arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Det gikk!

I går var det altså duket for en tur opp en av slalomløypene i Tryvann, og jeg vet egentlig ikke helt hvordan jeg skal oppsummere det hele… På veien ned var jeg egentlig ved godt mot, og fikk det for meg at dette kom til å gå ganske bra. Store deler av løypen var fremdeles snødekt, men ikke en eneste gang dukket tanken om at dette kunne komplisere ting opp i pannebrasken. Det burde den kanskje gjort, for da vi endelig begynte på oppstigningen gikk det opp for meg hvor bratt dette egentlig var. Melkesyren tok tak i beina allerede etter 1 minutt og jeg hadde, helt ærlig, lyst til å gi opp før jeg egentlig hadde kommet i gang.

20160504_110749For dere som ikke har vært på i Wyllerløypa tidligere (slik som meg) kan jeg meddele at den første delen av bakken er et rent helvete. Det går, bokstavelig talt, RETT opp og på denne tiden av året er du også så heldig at det du går på ikke er grus, men snø. Har du noengang gått bortover en myk sandstrand mitt på sommeren? Ta med deg den følelsen i beina, legg på 35% stigning og glatt underlag og topp det hele med elendig kondisjon, så er vi noe i nærheten av det jeg opplevde i går.

Det som kanskje overrasket meg mest var at det ikke var pusten som stoppet det hele. Ja, pulsen var jo relativt høy, men jamført med makspuls lå jeg ikke over der jeg fint klarer å transportere melkesyren vekk fra muskulaturen. I teorien. For bena mine vibrerte for hvert steg, rumpa var så syresprengt at jeg flere ganger måtte se meg tilbake for å forsikre meg om at den ikke hadde falt av og jeg slet med å løfte knærne, fordi muskulaturen som skal stå for denne bevegelsen ikke lenger fungerte. Bena mine var så SINNSYKT syremetta, at det så vidt gikk fremover!!

Likevel så gikk jeg, et skritt om gangen, og sto til slutt på toppen av det hele. Det hadde blitt gått mye sikk sakk, snøen var til tider oppe i knehøyde og jeg var like våt på føttene som under armene, men jeg klarte det! Ser jeg frem til treningen frem mot løpet i oktober? Ikke i det hele tatt, men av og til er det ålright å gjøre noe man kanskje ikke har så lyst til, rett og slett for å utvide den såkalte komfortsonen. For hvem vet – bare jeg lærer meg dette, så kanskje jeg kan like både motnbakke»løp» og jogging?20160504_110728

//Camilla

 

4 svar til “Det gikk!”

  1. Johanne sier:

    Braaa jobba ? Føl deg både på insta og snap – du er rå, og til ststor inspirasjon! ? Kor er toppen din frå? Digga fargen!

  2. Ingeborg sier:

    Du er knalltøff Camilla og en stor insiprasjon ?Jeg glemte å kommentere på innlegget ditt i går. Jeg hatet ganske lenge å jogget, men i løpet av de siste årene har jeg begynt å like det. Joggingen er det som gir meg mest mestringsfølelse på treningsfronten.

    Poenget er det er mulig å lære seg å like jogging. Hilsen henne som har meldt seg på selv mila under KK-mila og som fortsatt ikke klarer å jogge en mil.

  3. Så koselig Johanne, takk! 😀 Den er fra Hummel, kjøpt hos Keepfit.no 🙂

  4. Takk!!! 😀 Håper jeg lærer meg det fremover – og lykke til med jakten på mila!

oppskrifter spis

Jordbær- og avokadosalsa

oppskrifter spis

Mangosalsa

spis

Cheat days

oppskrifter spis

Linsegryte

oppskrifter spis

Hjemmelaget mango-is

oppskrifter spis

Tacobowl

tren

Yogafilm

oppskrifter

Buddhabowl

oppskrifter

Brokkolicouscous

oppskrifter

Mangoremser

oppskrifter

Vegetarbolognese

oppskrifter

Mangosmoothie

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits