arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Så enkelt overvinner du dørstokkmila!

Det å motivere seg til trening er ikke alltid lett, jeg vet det. Tanken på alt som «må til» for at økten skal anses som ferdig tar over for tanken på den deilige følelsen vi sitter igjen med etterpå, og før vi vet ordet av det har tiden løpt fra oss og sofaen står igjen som det eneste alternativet.

Det er jo litt rart egentlig, for den følelsen du får når du først kommer deg ut på tur eller inn på treningssenteret er jo helt fantastisk. Og etter hver økt tenker vi «denne må jeg huske på neste gang jeg skal trene», men så glemmer vi det likevel. Jeg opplevde nøyaktig det i går da jeg var på Kari Traa-lanseringen, og det fikk meg til å tenke litt. Vi gjennomførte nemlig en Crossfitøkt som var ganske tung (for pusten) og etterpå tenkte jeg «dette bør jeg gjøre oftere, det er jo så deilig!!». Og jeg mente det da jeg sa det, men sannheten er nok at det ikke kommer til å skje alt for ofte (jeg og en venninne skal forsøke å få det til et par ganger i mnd da), rett og slett fordi jeg anser denne typen trening som utfordrende. Og når noe er utfordrende, da er det ikke så lett å begynne på.

Jeg ser for meg at jeg blir sliten, at det er tungt, at jeg vil begynne å sippe og ha lyst til å gi meg, og alle disse tankene tar over for den deilige følelsen jeg vet jeg sitter igjen med etterpå. Det blir plutselig ikke verdt noe som helst! Så, hva kan jeg gjøre da?

Svaret kom til meg i en post i gruppen til fitnokjentene, og tanken var like genial som den var enkel. I stedenfor å tenke at «jeg skal gjennomføre denne sjuke økten» så skal jeg tenke «jeg prøver meg på en øvelse, så ser jeg hvordan det går». For når jeg først er kommet meg på senteret og fått begynt, da gir jeg meg jo ikke! Problemet er ikke å fullføre, men å begynne.

På nøyaktig samme måte kan du gjøre det for å komme i gang med din trening. Begynn med å tenke «jaja, jeg kan jo skifte til treningstøy» – for det, det klarer du. Når de er på: «nå er jeg jo i gang, da kan jeg ta på meg skoene og gå til postkassen» – og vipps! Så er du ute, og da er halve jobben allerede unnagjort 😀

Kanskje du vil forsøke deg på en liten økt allerede i dag? Begynn med å legge frem det du trenger. Så skifter du til det tøyet du vil ha på deg, også begynner du med en øvelse. Om det går greit så klarer du kanskje 1 eller 2 til? 😀

Knebøy kick: 15 repetisjoner
Plasser strikken som anvist, og hold godt tak rundt hoftene. Gå ned i en knebøy (press knærne utover), reis deg opp og før foten utover.

Mountain climbers: 20 repetisjoner (10/side)

Still deg i en høy plankeposisjon, med en nøytral rygg og stram rumpe. Trekk en og en fot opp mot brystet. Du velger selv om du vil gjøre denne øvelsen kontrollert (tar mer på kjerne) eller raskt (kondisjon).

Stående roing med strikk: 10 reps / side
Plasser strikken under foten som anvist og «dytt rumpa bakover» samtidig som du lener deg litt frem slik at du får en nøytral rygg som går parallellt med gulvet. Trekk skulderbladene godt sammen og fullfør bevegelsen med armene før du returnerer til utgangsposisjon.

Krysshopp: 15 repetisjoner
Stå med ca skulderbredde avstand mellom benene (eller litt bredere). Før en hånd mot motsatt fot før du hopper godt opp i luften. Kontroller landingen slik at knærne peker i samme retning som tærne.

Hvor mange runder du tar bestemmer du HELT selv! Du kan velge å bestemme deg på forhånd («jeg skal klare 3 runder»), ta det underveis («jeg tar det jeg orker»), eller jobbe på tid («jeg skal ta så mange runder som jeg klarer på 5 – 10 -15 minutter»). Hva du velger er helt opp til deg – uansett så har du fått brukt kroppen litt i dag og det synes jeg du skal være fornøyd med!

HA en nydelig helg jenter 🙂

//Camilla

 

Kommentarer er stengt.

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits