arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Kanskje den beste investeringen jeg noengang har gjort!

God formiddag alle sammen! Nå er jeg akkurat ferdig med dagens trening etter både hundetur og PT-timer og det føles helt himmelsk. Jeg har gitt bort alt ansvar for både trening og kost til Sigvar, og det tror jeg er det smarteste jeg har gjort på lenge. Jeg kan, uten å være høy på meg selv, si at jeg er en god PT og en flink coach for kundene mine, men ikke for meg selv. For å være ærlig tror jeg ikke at Camilla kan få en værre coach enn Camilla. Jeg tvinger meg selv inn i treningsrutiner som ikke ligner grisen fordi det skal være tungt nok, setter opp matplaner jeg ikke følger (kanskje burde jeg spise mer? Kanskje burde jeg spise mindre?) og  klarer hverken være kritisk eller positiv til egen innsats underveis. Med andre er det så «lett» å komme med de gode svarene, forklare hvorfor ting gjøres på en viss måte og endre program og kosthold etterhvert som progresjonen kommer, men med meg selv.. WELL NO!

P1020676

Jeg fikk spørsmålet om hvordan 10ukersplanen min gikk, og dere skjønner vel allerede at det ikke har gått så bra som jeg håpet. Likevel er jeg ekstremt fornøyd med at jeg en gang for alle har forstått at jeg ikke klarer å coache meg selv og har turt å spørre om hjelp. Selv om jeg er mer enn kompetent nok selv.

Det er nok en grunn til at begrepet «do as a say, not as i do» har dukket opp i første omgang, og jeg må være et levende bevis på at det er nettopp sånn det er.

Uansett hvordan de 4 siste ukene har gått er jeg nå klar for å knuse på mot nye mål. Sigvar gjør alt han kan for å møte mine krav og jeg kjenner allerede at motivasjonen til å både trene og spise bra endelig er tilbake for fullt! Jeg tror rett og slett jeg kan si at denne investeringen er noe av det smarteste jeg har gjort på lenge.  DSC_0370-2

Har du noen som styrer treningen for deg, eller coacher du deg selv?

//Camilla

13 svar til “Kanskje den beste investeringen jeg noengang har gjort!”

  1. Hedda sier:

    Dro på med PT-timer i september som en bursdagsgave til meg selv, og angrer ikke ett sekund. Har fått et stort piff motivasjonsmessig og styrken min på også andre områder enn vårt fokusområde har virkelig tatt et stort hopp i høst! Var også en verdifull kunnskapshever for å lære små triks om treningsmetoder/tenkemåter og å forstå hvordan kroppen fungerer. I tillegg til at jeg fikk opp selvtillitten mye med å bli så mye «sett» av en coach og at fremgangen kom raskt. Fra å ikke klare en eneste pullup går nå 5 stk ganske greit. Det hadde jeg aldri klart uten det ekstra fokuset jeg hadde og lærdommen jeg fikk av min PT 🙂

  2. Kristina sier:

    Jeg «coacher» meg selv. Er stort sett ivrig på trening og den får jeg gjort, men maten.. Vell, den kan jeg nok jobbe med. Jeg har jo ingen utdanning innenfor idrett/kosthold (kun et årstudium i idrett), så det å sette opp plan selv er ikke bare, bare, og nå er jeg inne i en periode hvor jeg er litt blind på meg selv. Alt er feil, treningen, maten, kroppen, hodet… Så da gjelder det å få hodet på rett plass og komme inn i en god flyt igjen 🙂 PT-timer er noe jeg må vurdere å sette på ønskelisten til jul, det hadde vært utrolig motiverende og lærerikt!

  3. Lene sier:

    Godt at du har en ny plan fremover som gir deg den motivasjonen du trenger! Det er kjedelig når opplegget man har laget selv ikke fungerer, og da er det fint å få hjelp fra andre. Masse lykke til videre, det er alltid gøy å følge deg!

  4. CamillaL sier:

    Jeg skjønner så ekstremt godt hva du mener! Det er noe med det subjektive som tar helt overhånd når man forsøker å «coache» seg selv. Parametre som aldri blir tatt med i betraktning hos en vanlig kunde blir tillagt ekstremt mye vekt og som regel så blir, som du sier, «alt feil». Vi er også litt for flinke til å forsøke «alt på en gang» i stedenfor å gjøre som vi vet er best: litt og litt 😛
    Masse lykke til med å få hodet på rett vei igjen! PT-timer er nok ikke en dum ting å ha på lista si i år det, jeg kan love deg at du kommer til å kose deg med det 🙂

  5. CamillaL sier:

    Så utrolig morsomt å høre, Hedda! Det er akkurat sånn det skal være når man investerer pengene i noe sånt, og det gleder meg virkelig å høre at du har fått til dette med din PT 🙂
    Og grattis med 5 pullups, det er jo helt rått!

  6. CamillaL sier:

    Tusen takk Lene! 🙂 Planen fungerer egentlig gull, men når jeg ikke følger den blir det ikke akkurat jackpot. Sånn er det jo med det meste: alt fungerer, men man må faktisk følge det 😛
    Ha en fin dag!

  7. Martha sier:

    Shit, du satte akkurat ord på en situasjon nøyaktig lik min egen! Godt vi er flere 😛 jeg og føler at alt jeg gjør er feil plutselig og hjernen min blir helt grøt når jeg prøver å ta et standpunkt for meg selv..

  8. Ingeborg sier:

    Jeg begynte med en livsstilsendring i fjor høst ved hjelp av en coach. Til tider så er det vanvittig tungt, men samtidig er det noe av det smarteste jeg har gjort.

    Tidligere hadde jeg klart å gå ned en god del kilo på «egen hånd», men etter jeg begynte å legge på igjen så måtte jeg bare ta en avgjørelse om endring. (For mye godteri og litt for store middager og feile kveldsmater gjorde at vekta økte – selv om jeg trente).

    Takk for at du blogger Camilla. Du er virkelig en inspirasjon.

  9. CamillaL sier:

    Det er veldig rart akkurat det der, hvor kritiske vi er til oss selv. Jeg pleier å fortelle mine kunder at de skal snakke til seg selv som de snakker til sin beste venninne, det setter ofte et lite perspektiv på hvor slem man har en tendens til å være med seg selv. Så: det er mitt tips til deg også 🙂 I tillegg til at alt funker, du må bare tørre å holde deg til en ting, selv om det kan være litt skummelt til å begynne med!

    Masse lykke til, Martha 🙂

  10. CamillaL sier:

    Tusen takk for utrolig hyggelige ord, Ingeborg! Det setter jeg veldig stor pris på 🙂

    Det er litt som du sier: man klarer en del alene, men på et tidspunkt stopper ting som regel opp. Jeg gikk selv ned 15 kg for noen år siden, men har aldri klart å gå ned de «siste små». Denne gangen tror jeg at jeg kommer meg akkurat dit jeg vil, at jeg kan bli 100% fitnok og det føles så sinnsykt bra! Det handler ikke om hvordan jeg ser ut, men hvordan jeg føler meg når jeg tar på meg en jeans og topp. Jeg vil kunne sitte ned uten å tenke på at jeg må rette meg ut, at buksa gnager i livet og så videre. Rett og slett føle meg bra 😛

    Hold meg oppdatert på hvordan det går, Ingeborg, og lykke til!! 😀

  11. Marie sier:

    Har verdens beste PT, som jeg ikke hadde klart meg uten for øyeblikket. Kaaan hende du vet hvem det er , tror JAGGU du deler seng med han også!

  12. Maria sier:

    Jeg har gjort akkurat det samme- fikk meg coach for fire uker siden og det er de best anvendte pengene ever! Som deg, så kan jeg veldig mye om kosthold og trening og kunne fint klart å sette opp et program selv, problemet er at jeg ikke klarer følge det. Spesielt kostholdet.. Så nå fant jeg ut at jeg må tenke annerledes, at jeg trenger input utenfra for å endre vaner. Trenger noen som følger meg opp og som ser meg og som gjør at jeg slipper å tenke om det er rett eller galt det jeg driver med. En som kan se den langvarige prosessen når jeg selv blir utålmodig. Og etter noen uker med en litt jævlig innkjøring er det plutselig den enkleste ting! Føler ikke at jeg ofrer noe, bare at jeg gjør kropen min godt, at jeg er tålmodig og holder ut selv om endringene skjer så sakte at det kanskje vil ta et år før jeg er der jeg skal være vektmessig. Poenget er at jeg har funnet en prosess jeg elsker og en coach som jeg kan stole 100 prosent på og det gir meg en så fin følelse av frihet fra tankekverna og en deilig følelse av mestring<3

  13. CamillaL sier:

    Hahahahaha!! Ja han er du heldig med 😀 Hadde det ikke vært for akkurat det, at jeg deler seng med han, så hadde jeg jammen valgt han som PT selv.

oppskrifter spis

Italiensk suppe

oppskrifter spis

Tomatsuppe

oppskrifter spis

Pasta og pølser

oppskrifter spis

Hjemmelaget yoghurtis

oppskrifter spis

Jordbær- og avokadosalsa

oppskrifter spis

Mangosalsa

spis

Cheat days

oppskrifter spis

Linsegryte

oppskrifter spis

Hjemmelaget mango-is

oppskrifter spis

Tacobowl

tren

Yogafilm

oppskrifter

Buddhabowl

oppskrifter

Brokkolicouscous

oppskrifter

Mangoremser

oppskrifter

Vegetarbolognese

oppskrifter

Mangosmoothie

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits