arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Hvorfor trener jeg?

God morgen søtinger! Har dere hatt en god helg? Jeg kan ikke annet enn å si ja, og det er faktisk utrolig deilig! Jeg har fått vært i aktivitet store deler av den, hengt med mennesker jeg liker og til og med fått slappet av litt – en perfekt kombo for meg. På denne måten får jeg fylt energitanken til randen før uken igjen står for døren, og det er noe jeg virkelig trenger! 😀

For noen dager siden fikk jeg spørsmålet om jeg kunne skrive litt om hvorfor jeg trener, og hva målene mine er fremover. Dette fikk meg til å tenke litt, og jeg vet ikke helt hva jeg har kommet frem til. For meg er nemlig det og rett og slett ha det fint det aller viktigste. Jeg vil kose meg på trening, kjenne at jeg får brukt kroppen og at jeg tør å prøve nye ting. Jeg vil hoppe, løpe, løfte, rulle, tøye og grinde, og alt vil jeg gjøre fordi jeg har lyst! Jeg har allerede mer enn nok muskelmasse, jeg ser ut som en mannlig versjon av meg sjæl når jeg flekser ryggen, og rumpa mi står rett ut på en god dag. Likevel synes jeg jo at det er utrolig morsomt å løfte ting og kjenne det svi i muskulaturen, så det kan godt hende at jeg får litt mere muskler likevel, men da som en følge av at jeg gjør det jeg liker, ikke fordi jeg aktivt jobber for det. True2-3Jeg kunne godt tenke meg å bli bedre på å hoppe og løpe, så dette er noe jeg jobber litt med per dags dato. Likevel har jeg bevisst ikke noe fokus på å prestere bedre fra gang til gang og jeg følger ikke noe fast program, men jeg forsøker heller å få det til så ofte som mulig, knær og ankler tatt i betraktning. Kjernemuskulatur og, etter helgens bootcamp, også kettlebell er også noe jeg synes er veldig gøy å trene, så dette er også gjengangere på treningene mine.True2-10 True3-3 True2-5 True4-4Foto: GotVision

I et samfunn hvor jaget hele tiden ligger på å prestere og kunne vise frem alt man har jobbet for vil jeg rett og slett ta et lite steg bort fra det hele og heller nyte livet. Og nyte livet gjør jeg ved å bevege meg hver dag på akkurat den måten jeg har lyst til. Om det er twerkekurs med gode venninner, tur med hunden eller løping med typen er for min del ikke så viktig, så lenge jeg kjenner at kroppen har det fint, at den blir brukt og at hodet mitt spiller på lag hele veien.

Og siden vi nå har snakket så mye om meg så må jeg jo få spørre: Hvorfor trener du?

//Camilla

13 svar til “Hvorfor trener jeg?”

  1. Yngvild sier:

    Jeg trener fordi det gir meg masse energi og glede i hverdagen! Mestringsgleden av å løfte litt tyngre eller løpe litt fortere er noe helt eget!
    Mest av alt trener jeg allikevel for å ha god helse, både nå og i fremtiden! Jeg ønsker å ha en frisk og sprek kropp som lar meg reise, oppleve og gjøre de tingene jeg elsker så lenge som mulig 🙂

  2. Julie Furu sier:

    Jeg trener fordi det er en fantastisk følelse å kjenne at kroppen blir brukt, alt den får til, og hvor fort den blir sterkere, raskere og smidigere:) Jeg trener også for å gå ned i vekt, både for å forbedre helsen og for å bli litt mer fornøyd med min egen kropp. 13 kg lettere nå, og det blir bare morsommere og morsommere å kjenne hva kroppen får til når den blir tatt vare på! Tusen takk igjen for kjempegod hjelp for snart ett år siden Camilla:) Gleden og motivasjonen er fortsatt sterk!

  3. Marthe sier:

    Jeg trener for å få og opprettholde en sunn og sterk kropp, som står i mot hverdagens utfordringer. I tillegg til at trening får meg til å føle meg bra på innsiden. Det er perfekt avkobling etter for eksempel en dag på skolen. Trening kan være sosialt, og sist men ikke minst gøy!!!

  4. Christine sier:

    Hei! Dette har ikke så mye med innlegget å gjøre men jeg har fått med meg at dere har en hund!Som virker super herlig 🙂 Vi har også en hund på 11mnder som er verdens beste!Det jeg lurer på er hvordan gjør dere det med hunden mens dere er på jobb?Hvordan legger dere opp turer etc?Får inntrykk av at dere jobber lange dager,men det er jo sikkert ikke lengre enn andre yrker!Har dere han i bur? Takk for svar!:)

  5. Madeleine sier:

    Jeg trener fordi det gjør meg så ufattelig glad! =D Jeg elsker følelsen av å mestre og å få til noe nytt. Det er helt fantastisk! På kjøpet får man en sunn og frisk kropp som kan hole seg sprek i mange, mange år.

  6. Så herlig, Yngvild! Det du nevner til slutt der er kanskje en av de største motivasjonsfaktorene for meg – jeg vil ikke leve lengst mulig, men nyte livet helt ut 🙂

  7. Åhh, så godt å høre at alt går bra med deg, Julie!!! 😀 Du er ei så herlig jente, og fortjener virkelig å nå alle målene du har satt deg 🙂 Lykke til med absolutt alt fremover! <3

  8. Helt enig med deg, Marthe! 😀

  9. Hei Christine! Det har du helt rett i 😀
    Og ja, det blir gjerne lange dager, men vi har heldigvis den luksusen her i huset at vi også kan jobbe mye hjemmefra. Jeg er ofte ute av huset i lengre perioder (type 12 timer) tirsdager og torsdager, og da må typen værsågod holde seg litt hjemme slik at Hugo (hunden) ikke blir for lenge alene 🙂 Da blir det aldri mer enn en arbeidsdag for han her hjemme! Han går løst i leiligheten, og ligger som regel på sofaen og sover!

  10. Det hørtes bare helt perfekt ut, Madeleine! 😀

  11. Lise sier:

    Jeg trener fordi det gir meg så utrolig mye, både fysisk og psykisk! ? Jeg ønsker å ha en god helse, en sunn, frisk & sterk kropp! ? Det gir meg utrolig mye glede og mestringsfølelse og pushe meg selv og stadig bli sterkere! ? Det er god terapi ? jeg rett og slett elsker trening og sitter her super gira for vår-maraton trening på senteret i ettermiddag med en herlig blanding av kondis, styrke & yoga i 4,5 timer! ???

  12. Det høres helt fantastisk ut, Lise!! Det er nettopp dette forholdet til trening de aller fleste burde ha! Håper du koste deg på gruppetimemaraton 😀

  13. Lise sier:

    Takk for det! ? jeg koste meg kjempe masse!! ???

oppskrifter

Buddhabowl

oppskrifter

Brokkolicouscous

oppskrifter

Mangoremser

oppskrifter

Vegetarbolognese

oppskrifter

Mangosmoothie

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits