arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Oppvarming for hele kroppen!

Dagen i dag ble, som de foregående tirsdagene, startet med en time Yoga hos Krønsj og jeg må igjen få lov til å si hvor fantastisk deilig det er. I dag gikk vi gjennom hofteåpnere og her merket jeg fort at jeg har en del å hente! Styrketreningen gjør meg kanskje sterk, men mobil? Langt der i fra…

Er du, som meg, litt stiv i hoftene kan du jo forsøke deg på denne sekvensen før neste økt? Kjør 2 runder på hver side som en oppvarming før styrketreningen, så skal du se at du blir varm i både hofter, skuldre, kjerne og lår!

1: Planke – hund som ser ned – planke på en fot

Begynn i en strak plankeposisjon med hendene plassert rett under skulder. Trekk navelen inn mot ryggen for god kontakt med kjerne. Press fra med hendene, skyt setet opp mot taket og helene ned mot bakken (så godt du kan) til en hund som ser ned. Returner til planke på en fot med kneet trukket mellom albuene.

p1060791 p1060795 p1060796

2: Kriger 1

Fra planke på en fot trekker du kneet enda lenger frem, slik at foten havner mellom hendene. Det er selvsagt lov til å hjelpe til med å få foten på plass. Strekk hendene opp mot taket med tomlene pekende bakover. Hold posisjonen i 2-3 gode inn og utpust.

p1060798p1060800

3: Kriger 2

Fra kriger 1 presser du litt fra med fremre fot, slik at du heiser deg litt opp fra bakken. Strekk deg samtidig litt bakover for en god strekk av hoften. Fremre fot blir der den er, mens helen på bakre fot går ned mot bakken – plasser foten slik at det kjennes behagelig, helst parallellt med kortsiden av matten. Hendene holdes rett ut til siden.

Tenk at du står med ansiktet vendt mot et speil og at du vil se begge sider av hoften i dette. Knip sammen rumpa for å unngå en svai i ryggen, og trekk fremre fot (den som var foran i sted) utover slik at den går i samme retning som tærne. Hold posisjonen i 2 innpust.

p1060806 p1060804 p1060801

4: Kriger 3

Roter kroppen slik at brystet igjen peker samme vei som fremre fot. Spark i fra litt med bakre ben slik at du finner balansen på fremre fot, og len deg deretter frem slik at overkroppen er parallell med underlaget. Strekk hendene så langt frem som du klarer, og pek foten godt bak. Hold i 2-3 inn- og utpust.

p1060807 p1060808 p1060809

5: Kne mot bryst

Fra kriger 3 reiser du deg opp og trekker kneet mot brystet. Hold i 2-3 pust. Sett foten ned, len deg frem og ta i bakken (eller så langt ned du kommer). Returner til planke, og gjenta hele sekvensen på motsatt side.

p1060811 p1060812 p1060791

Håper det faller i smak! Send meg gjerne en snap (camillalor) om du legger til denne sekvensen før din neste trening!

//Camilla

Kommentarer er stengt.

oppskrifter

Favaffel

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

blogg

Ny favoritt!

blogg trening

Dagens marerittøkt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

blogg trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

blogg kosthold

Hør meg på radio i dag!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

trening

BOOTCAMP!

trening

Ny bootcamp!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg oppskrifter

Parkdag

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg trening

Musikk som motiverer!

blogg oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

trening

Hjemmetrening

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits