arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Prøv denne måten å starte økten på!

God morgen alle sammen! Håper dere alle har sovet akkurat like godt som meg i natt? Jeg sovnet i allefall som en stein rett etter middag i går, og våknet uthvilt og god for en liten halvtime siden. Det blir ofte slik her hos oss siden vi begge jobber så sent. I går gikk jeg vel inn døra her hjemme rundt 2230, heiv i meg middagen (søtpotetlasagne ala Stokkeland) og krøyp deretter rett inn mellom laknene. Egentlig hadde jeg lyst til å se en episode av SKAM før jeg inntok sovestillingen, men jeg vet at hvis jeg først ser 1, så ser jeg fort 4. Og når jeg ser TV på kvelden får jeg heller ikke sove… Hjernen min påvirkes utrolig mye av lys, så her hjemme (vi høres kanskje litt amish ut her nå) har vi begynt å slukke det meste av lys rundt 21. Stearinlys og små lamper er på, men tv og taklamper er slukket. Vi begynte vel med dette for litt over en uke siden, og jeg kan ikke annet enn innrømme at søvnkvaliteten min har steget betraktelig. Jeg sovner fortere, sover bedre og våkner til og  med tidligere av meg selv! Plutselig har jeg tid til å se den ene episoden av SKAM til frokost i stedenfor 😀 Og har du ikke sett den enda? Vel, du finner den HER. Jeg lover deg, du blir hekta.

Jeg syns det har vært nok snakk om enkelte menns meninger i det siste, selv om jeg sikkert tar det opp igjen allerede i morgen, så jeg tenkte vi skulle ta et lite avbrekk fra dette i dag med noe treningsrelevant i stedenfor! Dere kan også være med meg på dagens økt om dere legger meg til på snap, Camillalor.

Det jeg vil sette på agendaen i dag er dette med egenmassasje. Dette er ikke noe jeg gjør hver gang, men heller noe jeg legger inn om jeg føler meg ekstra sliten og stiv og rett og slett vil ha en myk start på økta. Jeg putter noe god musikk på øret (sjekk ut spotify sin liste, «your favourite coffeehouse»), puster helt ned i magen og lukker ute omverdenen for en stagget stund mens jeg knekker opp ryggen og ruller litt over den muskulaturen jeg vil myke opp. Om egenmassasje har så mye effekt, vel. Det øker blodsirkulasjonen til området og kan gi deg bedre bevegelighet i den påfølgende treningen. Det er likevel viktig å understreke at bevegeligheten du oppnår vil være akutt, ikke permanent. Om egenmassasje gjør noe mer enn dette.. Vel, jeg skal i allefall ikke påstå at det ligger noe magisk her, men det er sinnsykt deilig!

6L7A03926L7A0397

De områdene jeg ruller over er rygg, fra øverst til nederst, sete, bakside lår, legger, fremside og utside lår og litt på siden av den brede ryggmuskelen. Dette tar meg kanskje 5-10 minutter totalt. I begynnelsen kan det være lurt å bruke en rulle med en glatt overflate, og ikke minst begynne med å legge et lett press på rullen slik at det ikke gjør for vondt. Kjenn at du holder deg innenfor smertegrensen din, og utvid heller denne litt fra gang til gang!  6L7A04346L7A0436 6L7A0436 6L7A0457 6L7A0458 6L7A0459

For en god innføring i hvordan du skal bruke rulla må du gjerne se denne filmen, eller så er det rett og slett bare å prøve seg frem! Ingenting er feil her, selv om noe kan gjøre litt vondt 😛

Hvordan liker du best å starte øktene dine?

//Camilla

Alle bilder tatt av Stine Aas Nundal

Kommentarer er stengt.

oppskrifter

Favaffel

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

blogg

Ny favoritt!

blogg trening

Dagens marerittøkt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

blogg trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

blogg kosthold

Hør meg på radio i dag!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

trening

BOOTCAMP!

trening

Ny bootcamp!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg oppskrifter

Parkdag

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg trening

Musikk som motiverer!

blogg oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

trening

Hjemmetrening

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits