seg gjerne litt vannete når man innfører det i kostholdet igjen. I tillegg blir noen karbohydrater fordøyd i tykktarmen, slik at man kan bli litt oppblåst dersom man ikke har spist det på en stund! Etter noen dager på vil man som regel føle seg helt fresh igjen, og de aller aller fleste opplever også økt energi både i og utenfor treningssenteret, rett og slett fordi kroppen liker seg bedre med litt karbs innabords 😉

  4. Ulykkesfuglen sier:

    Hei,

    Jeg er samme båt som deg med ødelagt ankel (kraftig forstuelse) og lurer på om du kan skrive litt om hva slags trening du gjør nå? Her er jeg på dag 10 og kan fortsatt ikke belaste noe særlig. Hadde akkurat kommet igang med trening og så stoppet det helt opp.. 🙁

  5. Selvsagt kan jeg det! Generelt sett gjør jeg alt som ikke belaster venstrefoten noe særlig (alt på overkropp går fint, underkropp sittende uten belastning under fotsålen), i tillegg til at jeg forsøker å trene opp ankelen hver dag. Selv om den ikke er så glad i belastning enda er det viktig å begynne å bevege den! 🙂 Skal skrive et innlegg om dette, også 😉

  6. Ulykkesfuglen sier:

    Supert? Jeg er i startgropa på treningsfronten så fantasien strekker liksom ikke helt til. Tips til ankel øvelser tas også i mot med takk! Ha en fin dag !

oppskrifter

Favaffel

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

blogg

Ny favoritt!

blogg trening

Dagens marerittøkt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

blogg trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

blogg kosthold

Hør meg på radio i dag!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

trening

BOOTCAMP!

trening

Ny bootcamp!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg oppskrifter

Parkdag

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg trening

Musikk som motiverer!

blogg oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

trening

Hjemmetrening

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits