arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Middagsplanlegging – hvorfor, og hvordan?

En av de første tingene vi Fitnokjenter gjør når vi ønsker å få litt orden på saker og ting er å begynne å planlegge middagene våre. Ikke bare fordi det er godt for lommeboken, men fordi det er en så enkel liten ting å gjøre for å få litt mer struktur i hverdagen. Det å planlegge middager, og gjerne mer til, tar nemlig ikke så mye tid, og kan ganske fort gi deg følelsen av at ting flyter litt mer.

For er det ikke ofte det du savner? Den følelsen av at ting går litt av seg selv, at det ikke er så mange avgjørelser som må tas og kanskje også at det er lagt til rette for at det skal være litt lettere å ta de valgene som er gode for deg? Vi tror i allefall at dette er noe som gjelder mange, og nettopp derfor vil vi gi deg vår «lille oppskrift» på hvordan vi går frem!

Det høres selvsagt ut som om vi skal dele et magisk triks med deg nå, men så enkelt er det selvsagt ikke. Som med alt annet krever også dette litt innsats, men vi tør nesten å garantere deg at du får utrolig mye igjen for det.

♥ Ved å planlegge middagene dine for en uke av gangen er det lettere å sørge for at det som faktisk havner på middagstallerkenen din er det du ønsker å spise, og ikke bare det du gidder å lage etter en lang dag på jobb eller skole.

♥ Du vil fort se at det er MYE penger å spare!! Flere av jentene i gruppen har redusert matkostnadene sine betraktelig etter at planleggingen kom inn som en vane (og grunnlegger Camilla tar kanskje kaka med sine 55%?)

♥ Ved å planlegge middagene dine kan du enkelt sørge for at du har grønnsaker som tilbehør – hver dag!

♥ Planlegger du middagene dine får du enkelt en oversikt over hvilke ingredienser du bruker, og kan legge tilrette for at alt blir brukt opp. Mindre matsvinn er jo så 2018!

Slik gjør du det!

  1. Sett deg ned med kalenderen din og finn ut hvor mye tid du har de ulike dagene. Ved å ha en oversikt over dette vet du om du kan diske opp med en treretters, eller burde holde deg til noe som er unnagjort på 20 minutter.
  2. Begynn med å fordele fiskemåltidene dine (oh yes!). Det anbefales at du har fisk 2-3 ganger i uken!
  3. Legg inn de digge helgemåltidene du elsker!
  4. Har du tid, og lyst til å prøve noe nytt denne uken? Do it!
  5. Når dagene er fylt opp – finn ut hvilke grønnsaker du skal servere ved siden av hver middag.
  6. Skriv en handleliste (få gjerne med deg det du trenger til ukens andre måltider også), kom deg på butikken og nyt synet av et fullt, deilig kjøleskap resten av uken. Helt til det er tomt og prosedyren gjentas.

 

Dette trenger hverken ta lang tid eller være veldig avanserte greier, du trenger ikke en gang planlegge alle dagene om du vet at noe kan dukke opp. Det trenger på ingen måte være perfekt for å være bra nok 😀

//Fitnokjentene

 

Kommentarer er stengt.

oppskrifter

Favaffel

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

blogg

Ny favoritt!

blogg trening

Dagens marerittøkt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

blogg trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

blogg kosthold

Hør meg på radio i dag!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

trening

BOOTCAMP!

trening

Ny bootcamp!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg oppskrifter

Parkdag

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg trening

Musikk som motiverer!

blogg oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

trening

Hjemmetrening

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits