arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Hva er det som skjer med meg?!

/inneholder annonselenker

Nå sitter jeg med en riskake i hånda (de fra sverige med sour cream and onion ♥) etter ukens andre løpetur, og jeg er litt redd for følelsene som akkurat nå begynner å blusse opp i kroppen.IMG_20160610_105050

Så lenge jeg kan huske har jeg nemlig vært en kardiomotstander, og store deler av min treningskarriere har jeg unnskyldt meg selv med at man tross alt ikke trenger kardio for å gå ned i vekt. Sistnevnte har tross alt alltid vært målet. Nå som jeg ikke en gang vet hva jeg veier og spiser når jeg er sulten i stedenfor når planen min sier at det er på tide å få i seg mat er dog ikke dette noe som opptar tankene mine lenger, men helsa mi, den vil jeg jo ta vare på. Og ja, styrketrening er griseviktig både for å bygge en sterk kropp og et sterkt skjelett, men hva med hjertet? Trenger ikke det mosjon?

Svaret er selvsagt ja, og dette i kombinasjon med at jeg har meldt meg på Oslos bratteste i Oktober har altså ført til at jeg har begynt å løpe. Og jeg har hatet det. Helt til i dag.

Ute på tur i dag skjedde det nemlig et eller annet rart. For det første så jeg ikke på klokka mer enn 4-5 ganger, for det andre ble jeg ikke dævvsliten og for det tredje så kunne jeg jammen meg bare ha fortsatt etter at de 50 planlagte minuttene var nådd!! Det var en helt latterlig følelse, som jeg nesten ikke klarer å beskrive en gang, men som jeg håper at dukker opp igjen. Helst så fort som mulig 😀

Jeg tror selv at grunnen til at den kom i dag var fordi jeg tok meg god tid med oppvarmingen før jeg begynte på joggen, i stedenfor å bare kjøre rett på. Da slapp jeg på en måte unna den kneika hvor det gjør vondt i lårene, og hoppet rett over til «herregud det her går jo fint!». I tillegg hadde jeg på meg et par knallgode tights som hverken skled opp eller ned, slik at det ikke var i tankene mine en gang!

Tightsen er fra Reebok og fås kjøpt HER (annonselenke) – bruker du koden 335472 får du 20% rabatt på hele kjøpet 😉

Det neste som står på agendaen nå er å gå til innkjøp av et par nye løpesko. De jeg har nå begynner å bli litt nedtråkket, noe knærne mine dessverre begynner å merke. Og det gidder jeg tross alt ikke ha noe av!

Kanskje dere har noen tips til meg?

20160610_104925

God helg alle sammen!

//Camilla

9 svar til “Hva er det som skjer med meg?!”

  1. Mariel sier:

    Kommer litt an på om fu normalpronerer eller over/underpronerer, MEN om du normalpronerer kan jeg anbefale Adidas ultra boost, Adidas enegyboost og Adidas supernova glide boost, alle har god demping, men samtidig ganske lett på foten, dette er asfalt/grus sko, men om du ser etter terrengsko(til motbakkeløpet) kan jeg anbefale inov8 212, de er helt fantastisk ?? Lykke til med løpingen!

  2. Ingvild sier:

    Nå vet ikke jeg hvordan foten din møter underlaget (pronasjon), men jeg synes Nike sin modell som heter Vomero er helt fantastisk når det gjelder demping! Har ikke hatt vondt i knærne etter at jeg begynte å bruke dem, og de er også veldig slitesterke.

  3. Kristine sier:

    Adidas Boost! Som å løpe på puter!!
    Da jeg kjøpte sko en gang ble jeg fortalt at det ikke var så lurt å kjøpe Nike sko med mindre man er en erfaren løper, kan jo hende det bare er tull da. Har hatt Nike løpesko og vært fornøyd med det. Men jeg var enda mer fornøyd med Asics og Adidas sine sko. Tror Asics er de som er best på løpesko. Men anbefaler sterkt Adidas Boost, de er helt supre!! 🙂

  4. Anna-82 sier:

    Åååå det er så herlig når hode og kropp samarbeider? Det er magisk når flyten og løpegleden kommer? Du er super flink og motiverende.
    «Kremt» jeg skal også delta på bratteste?

  5. Lene sier:

    Asics Nimbus for normalfot, eller Asics Kayano om du overpronerer. Suveren demping og god støtte. Enig i anbefalingen om Nike Vomero også, men om du overpronerer ville jeg heller gått for Lunarglide. Asics er dog min soleklare favoritt til utebruk.

  6. Det er superdeilig!!! 😀
    OOO, da må du huke tak i meg 😉

  7. Takk for tips!!! 😀 De skal jeg prøve ^^

  8. Tsen takk! 😀 Skal prøve meg på noen Adidasmodeller 😀 😀

  9. Tusen takk for tips!! 😀

oppskrifter

Buddhabowl

oppskrifter

Brokkolicouscous

oppskrifter

Mangoremser

oppskrifter

Vegetarbolognese

oppskrifter

Mangosmoothie

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits