arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Jeg er redd for så mye!

Det er mange ting jeg er redd for. Jeg er redd for å sykle fort, for å miste et bein om jeg setter meg i en tube bak en båt igjen og for å gå i ulendt terreng. Alt dette bygger selvsagt på tidligere erfaringer: Jeg har tryna på sykkel, ødelagt korsbåndet i en vannsportulykke (det vil si at jeg datt ut av tuben. «Vannsportulykke» høres mer dramatisk ut) og vrikket ankelen så mange ganger at det er et under at jeg i det hele tatt har føtter å gå på. Og dette har satt dype spor i meg som gjør at jeg unngår alle disse tingene så mye som overhodet mulig.

Jeg har fremdeles et minne fra den gangen vi skulle sykle ned til bestemor, og alle de andre barna tok den lille stikkveien mens jeg syklet en lang omvei fordi jeg ikke klarte å bremse nok til at jeg følte det var trygt å passere mellom de to steinene som sto der med en meters mellomrom. Jeg har i senere tid blitt fortalt at farten jeg holdt tilsvarte 4-5 km/t, og at jeg var en gedigen pyse. En gedigen 20 år gammel pyse.

Greia er jo at jeg ikke kan fortsette i dette sporet for alltid! På et eller annet tidspunkt må jeg jo tørre å ta snarveien gjennom skogen uten å være livredd for å ødelegge anklene mine og gi det å sykle en sjanse. Det er tross alt ikke slik at det å tryne er hovedregelen, det er unntaket. Likevel merker jeg at pulsen i dag steg betraktelig da jeg var og hentet den nye sykkelen min og skulle prøve den for første gang. Grus gjør meg livredd og fortauskanter passerer jeg søren ikke. Enda. Men etterhvert må det jo gå seg til, eller så er jo dette en bortkastet investering.

Så, årets påskeutfordring til meg selv er en sykkeltur med høyt tempo, sykkelsko og hjelm. Så får vi bare se da, om jeg kommer ut av det i live eller ei..

Er jeg den eneste som er redd for slike ting?

//Camilla

4 svar til “Jeg er redd for så mye!”

  1. LH sier:

    Jeg kan betrygge deg med at du ikke er den eneste som er redd for slike ting. Jeg har dessverre en hel haug med kompliserte og alvorlige skader bak meg, ifølge mamma er det fordi jeg var FOR forsiktig som liten, haha!

    En av skadene skjedde blant annet på sykkel-prøven på barneskolen, så jeg vil vel si at erfaringer har gjort meg til en større pingle enn det jeg allerede var 😉

  2. Maije sier:

    Jeg er selv en pyse på sykkel, fordi jeg har tryna av sykkelen og skadet meg stygt. Det hindrer meg riktignok ikke i å kjøre på landeveissykkel i 40-50 km/t, men det tok lang tid å komme dit. Terrengsykkel f.eks holder jeg meg langt unna, og jeg skal alltid føle at jeg har kontroll.

    Du får meg heller ikke på snowboard, etter at jeg datt og brista halebeinet. Også en hel del andre ting jeg har blitt ganske så pysete på etter å ha slått meg halvt i hjelv (neida, joda, nesten i alle fall).

    Men du vet at en av de beste måtene å trene opp anklene dine på er nettopp ulendt terreng? Jeg har selv slarkete ankler, men da må man bare trene dem opp til å bli sterkere. 😉

  3. Jeg vet ikke om jeg skal si at det er godt å høre? ;D
    Jeg er akkurat som deg i allefall – er så redd for å ødelegge meg at jeg ender opp med å… ødelegge meg. Huff!! ;D

  4. HUFF da, Maije! ;D Jeg ler litt også, for dette er jo som å lese om meg. Jeg hater slalom, snowboard, og generelt sportslige aktiviteter som skjer med en hastighet på over 10 km/t. Det er ikke trygt for shitt!!!

    Og ja, jeg vet det – og jeg gjør det faktisk hver eneste dag! Fortere og fortere går det også, så det må jo bli bedre ;D

    takk! 😀

oppskrifter

Favaffel

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

blogg

Ny favoritt!

blogg trening

Dagens marerittøkt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

blogg trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

blogg kosthold

Hør meg på radio i dag!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

trening

BOOTCAMP!

trening

Ny bootcamp!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg oppskrifter

Parkdag

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg trening

Musikk som motiverer!

blogg oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

trening

Hjemmetrening

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits