arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Lurer du deg selv?

Trening, kosthold, styrkeøkning, vektnedgang og helårskropp er tanker som dukker opp hos mange nå som høsten står og tripper utenfor porten. Men hvordan skal man egentlig få tid til alt dette, når det allerede er så himla mange andre greier som krever både handling og tilstedeværelse?

Jo, min venn, du skal få det til ved å…

  1. Faktisk ha lyst
  2. Lage tid

Dette er to punkter du ikke kommer utenom, men som det likevel ser ut til at mange glemmer bort i hele planleggingsfasen. Kosthold lages og handles inn til og treningsprogram kjøpes, men hva søren hjelper det dersom du egentlig ikke har lyst til dette? Hvordan har du tenkt at de 5 treningene i uken skal passe inn i en kalender som du egentlig liker akkurat slik den er?

P1060453 P1060455 P1060454

For det er like greit å innrømme det en gang for alle: det er utrolig mange som går rundt med dårlig samvittighet fordi de ikke har gjennomført noe de aldri hadde lyst til. Det høres fryktelig banalt ut, men slik er sannheten i blant.

Den mest kjente er kanskje «jeg vil gå ned i vekt», men mitt spørsmål er: har du egentlig lyst? Eller er du så tilfreds med de vanene du allerede har at du ikke ønsker å gi slipp på de? For det er sant som de sier: For å få til noe du aldri har klart, må du gjøre noe du aldri har gjort.

Dersom du ønsker den vektnedgangen er det rett og slett på tide at du blar opp i kalenderen og ser hva du kan bytt ut til fordel for fysisk aktivitet. Ikke nødvendigvis hardtrening, men du bør være i bevegelse, gå deg en tur! I tillegg må du rote frem vanebanken din og finne ut hvilke vaner det ikke er plass til dersom målet er vektnedgang. Sjokolade på en tirsdag fordi du fortjener det, ekstra saus på potetene og vaffeltorsdag kan være blant disse, og da er det på tide å vinke farvel. Du kan selvsagt kose deg innimellom, spise litt sjokolade og en skål med is, men ikke hver dag hele tiden. Og det vet du, men det betyr ikke at det ikke er vanskelig å gjøre noe med.

Så, hvordan takler du hverdagen? Jo, du må begynne med å være ærlig med deg selv. Er den vektnedgangen noe du har lyst til og noe du er forberedt på å jobbe for, eller ligger den bare der som en gnagende påminnelse om at du «burde» gjøre noe? Det er nemlig ingen vits i å pine seg selv med tanker som ikke blir til handling, så legg de i såfall bort og ta de heller opp igjen en gang du er klar for det! Det vil lette på humøret så vel som å senke skuldrene, og hvem vet – kanskje det er akkurat det du trenger for å komme i gang?

//Camilla

 

 

4 svar til “Lurer du deg selv?”

  1. Marte sier:

    Takk Camilla! Dette innlegget trengte jeg å lese hvertfall 🙂 og sikkert flere også. Du peker på noe viktig!

  2. Lena MN Hanssen sier:

    Akkurat! Bra innlegg frøken ??

  3. Takk, Marte! 🙂 Og ikke minst: lykke til uansett hvilket valg du måtte falle på :*

oppskrifter

Favaffel

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

blogg

Ny favoritt!

blogg trening

Dagens marerittøkt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

blogg trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

blogg kosthold

Hør meg på radio i dag!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

trening

BOOTCAMP!

trening

Ny bootcamp!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg oppskrifter

Parkdag

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg trening

Musikk som motiverer!

blogg oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

trening

Hjemmetrening

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits