arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Frokosten som sikrer suksess!

Mandag – hurra! 😀 Jeg vet dere begynner å bli drittlei det faktum at jeg sjeldent har en blå mandag, men sorry ass. Jeg digger det når jeg har en ny uke foran meg 😛 I allefall når den byr på så mye morsomt som denne! Planlegging av nye grupper som starter neste uke, jentedagen på søndag (hiv dere med!) og ikke minst besøk av verdens beste minste søster til helgen gjør jo at det hele bare må bli bra 😉

I dag tenkte jeg at jeg skulle snakke litt med dere angående frokostrutiner. Nei, jeg skal ikke fortelle deg at frokosten er dagens viktigste måltid eller at du kommer til å ende opp alene dersom du ikke får i deg fast føde før klokken slår 12, men heller hva du burde gjøre med frokosttallerkenen din for at den skal holde deg mett helt til lunsj! For hvor mange går ikke rundt med et ønske om å kunne innta forsterstilling og få intravenøs næring i det klokka viser at det er 50 minutter igjen til lunsj?

Nemlig.

Med mindre du har mulighet til å legge inn et mellommåltid er min anbefaling at du lar frokosten bestå av mere fett og proteiner, og mindre karbs. Proteiner består av store, tunge byggestener som tar lang tid å bryte ned, mens fett gjør at magesekken rett og slett tømmes saktere. Kombinert fører dette til at man holder seg god og mett lenge! Dette er for eksempel en av hovedårsakene til at lavkarbo funker så fett (haha) for vektnedgang, såfremt du spiser nok proteiner: du er mett hele tiden, spiser mindre og havner derfor i et kaloriunderskudd.

P1050087 P1050090Egg er en undervurdert liten sak som passer enormt godt til frokost og min desiderte favoritt er eggerøre av den helt enkle grunn at det tar meg 92 sekunder å lage. Knekk 2-3 egg i en bolle, vips sammen med litt salt (jeg bruker ikke vann, men ta gjerne 1 SS per egg), hell de over i en medium varm panne og rør til det er ferdig. Med litt deilig avokado på siden sikrer du deg en god og mett mage, og slenger du med litt appelsin til dessert har du jammen meg fått i deg de vitaminene du trenger også!

P1050093 P1050096

Jeg trenger vel ikke en gang nevne hvorfor kaffen er der?

Håper dere får en strålende dag, alle sammen! Og kanskje dere vil dele deres frokostrutiner med meg?

//Camilla

 

4 svar til “Frokosten som sikrer suksess!”

  1. Susanne sier:

    Hei. Lurer på om du kunne lagt ut ett blogginnlegg om hva du spiser iløpet av en dag, og hvor mye kalorier og sånt det er i? Jeg sliter veldig med å få i meg nok kalorier iløpet av en dag, og trenger litt tips til hvordan jeg kunne spist nok! Føler jeg spiser riktig, men når jeg registrerer alt i kostholdsveilederen, så viser den at jeg kun har fått i meg 1300 kalorier, og ikke nok karbohydrater og fett. Vet ikke hva som jeg skal gjøre, for vil ikke spise feil eller for mye, men heller ikke for lite slik at musklene ikke vokser.
    Utrolig motiverende blogg! Ha en strålende mandag!
    Klem <3

  2. Guro sier:

    Jeg er så enig med deg, mandag blir nesten aldri blå fordi jeg har en hel uke foran meg til å få gjort alt det jeg har lyst til og det gjør meg rett og slett strålende fornøyd! Ante ikke at lavkarbo faktisk funket, men nå skjønner jeg at det gjør det og hvorfor. Kult! Ellers så den frokosten sykt god ut, men jeg tror jeg måtte ha vent meg til å ikke spise karbohydrater til frokost for her blir alltid havregrøt eller grove rundstykker (sistnevnte med eggerøre og det vi har av grønt). Supert innlegg, sånt vil jeg ha mer av! Herlig og motiverende blogg du har, stå på!

  3. Hei Susanne, og tusen takk! 😀 Jeg kan gjerne lage et innlegg om hva jeg spiser, men kalorier og liknende teller jeg rett og slett ikke, så det vet jeg ikke selv hva ligger på. Jeg har selvsagt en viss oversikt, men det er ikke noe jeg synes er hensiktsmessig å dele med dere! 🙂

    Det som fort skjer når man skal spise «rett» er som du sier at man bare får i seg proteiner. Proteiner er vel og bra, men dersom målet er å legge på seg litt muskler behøver ikke inntaket være så stor! Øk heller inntaket av nøtter, avokado, kokos, olje og egg i tillegg til poteter, ris, pasta og frukt så skal du se at du får i deg litt mer 😀

    Lykke til!

  4. Helt enig med deg, Guro! 😀
    Joda, de aller fleste dietter eller kosthold fungerer – nettopp fordi de får deg til å havne i et kaloriunderskudd. Det er likevel ikke noe magisk med det ene kontra det andre, så det viktigste vil være å finne noe man trives med 😀
    Rundstykker og havregryn er også en super start på dagen, som du fint kan holde deg til 😉
    Ha en fin dag!

oppskrifter

Favaffel

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

blogg

Ny favoritt!

blogg trening

Dagens marerittøkt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

blogg trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

blogg kosthold

Hør meg på radio i dag!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

trening

BOOTCAMP!

trening

Ny bootcamp!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg oppskrifter

Parkdag

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg trening

Musikk som motiverer!

blogg oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

trening

Hjemmetrening

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits