arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Helgens handleliste og øvelsestips!

Fredagen er offisielt i gang og jeg er, sånn på papiret, ferdig jobbet for dagen. Jeg ser jo her jeg sitter at det er igjen noen timer med mail, programmer og finpussing av det nye hjemmetreningsprogrammet som starter på mandag, men det kan jo gjøres hjemme, og da kaller jeg det liksom fri. En dårlig vane egentlig, jeg burde gi meg selv kred for alle timene med jobb som faktisk går med, men det er vel lettere å betegne det som fri siden jeg sitter i min egen stue!

Fredag er treningsdag her i huset, og i ettermiddag skal vi ta en økt på Oslo Performance Center før helgehandelen skal gjennomføres. Vi har vært flinke i hele 4 (!) dager til å holde oss til det som er i kjøleskapet, og jeg må vel innrømme at det er godt for både meg og lommeboka å ikke være på butikken 4 ganger daglig. I tillegg har Andreas nektet meg å handle noe som helst de dagene jeg har glemt mat, slik at jeg har endt opp med å spise tørre lomper, så nå har jeg faktisk lært meg å huske lunsj også. Det er slik jeg lærer, sier Andreas. Og han er sterkere enn meg, så da tør jeg ikke gjøre noe annet.. ;D

Jeg liker veldig godt å legge handleturen etter en treningsøkt, rett og slett fordi kroppen da føles fresh og fin. De daglige sjokoladebitene må selvsagt handles inn likevel, men av en eller annen grunn er ikke lysten på så mye annet der! Jeg klarer sånn ca å holde meg til handlelisten (det er selvsagt alltid noe jeg har glemt å skrive opp), og sjokoladene får ligge pent på benken og blir ikke spist før sin tiltenkte dag. Jepp, jeg har kommet langt siden den gangen jeg ikke kunne ha noe som helst i hus uten å tømme det, og det føles faktisk veldig godt! Helgens handleliste ser slik ut:

♥ Kvarg, type bringebær
♥ Kyllingfilet
♥ Smøreost
♥ Kesam
♥ Hvetemel
♥ Gjær
♥ Knuste tomater
♥ Svinekjøttdeig
♥ Basilikum
♥ Gul løk
♥ Sopp
♥ Pølse (pizza <3 )
♥ Brunost
♥ Gulrøtter
♥ Epler
♥ Pærer
♥ Druer
♥ Poteter
♥ Rosenkål
♥ Mais
♥ 12 biter sjokoladefamilie
♥ 6 Burn

Og det holder til fylt kyllingfilet med ovnsbakte poteter og salat i dag, pizza i morgen og svinestek på søndag. Egg, smør og andre basisvarer har vi fra før, i tillegg til en full fryser som vi nå har gått inn for å tømme. . Hvorfor skal vi ellers ha den, om ingenting som ligger oppi der brukes? Og ja, jeg setter min lit til energidrikker – fordi jeg ikke drikker kaffe. Skyt meg om du vil.

Hei! Må bare få sagt at du e en av di største forbildan mine. Du e så flink å få folk (i hvertfall mæ) til å føl sæ bedre med sæ sjøl. Lika kordan du fremstill dæ både på blogg, instagram og snapchat❤️ Æ sjøl elska å tren bein og skuldre. Har du nån nye, kule eller gode, gamle øvelsa æ kan tilføy programmet mitt hadd æ bidd evig takknemlig. Stå på som du gjør, du e rå!!

Først og fremst: SÅ utrolig hyggelig med en slik kommentar! 😀 Jeg blir jo helt varm i det jeg kaller hjertet, tusen tusen takk!

Jeg er også veldig glad i å trene både skuldre og bein, og har over tiden fått meg noen favoritter. De som går igjen på bein, i tillegg til knebøy og markløft, er ettbens strakmark, ettbens hipthrust (1,5 reps), step ups og knebøy på tær! Jeg har veldig lange bein, og en alt for dårlig ankelmobilitet som følge av en trøblete barndom hva gjelder overtråkk, så jeg må gå aktivt inn for å belaste fremsiden av lårene. Sistnevnte har derfor blitt en gjenganger her hos meg da den tillater at jeg skyter knærne godt frem og dermed må jobbe mye med å rette ut disse.

Dersom målet derimot er å trene rumpe anbefaler jeg deg å fokusere på øvelser som krever at hofta beveger seg mye, slik som i de tre første. Rumpa sitter nemlig, breaking news, over hofteleddet, og dens primære oppgave er å rette ut denne.

For skuldre er det 2-3 øvelser som går igjen, og det er militærpress, skulderpress med manualer og arnoldpress. Sistnevnte er kanskje den jeg bruker mest, da den fører til større bevegelse i skuldra og derfor er tyngre å utføre. Kinesiske sidehev er også en gjenganger, som i tillegg til å belaste skuldermuskulaturen også stiller krav til musklene i nakken. Muskler som litt for sjeldent vies noe oppmerksomhet.

Video: Eirik Sandvik

Video: Prehabtrening

Håper øvelsene faller i smak, og at du får en helt strålende helg! Kanskje du har noen treningsplaner du også?

//Camilla

8 svar til “Helgens handleliste og øvelsestips!”

  1. Ann-Heidi sier:

    tusen takk for tips!!☺️

  2. Bare hyggelig du! 😀

  3. Julie sier:

    Hei camilla 🙂

    Og GODT NYTTÅR! (kanskje litt seint, men bedre seint enn aldri) 🙂

    Jeg vil bare takke deg for at du er den du er, og at du lar oss få lov til å bli kjent med deg gjennom bloggen og andre sosiale medier, for at du motiverer, gleder og inspirerer! Du skriver veldig godt! Og er veldig flink med å sette ord på ting. Det er rett og slett bare noe med måten du skriver på! 🙂
    Du virker som en veldig jordnær person med mange gode verdier, og jeg gleder meg masse til å følge deg videre 🙂

    Stå på Camilla, du gjør en utrolig bra jobb!! 😉

  4. GODT NYTT ÅR til deg også!! 😀 Jula kastes vel offisielt ut i dag, så det må da minst være et nytt år fremdeles! Med andre ord: helt innafor 😉
    Og tusen tusen takk skal du ha, Julie! Herremin, dere er så søte med meg alle sammen <3

    Gleder meg til å ha deg med på laget i fremtiden også, Julie, og om det er noe som helst du skulle lure på eller ønske at jeg tok opp her inne: ikke nøl med å si fra 🙂 Ha en god helg!

    Klem :*

  5. Julie sier:

    Haha, ja sant det?

    Nettopp fordi du fortjener det Camilla!!?? når noen gjør noe bra, så fortjener man skryt, ikke sant? 🙂
    Det skal jeg gjøre vettu ?
    Lag deg fantastisk helg Camilla, klem

  6. Marita sier:

    Du virker som en knall bra jente, så jordnær og rett frem. Du er en inspirasjon, og digger din rett frem og ærlige tone på bloggen.
    Ha en fortsatt god helg 🙂

  7. Så utrolig hyggelig Marita, tusen takk skal du ha! 😀
    Det samme til deg!

  8. Det er det jeg pleier å si til alle kundene mine, så JO! Tusen takk, Julie! 😀
    Det samme til deg, klem!

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

hverdag kosthold trening

En varig livsstilsendring – uke 4

kosthold tanker trening

En varig livsstilsendring – uke 2!

hverdag kosthold trening

En varig livsstilsendring – uke 1 !

blogg tanker

Jeg vil føle meg bra!

blogg hverdag oppskrifter

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg tanker

Jeg blir så lei meg!

blogg

Ny favoritt!

blogg trening

Dagens marerittøkt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

kosthold tanker

Jeg blir så forbanna lei.

blogg hverdag

Et liv ute av vater

hverdag tanker

En forandring må til

hverdag tanker trening

DETTE var helt latterlig morsomt!!

blogg tanker

Tar livet helt med ro

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

tanker trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

hverdag

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

hverdag oppskrifter

Vegetardagboken: mandag

blogg hverdag trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

tanker trening

Hvorfor trener jeg?

blogg hverdag kosthold

Hør meg på radio i dag!

blogg hverdag

For en HERLIG dag!!

hverdag oppskrifter

Tips til mat på farten!

hverdag oppskrifter

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

hverdag oppskrifter

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

hverdag kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

blogg hverdag

Endelig reiser vi!

kosthold tanker

5 tips til mat på farten!

hverdag oppskrifter

Av og til trenger jeg dette!

trening

BOOTCAMP!

hverdag kosthold tanker trening

Slik kommer du i form i 2016!

trening

Ny bootcamp!

blogg tanker

Er du en overspiser?

blogg hverdag

Plutselig ble alt klart!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg hverdag

3 år med min kjære!

hverdag trening

Må man alltid trene hardt?

blogg hverdag

Følger du meg på snap?

hverdag kosthold trening

Veien mot en sunnere livsstil – del 5

hverdag

Dødens dag

hverdag

Bare på TV

hverdag oppskrifter

Proteinpannekaker uten pulver!

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg hverdag oppskrifter

Parkdag

hverdag kosthold trening

Veien mot en sunnere livsstil – del 2

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

hverdag oppskrifter

Sugarfree Saturday!

hverdag

God morgen :)

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

blogg hverdag

Coffee in the morning…

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg hverdag oppskrifter trening

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg hverdag trening

Musikk som motiverer!

blogg hverdag oppskrifter

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg hverdag oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg hverdag kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg hverdag trening

Hverdagsaktivitet og jentekveld

blogg hverdag

Når du minst venter det

blogg hverdag

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

hverdag kosthold tanker

Sol, sommer og gode valg

blogg hverdag kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg hverdag tanker

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg hverdag kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

blogg hverdag

Ny uke, nye muligheter

trening ukategorisert

Hjemmetrening

hverdag kosthold ukategorisert

Proteinrike, sukkerfrie muffins!

ukategorisert

Prokrastinering, sa du?

ukategorisert

Om det å være seg selv

kosthold ukategorisert

Hva spiser jeg i løpet av en dag?

kosthold tanker

17. mai er vi så glad i…

blogg hverdag

Flower printed tights

blogg tanker

For stor?

trening ukategorisert

Dagens utfordring

hverdag tanker

It´s my birthday..

ukategorisert

Endelig søndag..

ukategorisert

Pizzakveld

tanker

God fredag!

Blogglisten hits