arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Møter du disse utfordringene når du vil ned i vekt?

Forrige uke la jeg ut en guide til deg som ville ned noen få kilo de neste ukene. Den fikk veldig god respons og jeg er faktisk overrasket over at dere til og med er positive til at dette gjelder meg! For det er jo sånn at man kan ha både gode og dårlige perioder hva gjelder kosthold og trening, og i det siste har jeg vært inne i en dårlig én. Jeg liker ikke de ekstra kiloene som er kommet på, rett og slett fordi jeg selv ikke føler meg vel. Buksene er litt trangere, toppene passer ikke like godt og jeg er blitt mer bevisst på hva jeg har på meg på trening. Dette er noe jeg ikke har lyst til å bruke tid og energi på, derfor er det rett og slett på tide å ta seg sammen. Noe jeg også har forsøkt å gjøre.

kaffeDet jeg syns er vanskeligst med å legge om kostholdet er rett og slett å få til den flyten som ellers kommer så naturlig. Det å «bare velge det rette» til lunsj og middag, uten mere om og men. Mandag – onsdag gikk greit forrige uke, men på torsdag sklei det litt ut. Det ble alt for lange dager på jobb, litt for lite planlegging, og summert resulterte dette i kjappe løsninger fra butikken. Nei, jeg gikk ikke for kvikk lunsj og potetgull, men det ble likevel mer mat enn jeg hadde beregnet. Lørdag ble også tilbragt ute på byen noe som førte til at søndagen ble litt redusert. Vi vet jo alle hva som frister mest når formen tilsier at man skal bli på sofaen hele dagen…

godisMEN! En uke til eller fra, jeg er back on track. For at denne uken skal bli bedre har jeg laget noen notater for meg selv. Om man ikke vinner en uke så får man i allefall passe på å lære noe, eller hva?

  1.  Gå en god og lang tur med hunden hver morgen. Dette setter standarden for dagen og gjør det lettere å ta gode valg.
  2. Lag frokost med en gang du er ferdig med morgenturen. Utsetter du det har du plutselig ikke tid til å lage eggerøre, selv om det er eggerøre du vil ha.
  3. Kjøp inn til lunsj før du går på jobb. Gjør du ikke dette glemmer du å spise og ender med å kaste i deg hva enn som er tilgjengelig.
  4. Tren før jobb. Du er ikke motivert til å gjennomføre en god økt etter å ha brukt hele dagen på å motivere andre.
  5. Planlegg uken med tanke på trening. Ellers ender du opp med å være ferdig med alle øktene før torsdag, eller motsatt: ha igjen alle på søndag.

Så, nå skal jeg ut med Hugo, lage eggerøre og deretter planlegge uken min før jeg tar turen til jobb. Jeg skal kjøpe med både frukt, sukkerfri saft og mat på veien dit slik at jeg er 100% forberedt på denne dagen! Det blir trening klokken 15 og middagen i kveld er avtalt, så dette må jo bare bli bra!

Møter du noen utfordringer på din vei ned i vekt?

//Camilla

 

 

8 svar til “Møter du disse utfordringene når du vil ned i vekt?”

  1. Planlegging er virkelig key! Når jeg glemmer å tå med lunch går jeg ofte supersulten på butikken og blir fristet til å kjøpe med meg det meste. Liker også å få alle treningsøkter unnagjort før helgen 🙂 Lykke til med vektnedgangen, selvom du er SÅ vakker som du er <3 Ha en fin dag fine du

  2. Ingeborg sier:

    Jeg følger en treningsplan og matplan for å gå ned i vekt, jeg har vært veldig overvektig ganske lenge. Dette gjør at jeg må være ganske strukturet når det jeg måltidene og treningsøktene. Jeg jobber også turnus, med lørdagsjobbing hver 3. lørdag, slik at jeg prøver å fordele treningsøktene i forhold til hvilken jobbuke det er.

    Men det hender likevel at jeg går på «smeller», men jeg prøver å styre det slik at det blir en proteinbar når det skjer. Eventuelt blir det frukt eller en ekstra skive nybakt brød (som det ble i forrige uke. Med guud så godt det var med brunost på).

  3. Maria sier:

    Det er litt godt å se at du også har utfordringer 🙂 det er jo liksom ikke det at man ikke VET hva man skal gjøre, men det er det å faktisk gjøre den jobbe og holde ut. Jeg syns det det vanskelig å være så seig og holde en plan over lengre tid. Er liksom alltid noe sosialt eller ting som «kommer i veien». Er jo heller ikke interessert i å droppe alt som ikke er «sunt» heller- man skal jo leve. Handler vel om å finne balansen, vite hva man vil og kan ofre, være seig når det gjelder selv om man ikke ser resultater. For meg hjelper det å tenke at det neste jeg gjør skal være et godt valg og at det tilsammen utgjør en forskjell i den store helheta. Blir fort overvelda hvis jeg tenker for langt og på hvor mye som gjenstår.

  4. Anna sier:

    Hei, Camilla! Veldig fan av bloggen og alt du står for. Har tenkt på om jeg skal prøve meg på matplanen din ettersom jeg i likhet med deg har fått på meg litt flere kilo en jeg er komfortabel med! Bare lurte på om det var rom for laks til middag noen av dagene? Stå på videre, blir så glad av deg!!

  5. CamillaL sier:

    I know! I går var alt planlagt og tilrettelagt, og dagen gikk rett og slett som smurt 😀 Tusen takk søte Henriette, jeg setter veldig stor pris på den kommentaren 🙂
    Ha en fin dag du også!

  6. CamillaL sier:

    Hei Ingeborg! Så flott at du har tatt tak i dette og lagt en plan for hvordan du skal gå ned i vekt! Hvordan går det så langt?
    Jeg pleier å si det til mine kunder at ja, du kommer helt garantert til å gå på en smell. Sånn er livet, ingen er perfekte! Det viktigste da er, som du selv sier, å forsøke og styre det hele slik at det ikke blir så ille når det først skjer 🙂
    Jeg heier på deg!

  7. CamillaL sier:

    Det er godt å høre at det jeg ville vise faktisk kom gjennom – at alle kan synes dette er vanskelig til tider! Jeg er litt lei av perfekte historier hvor alt går etter boka, alle mest fordi jeg aldri har klart dette selv.. haha, misunnelsen lenge leve! 😛
    Det å sette seg små delmål, som å ta en uke eller to dager av gangen er nok veldig smart. Med kundene mine fokuserer vi alltid på tiden mellom to treningsøkter, noe som fungerer veldig bra. Det er ikke så utfordrende om du på torsdag får beskjed om at du bare skal være flink til mandag, men om jeg forteller vedkommende at «nå er det 6 mnd igjen du!» så kan det fort bli litt mye å svelge.

    Jeg heier på de gode valgene dine, og tror helt sikkert at du kommer til å klare dette! 😀

  8. CamillaL sier:

    Selvsagt kan du spise laks til middag! 😀 Laks inneholder både fett og proteiner og kan derfor byttes mot kjøtt + avocado. Ca 150-175 g laks tilsvarer mengden det er lagt opp til i planen. Potetene kan du selvsagt spise i tillegg 🙂

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

hverdag kosthold trening

En varig livsstilsendring – uke 4

kosthold tanker trening

En varig livsstilsendring – uke 2!

hverdag kosthold trening

En varig livsstilsendring – uke 1 !

blogg tanker

Jeg vil føle meg bra!

blogg hverdag oppskrifter

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg tanker

Jeg blir så lei meg!

blogg

Ny favoritt!

blogg trening

Dagens marerittøkt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

kosthold tanker

Jeg blir så forbanna lei.

blogg hverdag

Et liv ute av vater

hverdag tanker

En forandring må til

hverdag tanker trening

DETTE var helt latterlig morsomt!!

blogg tanker

Tar livet helt med ro

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

tanker trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

hverdag

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

hverdag oppskrifter

Vegetardagboken: mandag

blogg hverdag trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

tanker trening

Hvorfor trener jeg?

blogg hverdag kosthold

Hør meg på radio i dag!

blogg hverdag

For en HERLIG dag!!

hverdag oppskrifter

Tips til mat på farten!

hverdag oppskrifter

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

hverdag oppskrifter

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

hverdag kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

blogg hverdag

Endelig reiser vi!

kosthold tanker

5 tips til mat på farten!

hverdag oppskrifter

Av og til trenger jeg dette!

trening

BOOTCAMP!

hverdag kosthold tanker trening

Slik kommer du i form i 2016!

trening

Ny bootcamp!

blogg tanker

Er du en overspiser?

blogg hverdag

Plutselig ble alt klart!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg hverdag

3 år med min kjære!

hverdag trening

Må man alltid trene hardt?

blogg hverdag

Følger du meg på snap?

hverdag kosthold trening

Veien mot en sunnere livsstil – del 5

hverdag

Dødens dag

hverdag

Bare på TV

hverdag oppskrifter

Proteinpannekaker uten pulver!

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg hverdag oppskrifter

Parkdag

hverdag kosthold trening

Veien mot en sunnere livsstil – del 2

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

hverdag oppskrifter

Sugarfree Saturday!

hverdag

God morgen :)

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

blogg hverdag

Coffee in the morning…

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg hverdag oppskrifter trening

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg hverdag trening

Musikk som motiverer!

blogg hverdag oppskrifter

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg hverdag oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg hverdag kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg hverdag trening

Hverdagsaktivitet og jentekveld

blogg hverdag

Når du minst venter det

blogg hverdag

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

hverdag kosthold tanker

Sol, sommer og gode valg

blogg hverdag kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg hverdag tanker

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg hverdag kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

blogg hverdag

Ny uke, nye muligheter

trening ukategorisert

Hjemmetrening

hverdag kosthold ukategorisert

Proteinrike, sukkerfrie muffins!

ukategorisert

Prokrastinering, sa du?

ukategorisert

Om det å være seg selv

kosthold ukategorisert

Hva spiser jeg i løpet av en dag?

kosthold tanker

17. mai er vi så glad i…

blogg hverdag

Flower printed tights

blogg tanker

For stor?

trening ukategorisert

Dagens utfordring

hverdag tanker

It´s my birthday..

ukategorisert

Endelig søndag..

ukategorisert

Pizzakveld

tanker

God fredag!

Blogglisten hits