arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Drastiske forandringer i hverdagen!

Det er vel slik jeg best kan beskrive årets sommermåneder. For de fleste er dette tiden hvor man endelig kan slappe litt av og nyte lange sommerkvelder med gode venner, få tid til treningen og komme seg på beina igjen etter en hektisk vår, men for oss har det vært det totalt motsatte. Vi har pusset opp leiligheten (den er til salgs btw, klikk HER – åpenbart egenreklame), begynt i nye jobber og hatt en ganske stor omveltning i hverdagen generelt, noe som for min del har betydd mindre tid til trening og det jeg ellers liker å gjøre. Det er på ingen måte synd på meg, jeg har det jeg trenger, en god helse og mulighet til å gjøre det jeg vil, men jeg merker likevel at jeg er på vei inn i en livsstil hvor det å prioritere kommer til å bli ganske viktig.

Til høsten (det vil si om 3 uker) begynner jeg nemlig å studere psykologi, og å skulle kombinere dette med en fulltidsjobb, oppussing av rekkehus og livet ellers kommer rett og slett til å bli skikkelig tungt. Det kommer til å gå helt fint, det er jeg sikker på, men for å få tid til å gjennomføre treningen slik jeg ønsker det, lage den maten jeg liker og ikke minst ha tid til å gå tur med hunden hver dag så er jeg nødt til å lage meg en bunnsolid kalender. Midt oppi dette har jeg også en kjæreste som fortjener litt oppmerksomhet innimellom, så jeg får vel få han inn i kalenderen på en eller annen måte også.

Jeg har selvsagt begynt å drodle litt over hvordan jeg skal legge opp denne kalenderen allerede, og dette er de punktene jeg har notert ned så langt:

1) Jeg må trene tidlig på dagen

Jeg er alt for godt kjent med dørstokkmila og vet at jeg ikke kommer til å dra på trening etter en lang dag med skole og jobb. Dersom jeg lar dette rusle og gå over tid kommer jeg til å ende opp med en vond nakke, hodepine, armer som sovner om natten og ikke minst et energinivå som ikke er der jeg ønsker at det skal være. For å få tid til treningen er jeg derfor nødt til å gjennomføre dette tidlig på dagen!

2) Vi må storhandle

Dette er vi ganske gode på allerede og jeg merker at vi er blitt nokså avhengige av en fastsatt middagsplan for å komme oss greit gjennom uken. Ja, det tar litt tid de mandagene vi handler, men det sparer oss også for en del frustrasjon av typen «nå var det JEG som spurte hva DU ville ha til middag» de resterende dagene. Det å ha det vi behøver til frokost og lunsj tilgjengelig gjør også at det blir færre turer innom butikken = færre impulskjøp = mindre penger brukt på mat. Matbudsjettet vårt er stort nok som det er…

3) Jeg må legge meg om kveldene

Er det én ting jeg har vært helt rævva på de siste to månedene så er det å komme meg i seng om kvelden. Dette går igjen utover neste dag da jeg blir å sove alt for lenge. Ikke til 11 liksom, jeg er oppe rundt 9, men Hugo skal ut på tur, frokost skal spises og ting skal gjøres og vippsalabim er jeg ikke på jobb før 13. Det fungerer ikke akkurat i lengden! Vi har heldigvis begynt å legge oss tidligere allerede, så da er det bare å fortsette i det sporet.

4) Jeg må lære meg å koble av

Sosiale medier, mail og kunder er all fun and games, helt til jeg sitter der med telefonen i hånda klokken 22 en lørdag kveld og «bare skal»… Jeg må lære meg å legge fra meg jobben når jeg kommer hjem, slik at jeg faktisk får et skille mellom jobb og fritid! Dette går foreløpig ikke så veldig bra, men jeg jobber stadig med saken.

Så, det er den foreløpige planen for hvordan jeg skal komme meg gjennom høsten! Kanskje du har noen gode tips til meg du også?

//Camilla

2 svar til “Drastiske forandringer i hverdagen!”

  1. Elin sier:

    Legg plan for oppussingen og lag delmål. Sett inn kjærestetid – f.eks. fredag ettermiddag er ingen lekser, oppussing eller noe annet (eller ta annenhver fredag). Studiene kan også brytes ned i delmål etter hva som er pensum og som skal være ferdig til jul. Men for mye planer blir ofte også for mye styr. :)) Lykke til!

  2. Ida sier:

    Begynn å handle mat på kolonial.no. Bestill mat fra mobilen og få det levert på døra når du ønsker det selv. Sparer vi masse tid på! Ukeskalender er et must! Nå har jo ikke du barn, men både du og kjæresten har sikkert masse som skal skje hver uke. Vi har en hvor hvert familiemedlem har sin kolonne hvor ukens gjøremål skrives opp. Da ser du svart på hvitt hvor det blir ledige hull til trening, lesing, oppussing osv. Kjærestetid er det lurt å lære seg å putte inn i ting som skal gjøres uansett. Gå tur med hunden sammen, puss opp sammen, lag middag sammen osv. Det virker det som dere er flinke på allerede 😊 Aksepter at å slappe av sammen i sofaen med Netflix er god nok kjærestetid. Man trenger ikke tipp topp romantikk for at det skal være kvalitativt. Trening tidlig på morgenen er lurt. Pluss å ha litt treningssutstyr liggende tilgjengelig i stua el kjøkkenet. Finnes sikkert ikke som tips i Bonytt, men vil garantert gjøre trening enklere 😉Mine råd 😊 Hilsen tobarnsmor og fulltidsstudent som jobber skift og er gift med skiftarbeider 😉 OG som får trent masse!

oppskrifter

Favaffel

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

blogg

Ny favoritt!

blogg trening

Dagens marerittøkt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

blogg trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

blogg kosthold

Hør meg på radio i dag!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

trening

BOOTCAMP!

trening

Ny bootcamp!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg oppskrifter

Parkdag

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg trening

Musikk som motiverer!

blogg oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

trening

Hjemmetrening

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits