arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Dette er alfa omega om du vil ned i vekt!

 

Dere som følger meg på snap (camillalor) fikk garantert med dere gårdagens søtpotetfadese? Hahaha, det var helt kaos i heimen her når det plutselig luktet svidd hest i det klokken passerte 23.. Jeg hadde selvsagt klart å glemme hele brettet med søtpotetchips i ovnen, noe som resulterte i en lukt som jeg tror sitter i veggene enda. Det var nesten verre enn den gangen jeg glemte en kjele med egg på komfyren, og eggene til slutt eksploderte. Nesten.

Det ble med andre ord en sen middag i går, og av en eller annen grunn gjør dette at jeg er sprekker av sult når jeg våkner. Det er jo ingen logikk i dette – spiser man sent burde man jo være mett lenger, men da jeg våknet i dag tidlig skrek altså magen min så høyt at til og med bygningsarbeiderne på verandaen reagerte. En god frokost var med andre ord høyst nødvendig, og heldigvis kom det en pakke med påfyll av atkinsbarer (spons) i posten i går som jeg kunne kose meg med også! 😀 Favoritten er definitivt denne med kokos ♥

Jeg tror jeg spiser minst en boks cottage cheese om dagen, hvis ikke mer. Melkeprodukter i alle former, både skyr, kesam, kvarg, cottage cheese og gresk yoghurt er rett og slett mine redninger i hverdagen. Det er jo ikke mye annet du kan raske med deg fra butikken og spise på vei hjem fra bussen som faktisk inneholder godt med proteiner, lite sukker og en passelig mengde fett! Skulle jeg valgt noe annet ville det blitt lomper med kyllingskinke, men med lukta som utskilles fra dette når det åpner.. Nei takk! Melkeproduktene er derimot laget til å ta med, passer fint i veska, holder seg i romptemperatur i allefall i en dag og er enkle å få i seg uansett hvor trangt det skulle være om plassen på 21-bussen til helsfyr.

Og nettopp dette, å kunne ha med seg noe på bussen, tror jeg er alfa omega for de aller fleste dersom målet er å få orden på kostholdet. Er du som meg spiser du bare tre ganger om dagen og er fornøyd med det, men de aller fleste trenger å få i seg noe litt oftere slik at man har noe å stagge sulten med. Ikke minst er det gull å ha noe lett tilgjengelig når du kjenner lukten av nystekte boller trekke opp gjennom neseborene i det du går forbi Narvesen på vei til t-banen.. Det å ha noe i veska som du også vet er godt for deg er et kjempegodt tips og kan kanskje gjøre veien litt lettere å gå? Målet er jo ikke at du skal gå rundt å være sulten, men at du skal få i deg det du trenger og likevel nå de målene du har satt deg 🙂

Så stikk innom med butikken, rask med deg en skyr og putt i veska! Og ikke minst: Ha en fin onsdag 🙂

//Camilla

 

usikkerhet selvkritikk skyldfølelse

9 svar til “Dette er alfa omega om du vil ned i vekt!”

  1. Lene sier:

    «Chocolate coconut» er min favoritt også; pleier å unne meg en slik en innimellom! Smaker ekstra godt etter en løpetur, særlig hvis det regner 😉

    Lo godt av snapstoryen din i går kveld! Men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves heldigvis.

    Skyr, cottage cheese og kesam går igjen hos meg også. Det kan spises sammen med alt mulig, og er enkelt å tilberede! Jeg liker å holde meg til hovedmåltidene; frokost, (lunsj), middag og kvelds — men har funnet ut at jeg presterer best når jeg spiser lite om gangen (spiser meg aldri stappmett), og ikke minst tar meg god tid til å tygge maten skikkelig. Problemet nå er jo at jeg ikke får i meg nok i løpet av dagen, og på sikt vil jo det kræsje i forhold til at jeg dessuten trener annen hver dag. Ser ikke for meg at forbrenningen vil ha så godt av det heller. Har du noen forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg spiser alltid en frukt eller grønnsak som mellommåltid, men det gir meg jo ikke allverdens.

  2. Den er skikkelig god 😀

    Ja, det kan fort bli litt kræsj om man spiser for lite. Forbrenningen din vil nok overleve, men det er værre med humør og energi! Hva med å forsøke å legge inn litt mer energitette mellommåltider, som nøtter o.l.? Dette gir endel kalorier i tillegg til sunt fett og næringsstoffer. En neve nøtter oppi skyren smaker dessuten herlig 😀

  3. Natasha sier:

    Du har kjempefin blogg og skriver masse fornuftig og er en stor inspirasjon før mange, mange jenter og gutter! Men jeg savner variasjon i bildene dine! Skulle gjerne fått ett bedre innblikk på en måte, enn bare tallerkenen med havregryn og banen, eller atkinsbaren din ! Dette er ikke kritikk bare en liten påminnelse!

    Du er kjempeflink, med eller uten mage! ?

  4. Camilla sier:

    Nå trodde jeg du hadde tenkt til å fortelle oss at Atkinsbarer er alfa omega om du vil ned i vekt;-) Heldigvis var det ikke det du mente:-) Hos oss går det nå unna minst en boks Kesam om dagen. Et must i smoothies!

  5. Celine sier:

    Hei! Digger deg og din positive energi i mystory vindu mitt hver dag.. Jeg bare lurte på om du en dag ville enten tatt det rett på snapchat (mystory) eller laget et eget innlegg her på bloggen hvor du poster alt du spiser i løpet av en dag. Syns det er så utrolig gøy og inspirerende å se hva andre spiser, så hadde vært super kult om du gjorde det:-)

  6. Takk Natasha! Det skal jeg absolutt ta med meg videre – det beste jeg får er tross alt tilbakemeldinger på hva jeg kan gjøre bedre 😀 Har faktisk vært i litt opplæring hos en fotograf i dag, så da får vi håpe det blir litt bedre bilder fremover 😉
    Og tusen takk for alle de gode ordene <3

  7. Lene sier:

    Takk for tips! Kunne du forresten ha skrevet (mer; vet ikke om du har det tidligere) om restitusjon? Vil gjerne høre dine tanker om det og hvordan du restituerer deg!

  8. Så utrolig hyggelig, Celine! Det er det klart jeg kan gjøre, begge steder 😉 God helg!

  9. Uuuu, det var ikke dumt du! Det skal jeg forsøke å få til og skrive litt om 😀 Mitt beste tips kan du likevel få her og nå: sov. MASSE!

oppskrifter spis

Italiensk suppe

oppskrifter spis

Tomatsuppe

oppskrifter spis

Pasta og pølser

oppskrifter spis

Hjemmelaget yoghurtis

oppskrifter spis

Jordbær- og avokadosalsa

oppskrifter spis

Mangosalsa

spis

Cheat days

oppskrifter spis

Linsegryte

oppskrifter spis

Hjemmelaget mango-is

oppskrifter spis

Tacobowl

tren

Yogafilm

oppskrifter

Buddhabowl

oppskrifter

Brokkolicouscous

oppskrifter

Mangoremser

oppskrifter

Vegetarbolognese

oppskrifter

Mangosmoothie

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits