arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Drastiske forandringer i hverdagen!

Det er vel slik jeg best kan beskrive årets sommermåneder. For de fleste er dette tiden hvor man endelig kan slappe litt av og nyte lange sommerkvelder med gode venner, få tid til treningen og komme seg på beina igjen etter en hektisk vår, men for oss har det vært det totalt motsatte. Vi har pusset opp leiligheten (den er til salgs btw, klikk HER – åpenbart egenreklame), begynt i nye jobber og hatt en ganske stor omveltning i hverdagen generelt, noe som for min del har betydd mindre tid til trening og det jeg ellers liker å gjøre. Det er på ingen måte synd på meg, jeg har det jeg trenger, en god helse og mulighet til å gjøre det jeg vil, men jeg merker likevel at jeg er på vei inn i en livsstil hvor det å prioritere kommer til å bli ganske viktig.

Til høsten (det vil si om 3 uker) begynner jeg nemlig å studere psykologi, og å skulle kombinere dette med en fulltidsjobb, oppussing av rekkehus og livet ellers kommer rett og slett til å bli skikkelig tungt. Det kommer til å gå helt fint, det er jeg sikker på, men for å få tid til å gjennomføre treningen slik jeg ønsker det, lage den maten jeg liker og ikke minst ha tid til å gå tur med hunden hver dag så er jeg nødt til å lage meg en bunnsolid kalender. Midt oppi dette har jeg også en kjæreste som fortjener litt oppmerksomhet innimellom, så jeg får vel få han inn i kalenderen på en eller annen måte også.

Jeg har selvsagt begynt å drodle litt over hvordan jeg skal legge opp denne kalenderen allerede, og dette er de punktene jeg har notert ned så langt:

1) Jeg må trene tidlig på dagen

Jeg er alt for godt kjent med dørstokkmila og vet at jeg ikke kommer til å dra på trening etter en lang dag med skole og jobb. Dersom jeg lar dette rusle og gå over tid kommer jeg til å ende opp med en vond nakke, hodepine, armer som sovner om natten og ikke minst et energinivå som ikke er der jeg ønsker at det skal være. For å få tid til treningen er jeg derfor nødt til å gjennomføre dette tidlig på dagen!

2) Vi må storhandle

Dette er vi ganske gode på allerede og jeg merker at vi er blitt nokså avhengige av en fastsatt middagsplan for å komme oss greit gjennom uken. Ja, det tar litt tid de mandagene vi handler, men det sparer oss også for en del frustrasjon av typen «nå var det JEG som spurte hva DU ville ha til middag» de resterende dagene. Det å ha det vi behøver til frokost og lunsj tilgjengelig gjør også at det blir færre turer innom butikken = færre impulskjøp = mindre penger brukt på mat. Matbudsjettet vårt er stort nok som det er…

3) Jeg må legge meg om kveldene

Er det én ting jeg har vært helt rævva på de siste to månedene så er det å komme meg i seng om kvelden. Dette går igjen utover neste dag da jeg blir å sove alt for lenge. Ikke til 11 liksom, jeg er oppe rundt 9, men Hugo skal ut på tur, frokost skal spises og ting skal gjøres og vippsalabim er jeg ikke på jobb før 13. Det fungerer ikke akkurat i lengden! Vi har heldigvis begynt å legge oss tidligere allerede, så da er det bare å fortsette i det sporet.

4) Jeg må lære meg å koble av

Sosiale medier, mail og kunder er all fun and games, helt til jeg sitter der med telefonen i hånda klokken 22 en lørdag kveld og «bare skal»… Jeg må lære meg å legge fra meg jobben når jeg kommer hjem, slik at jeg faktisk får et skille mellom jobb og fritid! Dette går foreløpig ikke så veldig bra, men jeg jobber stadig med saken.

Så, det er den foreløpige planen for hvordan jeg skal komme meg gjennom høsten! Kanskje du har noen gode tips til meg du også?

//Camilla

2 svar til “Drastiske forandringer i hverdagen!”

  1. Elin sier:

    Legg plan for oppussingen og lag delmål. Sett inn kjærestetid – f.eks. fredag ettermiddag er ingen lekser, oppussing eller noe annet (eller ta annenhver fredag). Studiene kan også brytes ned i delmål etter hva som er pensum og som skal være ferdig til jul. Men for mye planer blir ofte også for mye styr. :)) Lykke til!

  2. Ida sier:

    Begynn å handle mat på kolonial.no. Bestill mat fra mobilen og få det levert på døra når du ønsker det selv. Sparer vi masse tid på! Ukeskalender er et must! Nå har jo ikke du barn, men både du og kjæresten har sikkert masse som skal skje hver uke. Vi har en hvor hvert familiemedlem har sin kolonne hvor ukens gjøremål skrives opp. Da ser du svart på hvitt hvor det blir ledige hull til trening, lesing, oppussing osv. Kjærestetid er det lurt å lære seg å putte inn i ting som skal gjøres uansett. Gå tur med hunden sammen, puss opp sammen, lag middag sammen osv. Det virker det som dere er flinke på allerede 😊 Aksepter at å slappe av sammen i sofaen med Netflix er god nok kjærestetid. Man trenger ikke tipp topp romantikk for at det skal være kvalitativt. Trening tidlig på morgenen er lurt. Pluss å ha litt treningssutstyr liggende tilgjengelig i stua el kjøkkenet. Finnes sikkert ikke som tips i Bonytt, men vil garantert gjøre trening enklere 😉Mine råd 😊 Hilsen tobarnsmor og fulltidsstudent som jobber skift og er gift med skiftarbeider 😉 OG som får trent masse!

oppskrifter

Buddhabowl

oppskrifter

Brokkolicouscous

oppskrifter

Mangoremser

oppskrifter

Vegetarbolognese

oppskrifter

Mangosmoothie

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits