arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Lurer du deg selv?

Trening, kosthold, styrkeøkning, vektnedgang og helårskropp er tanker som dukker opp hos mange nå som høsten står og tripper utenfor porten. Men hvordan skal man egentlig få tid til alt dette, når det allerede er så himla mange andre greier som krever både handling og tilstedeværelse?

Jo, min venn, du skal få det til ved å…

  1. Faktisk ha lyst
  2. Lage tid

Dette er to punkter du ikke kommer utenom, men som det likevel ser ut til at mange glemmer bort i hele planleggingsfasen. Kosthold lages og handles inn til og treningsprogram kjøpes, men hva søren hjelper det dersom du egentlig ikke har lyst til dette? Hvordan har du tenkt at de 5 treningene i uken skal passe inn i en kalender som du egentlig liker akkurat slik den er?

P1060453 P1060455 P1060454

For det er like greit å innrømme det en gang for alle: det er utrolig mange som går rundt med dårlig samvittighet fordi de ikke har gjennomført noe de aldri hadde lyst til. Det høres fryktelig banalt ut, men slik er sannheten i blant.

Den mest kjente er kanskje «jeg vil gå ned i vekt», men mitt spørsmål er: har du egentlig lyst? Eller er du så tilfreds med de vanene du allerede har at du ikke ønsker å gi slipp på de? For det er sant som de sier: For å få til noe du aldri har klart, må du gjøre noe du aldri har gjort.

Dersom du ønsker den vektnedgangen er det rett og slett på tide at du blar opp i kalenderen og ser hva du kan bytt ut til fordel for fysisk aktivitet. Ikke nødvendigvis hardtrening, men du bør være i bevegelse, gå deg en tur! I tillegg må du rote frem vanebanken din og finne ut hvilke vaner det ikke er plass til dersom målet er vektnedgang. Sjokolade på en tirsdag fordi du fortjener det, ekstra saus på potetene og vaffeltorsdag kan være blant disse, og da er det på tide å vinke farvel. Du kan selvsagt kose deg innimellom, spise litt sjokolade og en skål med is, men ikke hver dag hele tiden. Og det vet du, men det betyr ikke at det ikke er vanskelig å gjøre noe med.

Så, hvordan takler du hverdagen? Jo, du må begynne med å være ærlig med deg selv. Er den vektnedgangen noe du har lyst til og noe du er forberedt på å jobbe for, eller ligger den bare der som en gnagende påminnelse om at du «burde» gjøre noe? Det er nemlig ingen vits i å pine seg selv med tanker som ikke blir til handling, så legg de i såfall bort og ta de heller opp igjen en gang du er klar for det! Det vil lette på humøret så vel som å senke skuldrene, og hvem vet – kanskje det er akkurat det du trenger for å komme i gang?

//Camilla

 

 

4 svar til “Lurer du deg selv?”

  1. Marte sier:

    Takk Camilla! Dette innlegget trengte jeg å lese hvertfall 🙂 og sikkert flere også. Du peker på noe viktig!

  2. Lena MN Hanssen sier:

    Akkurat! Bra innlegg frøken ??

  3. Takk, Marte! 🙂 Og ikke minst: lykke til uansett hvilket valg du måtte falle på :*

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits