arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Helgens handleliste og øvelsestips!

Fredagen er offisielt i gang og jeg er, sånn på papiret, ferdig jobbet for dagen. Jeg ser jo her jeg sitter at det er igjen noen timer med mail, programmer og finpussing av det nye hjemmetreningsprogrammet som starter på mandag, men det kan jo gjøres hjemme, og da kaller jeg det liksom fri. En dårlig vane egentlig, jeg burde gi meg selv kred for alle timene med jobb som faktisk går med, men det er vel lettere å betegne det som fri siden jeg sitter i min egen stue!

Fredag er treningsdag her i huset, og i ettermiddag skal vi ta en økt på Oslo Performance Center før helgehandelen skal gjennomføres. Vi har vært flinke i hele 4 (!) dager til å holde oss til det som er i kjøleskapet, og jeg må vel innrømme at det er godt for både meg og lommeboka å ikke være på butikken 4 ganger daglig. I tillegg har Andreas nektet meg å handle noe som helst de dagene jeg har glemt mat, slik at jeg har endt opp med å spise tørre lomper, så nå har jeg faktisk lært meg å huske lunsj også. Det er slik jeg lærer, sier Andreas. Og han er sterkere enn meg, så da tør jeg ikke gjøre noe annet.. ;D

Jeg liker veldig godt å legge handleturen etter en treningsøkt, rett og slett fordi kroppen da føles fresh og fin. De daglige sjokoladebitene må selvsagt handles inn likevel, men av en eller annen grunn er ikke lysten på så mye annet der! Jeg klarer sånn ca å holde meg til handlelisten (det er selvsagt alltid noe jeg har glemt å skrive opp), og sjokoladene får ligge pent på benken og blir ikke spist før sin tiltenkte dag. Jepp, jeg har kommet langt siden den gangen jeg ikke kunne ha noe som helst i hus uten å tømme det, og det føles faktisk veldig godt! Helgens handleliste ser slik ut:

♥ Kvarg, type bringebær
♥ Kyllingfilet
♥ Smøreost
♥ Kesam
♥ Hvetemel
♥ Gjær
♥ Knuste tomater
♥ Svinekjøttdeig
♥ Basilikum
♥ Gul løk
♥ Sopp
♥ Pølse (pizza <3 )
♥ Brunost
♥ Gulrøtter
♥ Epler
♥ Pærer
♥ Druer
♥ Poteter
♥ Rosenkål
♥ Mais
♥ 12 biter sjokoladefamilie
♥ 6 Burn

Og det holder til fylt kyllingfilet med ovnsbakte poteter og salat i dag, pizza i morgen og svinestek på søndag. Egg, smør og andre basisvarer har vi fra før, i tillegg til en full fryser som vi nå har gått inn for å tømme. . Hvorfor skal vi ellers ha den, om ingenting som ligger oppi der brukes? Og ja, jeg setter min lit til energidrikker – fordi jeg ikke drikker kaffe. Skyt meg om du vil.

Hei! Må bare få sagt at du e en av di største forbildan mine. Du e så flink å få folk (i hvertfall mæ) til å føl sæ bedre med sæ sjøl. Lika kordan du fremstill dæ både på blogg, instagram og snapchat❤️ Æ sjøl elska å tren bein og skuldre. Har du nån nye, kule eller gode, gamle øvelsa æ kan tilføy programmet mitt hadd æ bidd evig takknemlig. Stå på som du gjør, du e rå!!

Først og fremst: SÅ utrolig hyggelig med en slik kommentar! 😀 Jeg blir jo helt varm i det jeg kaller hjertet, tusen tusen takk!

Jeg er også veldig glad i å trene både skuldre og bein, og har over tiden fått meg noen favoritter. De som går igjen på bein, i tillegg til knebøy og markløft, er ettbens strakmark, ettbens hipthrust (1,5 reps), step ups og knebøy på tær! Jeg har veldig lange bein, og en alt for dårlig ankelmobilitet som følge av en trøblete barndom hva gjelder overtråkk, så jeg må gå aktivt inn for å belaste fremsiden av lårene. Sistnevnte har derfor blitt en gjenganger her hos meg da den tillater at jeg skyter knærne godt frem og dermed må jobbe mye med å rette ut disse.

Dersom målet derimot er å trene rumpe anbefaler jeg deg å fokusere på øvelser som krever at hofta beveger seg mye, slik som i de tre første. Rumpa sitter nemlig, breaking news, over hofteleddet, og dens primære oppgave er å rette ut denne.

For skuldre er det 2-3 øvelser som går igjen, og det er militærpress, skulderpress med manualer og arnoldpress. Sistnevnte er kanskje den jeg bruker mest, da den fører til større bevegelse i skuldra og derfor er tyngre å utføre. Kinesiske sidehev er også en gjenganger, som i tillegg til å belaste skuldermuskulaturen også stiller krav til musklene i nakken. Muskler som litt for sjeldent vies noe oppmerksomhet.

Video: Eirik Sandvik

Video: Prehabtrening

Håper øvelsene faller i smak, og at du får en helt strålende helg! Kanskje du har noen treningsplaner du også?

//Camilla

8 svar til “Helgens handleliste og øvelsestips!”

  1. Ann-Heidi sier:

    tusen takk for tips!!☺️

  2. Bare hyggelig du! 😀

  3. Julie sier:

    Hei camilla 🙂

    Og GODT NYTTÅR! (kanskje litt seint, men bedre seint enn aldri) 🙂

    Jeg vil bare takke deg for at du er den du er, og at du lar oss få lov til å bli kjent med deg gjennom bloggen og andre sosiale medier, for at du motiverer, gleder og inspirerer! Du skriver veldig godt! Og er veldig flink med å sette ord på ting. Det er rett og slett bare noe med måten du skriver på! 🙂
    Du virker som en veldig jordnær person med mange gode verdier, og jeg gleder meg masse til å følge deg videre 🙂

    Stå på Camilla, du gjør en utrolig bra jobb!! 😉

  4. GODT NYTT ÅR til deg også!! 😀 Jula kastes vel offisielt ut i dag, så det må da minst være et nytt år fremdeles! Med andre ord: helt innafor 😉
    Og tusen tusen takk skal du ha, Julie! Herremin, dere er så søte med meg alle sammen <3

    Gleder meg til å ha deg med på laget i fremtiden også, Julie, og om det er noe som helst du skulle lure på eller ønske at jeg tok opp her inne: ikke nøl med å si fra 🙂 Ha en god helg!

    Klem :*

  5. Julie sier:

    Haha, ja sant det?

    Nettopp fordi du fortjener det Camilla!!?? når noen gjør noe bra, så fortjener man skryt, ikke sant? 🙂
    Det skal jeg gjøre vettu ?
    Lag deg fantastisk helg Camilla, klem

  6. Marita sier:

    Du virker som en knall bra jente, så jordnær og rett frem. Du er en inspirasjon, og digger din rett frem og ærlige tone på bloggen.
    Ha en fortsatt god helg 🙂

  7. Så utrolig hyggelig Marita, tusen takk skal du ha! 😀
    Det samme til deg!

  8. Det er det jeg pleier å si til alle kundene mine, så JO! Tusen takk, Julie! 😀
    Det samme til deg, klem!

oppskrifter spis

Jordbær- og avokadosalsa

oppskrifter spis

Mangosalsa

spis

Cheat days

oppskrifter spis

Linsegryte

oppskrifter spis

Hjemmelaget mango-is

oppskrifter spis

Tacobowl

tren

Yogafilm

oppskrifter

Buddhabowl

oppskrifter

Brokkolicouscous

oppskrifter

Mangoremser

oppskrifter

Vegetarbolognese

oppskrifter

Mangosmoothie

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits