arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Det gikk!

I går var det altså duket for en tur opp en av slalomløypene i Tryvann, og jeg vet egentlig ikke helt hvordan jeg skal oppsummere det hele… På veien ned var jeg egentlig ved godt mot, og fikk det for meg at dette kom til å gå ganske bra. Store deler av løypen var fremdeles snødekt, men ikke en eneste gang dukket tanken om at dette kunne komplisere ting opp i pannebrasken. Det burde den kanskje gjort, for da vi endelig begynte på oppstigningen gikk det opp for meg hvor bratt dette egentlig var. Melkesyren tok tak i beina allerede etter 1 minutt og jeg hadde, helt ærlig, lyst til å gi opp før jeg egentlig hadde kommet i gang.

20160504_110749For dere som ikke har vært på i Wyllerløypa tidligere (slik som meg) kan jeg meddele at den første delen av bakken er et rent helvete. Det går, bokstavelig talt, RETT opp og på denne tiden av året er du også så heldig at det du går på ikke er grus, men snø. Har du noengang gått bortover en myk sandstrand mitt på sommeren? Ta med deg den følelsen i beina, legg på 35% stigning og glatt underlag og topp det hele med elendig kondisjon, så er vi noe i nærheten av det jeg opplevde i går.

Det som kanskje overrasket meg mest var at det ikke var pusten som stoppet det hele. Ja, pulsen var jo relativt høy, men jamført med makspuls lå jeg ikke over der jeg fint klarer å transportere melkesyren vekk fra muskulaturen. I teorien. For bena mine vibrerte for hvert steg, rumpa var så syresprengt at jeg flere ganger måtte se meg tilbake for å forsikre meg om at den ikke hadde falt av og jeg slet med å løfte knærne, fordi muskulaturen som skal stå for denne bevegelsen ikke lenger fungerte. Bena mine var så SINNSYKT syremetta, at det så vidt gikk fremover!!

Likevel så gikk jeg, et skritt om gangen, og sto til slutt på toppen av det hele. Det hadde blitt gått mye sikk sakk, snøen var til tider oppe i knehøyde og jeg var like våt på føttene som under armene, men jeg klarte det! Ser jeg frem til treningen frem mot løpet i oktober? Ikke i det hele tatt, men av og til er det ålright å gjøre noe man kanskje ikke har så lyst til, rett og slett for å utvide den såkalte komfortsonen. For hvem vet – bare jeg lærer meg dette, så kanskje jeg kan like både motnbakke»løp» og jogging?20160504_110728

//Camilla

 

4 svar til “Det gikk!”

  1. Johanne sier:

    Braaa jobba ? Føl deg både på insta og snap – du er rå, og til ststor inspirasjon! ? Kor er toppen din frå? Digga fargen!

  2. Ingeborg sier:

    Du er knalltøff Camilla og en stor insiprasjon ?Jeg glemte å kommentere på innlegget ditt i går. Jeg hatet ganske lenge å jogget, men i løpet av de siste årene har jeg begynt å like det. Joggingen er det som gir meg mest mestringsfølelse på treningsfronten.

    Poenget er det er mulig å lære seg å like jogging. Hilsen henne som har meldt seg på selv mila under KK-mila og som fortsatt ikke klarer å jogge en mil.

  3. Så koselig Johanne, takk! 😀 Den er fra Hummel, kjøpt hos Keepfit.no 🙂

  4. Takk!!! 😀 Håper jeg lærer meg det fremover – og lykke til med jakten på mila!

oppskrifter

Favaffel

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

blogg

Ny favoritt!

blogg trening

Dagens marerittøkt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

blogg trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

blogg kosthold

Hør meg på radio i dag!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

trening

BOOTCAMP!

trening

Ny bootcamp!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg oppskrifter

Parkdag

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg trening

Musikk som motiverer!

blogg oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

trening

Hjemmetrening

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits