arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Nok negativitet, på tide med litt selvskryt

happy

God tirsdag, folkens! Nå er frokosten inntatt, jeg har vært i mitt første skypemøte med en leverandør av treningsklær og har nettopp avsluttet et lite telefonintervju med VG. Med andre ord har det vært en relativt produktiv morgen! Jeg skal snart videre på trening og jobbe noen timer før jeg skal til en venninne, men aller først vil jeg gi deg noen ord på veien i dag.

For vi jenter er ekstremt flinke til å snakke oss selv ned. Vi legger fokus på alt vi ikke får til og glemmer på veien alt det vi mestrer. Får vi ikke inn alle treningsøktene vi hadde tenkt oss så er det her fokuset blir lagt og i forbifarten glemmer vi at jobben har krevd mer enn vanlig denne uken og at det ble mestret med glans. Når vi faller for fristelsen og tar en bit sjokolade på en torsdag er uken ødelagt, selv om vi har vært flinke de resterende dagene og har planer om å fortsette med dette. Ikke minst har vi en tendens til å se oss i speilet og peke på alt som er feil, og glemmer samtidig alt vi er fornøyd med.

Ukens oppgave blir dermed som følger: vær litt snill med deg selv. Gi deg selv ros og pek på de tingene du er fornøyd med i hverdagen. De tingene du er fornøyd med når det kommer til egen kropp. Jeg kan love deg at det vil gi deg mer glede enn om du konstant skal peke på alt som er feil.

For du er egentlig ganske bra du. Og du klarer relativt mye bare du har riktig fokus. Du klarer det meste selv om du er stresset, sliten og lei også. Og det er ikke bare bare å få til det! Se på alt du har klart og legg en plan for å komme deg videre, men forsøk å unngå og fokusere på det negative på veien. Det positive smaker så ekstremt mye bedre.

//Camilla

8 svar til “Nok negativitet, på tide med litt selvskryt”

  1. Lisbeth sier:

    Hei.

    Du har virkelig et godt poeng! Vi er så lite snille med oss selv. Jeg er ALDRI fornøyd og sliter meg ut med denne missfornøydheten .Det er nok mange som har en jobb å gjøre.

    Må også bare få si at du er et så nydelig menneske. Jeg liker så god det gode vesenet ditt , humøret og humoren din. Jeg kunne sikkert vært mora di, men setter så pris på et ungt menneske som ikke bare vil vise frem sixpacken og alle andre muskler. DU gjør trening , kosthold og livsstil til noe ufarlig og egentlig lite komplisert.
    Gleder meg til neste Snap fra deg – de er så gullegode!

  2. Ingeborg sier:

    Du har så rett Camilla. Jeg føler at jeg er ekspert til å snakke meg selv ned. Det verste er at jeg sikkert gjør det mye av vane også.

    Ellers så må jeg si meg enig med damen over med alle de gode ordene om deg. Du er et herlig menneske og jeg gleder meg til å lese bloggen og følge med på snapen din.

  3. Oda sier:

    Du er så sinnsyk BRA! Bloggen din er en av din beste – jeg må alltid daglig ta turen innom. Du er så positiv, utrolig flink til å være positiv faktisk! Det er så inspirerende? du virker til å være en så flott person! Fortsett med bloggingen, for det du skriver påvirker ekstremt bra!

  4. Ingrid sier:

    Åh, tusen, tusen takk gode du!

    Er inne i en travel periode på universitetet og føler jeg løper rundt meg selv. I dag består frokosten av kaffe og sjokolade og jeg er ikke sikker på når jeg sist var på trening…

    På den andre siden så har jeg besøkt kjæresten som bor i øst-Europa (jeg bor selv i Uk) og fikk masse ros på en innlevering jeg har brukt mye tid på å riv meg i håret av.

    Så takk for dette innlegget, det var akkurat det jeg trengte i dag?

  5. CamillaL sier:

    Så utrolig hyggelig Lisbeth, tusen takk! Nå kjente jeg at jeg ble tvers igjennom glad – håper du får en helt fantastisk kveld 😀 Ikke minst håper jeg du ser alt det du gjør som er mer enn bra nok og velger å legge fokuset her fremfor på de arenaene hvor du kanskje har litt mindre å stille opp med. Vi vil gjerne være best i alt og gi 100% på alle områder, men det er jo rett og slett umulig! Stå på, Lisbeth, eg heier på deg 🙂

  6. CamillaL sier:

    Skjønner godt hva du mener! Vi får forsøke å endre den vanen begge to.. Tusen takk, Ingeborg! Dere er altså så fine 😀

  7. CamillaL sier:

    Tusen takk Oda! Det setter jeg enormt stor pris på å høre 😀 Jeg skal forsøke å fortsette som best jeg kan! 😀

  8. CamillaL sier:

    Det høres ut som du har hatt nok å gjøre i det siste 😉 Jeg tror det er viktig, når man har en fullpakket timeplan, å tenke at trening skal være noe som bidrar positivt til det du er og gjør. Om dette blir en last, noe som krever mye energi og ikke gir noe glede så dropp det! Altså, ikke fysisk aktivitet generelt, men finn heller på noe annet å gjøre enn å trene på et senter. Gå en tur, stup kråke på plenen eller whatever. Gratulerer med en flott innlevering, og ha en strålende uke! 😀

oppskrifter spis

Linsegryte

oppskrifter spis

Hjemmelaget mango-is

oppskrifter spis

Tacobowl

tren

Yogafilm

oppskrifter

Buddhabowl

oppskrifter

Brokkolicouscous

oppskrifter

Mangoremser

oppskrifter

Vegetarbolognese

oppskrifter

Mangosmoothie

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits