arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Livsstilskurset går over all forventning!

Nå sitter jeg her med en skikkelig stolt følelse i kroppen. For de siste 2-3 månedene har Andreas og jeg jobbet med å sette sammen kurset «fitnok – i bevegelse». Dette er et kurs som gjennom 8 sammenhengende uker skal lære opp den enkelte deltageren til å selv kunne ta styringen over egen trening og eget kosthold. Vi er allerede godt i gang med første runde, og de 10 jentene som har meldt seg på stortrives! Hver mandag sitter de i en time og fører på A snakke om et relevant tema, i går var det et emne innenfor kosthold, før vi avslutter med en trening, og det er så utrolig gøy å se engasjementet hos de enkelte. De sitter nesten på kanten av stolen under foredragene, er oppe med hånda før vi i det hele tatt er kommet i gang, stiller masse spørsmål og heier på hverandre under hver eneste trening. Utenom timene bruker de aktivt facebookgruppen vi har opprettet til å tipse hverandre om gode alternativer til godteri, dele oppskrifter og generelt komme med hyggelige ord, og jeg blir faktisk skikkelig rørt! En ting er at opplegget er blitt så sinnsykt godt mottatt, en annen er at vi har klart å skape et miljø hvor det å feile ikke er et alternativ og hvor alle drar i samme retning. flink2 flinke

Det går rett og slett en helt fantastisk følelse gjennom hele kroppen min når jeg tenker på hvor bra dette allerede er blitt, og ikke minst hvor bra det kommer til å bli når vi setter opp kurs igjen i mai. Jeg digger virkelig å ha PT-timer, men det kan nesten ikke sammenlignes med dette, fy søren så gøy det er!

Jeg kjenner også at formen er stigende, så selv om bihulene er begynt å krangle litt er jeg ganske positiv. Det blir ikke de hardeste øktene nå til å begynne med, men jeg får rett og slett bare smøre meg med tålmodighet! Det dummeste jeg gjør er jo å kjøre på for hardt og ende opp med å bli syk igjen eller så støl at jeg ikke klarer å bevege meg. Samtidig vet jeg at det bare er å begynne rolig så fort som mulig, ellers ender det fort opp med at det ikke blir noe trening igjen før etter påske. Det er utrolig lett å dette av hele vogna etter en sykdomsperiode, og jeg forstår det veldig godt! Ofte kan man føle at det man har gjort hittil er bortkastet, men det vil det på ingen måte være. Javel, så har det kanskje blitt litt annerledes mat nå som feberen har herjet, men kroppen min har fortsatt godt av å være i bevegelse. Det er ikke bare kiloene og centimeterene som vitner om at kroppen har vært aktiv tidligere, men også bentetthet, reaksjonsevne, styrke og evnen til å hente seg inn igjen. Dette er ting du ikke vil miste bare fordi du har ligget en liten uke på sofaen, så kom deg tilbake så fort du kan! Det er helt greit å trene selv om nesa er litt tett, så lenge du tar det med ro. Forsøk deg for eksempel på litt mobilisering, tøying og yoga i stedenfor å gå bananas i apparatparken!

Kanskje jeg skal dele en sånn økt med dere i morgen?

Frem til da: Ta det kulio og kom deg på trening, du vil helt sikkert ikke angre 😉

//Camilla

 

5 svar til “Livsstilskurset går over all forventning!”

  1. Knut sier:

    Hvordan kan du som selv ikke har kontroll over eget kosthold lære bort hvordan en skal ha det til andre? Ikke for å være spydig, men er kilden troverdig når den er overvektig, og temaet er trening og kosthold? Som PT er en selv sin beste reklameplakat.

  2. Det er relativt spydig, men det er klart du skal få et svar likevel! Jeg vet ikke helt hvordan du mener at jeg ikke har kontroll på eget kosthold, eller at en kropp på 77 kg på 176 cm er overvektig, men det kan kanskje du forklare meg? 🙂 Uansett så vil hvordan jeg ser ut være irrelevant, når jeg personlig har det veldig bra med å være sånn. Om en kildes troverdighet videre skal bedømmes ut i fra utseende tror jeg noen av verdens beste idrettstrenere må få fyken, da de på ingen måte ser ut som de kunne vært ute på banen selv. Med andre ord synes jeg dette blir et argument som faller helt i grus. En persons troverdighet vil avhenge av hvor godt vedkommende kan det han eller hun snakker om, egne erfaringer og ikke minst evne til å formidle, og jeg tror jammen jeg har litt av alt her! 🙂

  3. Hege A. sier:

    Hei Camilla!
    Synes det er beundringsverdig at du tar deg tid til å svare denne Knut, for makan til den idiotkommentaren han kom med skal man lete lenge etter!
    Jeg (og sikkert flere med meg?) ville nok blitt både såra og irritert, for så å bare slett kommentaren. (Evt. skrevet en lite hyggelig kommentar tilbake! 🙂 ) Synes du er utrolig tøff som greier å beholde fatninga og gi et seriøst svar når det dukker opp slike nett-troll som denne Knut. Og til slutt må jeg bare si at jeg virkelig håper at Knut, med sine forvrengte idéer om hva som er sunt og ikke, IKKE selv jobber som personlig trener. Kanskje ikke så konstruktivt sagt av meg, men jeg mener det av hele mitt hjerte!
    Keep ut the good work, Camilla! Digger deg og det du står for. Du er et sunt forbilde! ?? ☺️

  4. Elisabeth sier:

    Hei du vakre som jeg følger både på Instagram og Snapchat! Du er jo et forbilde helt enkelt fordi du er den du er, fordi du elskor deg selv slik du er! Det er det mange som skulle gjort og det er det mange som he mye å lære av!! Jeg føler meg ikke ok når jeg som sykepleier skal fortelle en KOLS pasient at han må slutte å røyke, når jeg vet at man egen røyk pakke ligger i veska på vaktrommet. Men det betyr jo ikke at kunnskapen min er der for det. Jeg skrev Bachlor oppgava mi om ernæring selv om jeg veide 117 kg og var 166cm høy. Jeg fikk god karakter også 😀 det handler jo ikke om hvor mye kunnskap man har. Jeg har gått ned 40 kg på trening og kosthold på litt under et år nå. Jeg vet at det kjennes bedre ut innvendig å fortelle pasienter om kosthold nå, fordi jeg kjenner at grunnlaget mitt er enda. Men det har med min innvendig følelse å gjøre. Troverdighet kommer ikke av utseende mitt. Jeg har alltid opplevd at pasientene mine har lyttet og fulgt mine råd. Tjukk eller ei. Du er ei tøffing! Digger deg! Klem fra Elisabeth

  5. Idun sier:

    Mange tenker nok det samme som Knut, men er heldigvis hyggelig nok til å ikke skrive slike kommentarer. Om man velger å bruke seg selv om reklame får jammen være opp til en selv:)

oppskrifter spis

Italiensk suppe

oppskrifter spis

Tomatsuppe

oppskrifter spis

Pasta og pølser

oppskrifter spis

Hjemmelaget yoghurtis

oppskrifter spis

Jordbær- og avokadosalsa

oppskrifter spis

Mangosalsa

spis

Cheat days

oppskrifter spis

Linsegryte

oppskrifter spis

Hjemmelaget mango-is

oppskrifter spis

Tacobowl

tren

Yogafilm

oppskrifter

Buddhabowl

oppskrifter

Brokkolicouscous

oppskrifter

Mangoremser

oppskrifter

Vegetarbolognese

oppskrifter

Mangosmoothie

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits