arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Mage og rumpe på 20 minutter!

God formiddag alle sammen! Nå sitter Katarina og jeg på Espresso House på St.hanshaugen og planlegger helgens jentedag, og det kommer til å bli så sinnsykt bra!!! Øktene er lagt opp, foredragene er planlagt og magen er fylt med noe som føles som 1 million sommerfugler. Jeg vet at mange av dere ikke har fått plass denne runden, og det beklager jeg, men jeg kan trøste dere med at det kommer til å bli satt opp flere helger, den neste allerede i mai! 😀 Det er bare å sende en mail om dette er noe du kunne tenke deg å være med på, det kommer garantert til å bli fullt så det lønner seg å være tidlig ute!

For å gi dere en liten forsmak på det hele har jeg også komponert et mage/rumpeprogram som dere kan kjøre hjemme i løpet av helgen. Alle øvelsene kan kjøres med minimalt med utstyr, alt du egentlig trenger er en stol eller en sofa som du kan lene deg og stå på. Denne økten an enten kjøres som en sirkel ved at du kjører en runde på hver øvelse før du begynner på en ny runde, ved at du kjører to og to øvelser i supersett eller enkelt og greit ved å fullføre en øvelse før du begynner på en ny. Uansett hva du velger lover jeg deg pump i både rumpe og mage!

Rumpe og mage på 20 minutter!

Kryss stepup – 3 x 12

Stå på ett ben på en opphøyning. Plasser den andre foten bak, og trå på skrå utenfor opphøyningen uten å rotere hofta. Bruk rumpa til å trekke deg opp til utgangsposisjonen. 6L7A08166L7A0817

Hip Thrust 3 x 12 reps

Ligg med øvre rygg på en opphøyning, hoftebreddes avstand mellom bena. Stram sete, rett ut hoften og hold ett par sekunder i toppen før du returnerer til grunnposisjon. 6L7A0828 6L7A0832

Kick Back – 3 x 15 reps

Stå på alle fire på en opphøyning, spark helen opp i taket og knip rumpa. Returner sakte til utgangsposjisjon, og forsk å holde spennet i rumpemuskulaturen hele veien!6L7A0855 6L7A0854

Statisk Situp – 3 x maks

Sitt i en situpposisjon med bena plassert under sofakanten. Len deg tilbake så langt du klarer, knip igjen magen (tenk at du skal lage så mange valker som du klarer) og hold så lenge du makter! Kjenner du at det begynne rå svi i korsryggen kan du ta en liten pause 😉 6L7A0778 (1)

Situp med rotasjon – 3 x 10 reps

Hold samme posisjon som over og roter overkroppen over til siden. Kjør 10 repetisjoner per side før du tar en pause!
6L7A0784

Krabbende planke – 3 x 5/side

Ta utgangspunktet i en plankeposisjon med god kontroll på magen. Begynn med å flytte den ene armen litt frem og følg etter med den andre før du returnerer til utgangsposisjon. Begynn gjerne på knærne!
6L7A0770 6L7A0773

Da håper jeg du har det du trenger før ettermiddagens økt! Send meg gjerne en liten oppdatering på snap (camillalor) eller tagg meg på instagram ved samme navn når du er ferdig 😀 Jeg stikker straks hjem til mamma, og ønsker dere alle en god helg!

Har du noen gode mage- eller rumpeøvelser å dele med meg?

//Camilla

4 svar til “Mage og rumpe på 20 minutter!”

  1. Marie sier:

    Jeg trente bein i går og overkropp i dag, og da passet økten din helt supert etter overkropps-økta! Kunne du lagt ut film, her eller på Snapchat, av den første øvelsen der man skal ta benet skrått ned bak? Jeg fikk ikke helt tak på den. ?

  2. Stine sier:

    Det er vel ikke noe negativt i å jobbe på kontor vel? Gjør d selv og jeg elsker jobben min 😉

  3. Så herlig!! 😀

    Det er det klart jeg kan gjøre, kan slenge den ut på snap når jeg er på trening etterpå?
    Ha en fin mandag!

  4. Absolutt ikke i det hele tatt – hva skulle verden gjort uten? Da hadde ikke verden holdt seg oppe lenge 🙂

oppskrifter

Favaffel

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

blogg

Ny favoritt!

blogg trening

Dagens marerittøkt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

blogg trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

blogg kosthold

Hør meg på radio i dag!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

trening

BOOTCAMP!

trening

Ny bootcamp!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg oppskrifter

Parkdag

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg trening

Musikk som motiverer!

blogg oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

trening

Hjemmetrening

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits