arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Så nær døden er det lenge siden jeg har vært..

Jeg tror hver eneste morgen starter likt her hjemme hos oss. Kvelden i forvegen har jeg lovet typen at jeg skal være med å lufte hunden, men når klokken endelig ringer er det som regel han som kommer seg opp og går den vanlige runden med hunden. Jeg unskylder meg selvsagt med at de koser seg skikkelig på tur, og at jeg bare hadde forstyrret, og har derfor ikke dårlig samvittighet for at jeg bruker de første 10 minuttene av dagen på å sjekke mail, blogg og andre sosiale medier.

I går kom jeg meg likevel, av en eller annen grunn, opp og ble med ut på tur. Jeg gikk til og med innom butikken og rasket med frokost til oss før vi plasserte rumpene våre på kjøkkenstolene hjemme. Denne uvanlige starten på dagen fikk tydeligvis store følger senere også, da jeg etter trening fant ut at jeg skulle løpe intervaller sammen med Andreas. Til dere som enda ikke kjenner meg ordentlig må jeg bare avsløre at jeg hater å løpe. Jeg syns det er helt jævlig, i allefall dersom man må gjøre det lenge, og jeg kan til nøds sette opp tempoet på føttene for å rekke bussen. At jeg tar et steg opp på mølla, for så så løpe er med andre ord stort. Og det værste? Jeg likte det egentlig…

P1040597

Økten begynte som vanlig med litt styrketrening på baksiden av kroppen:

Rykkmark – 5 x 5
Roing i slynge – 3 x 12

Sittende roing – 3 x 10
GHR (kun hoftebevegelse) – 3 x 15 

Kick back – 3 x 15
Lek med strikk – 3 x 10-30

Før vi avsluttet med 3 x 45 sekunders drag på mølla, med 1 minutts pause. Egentlig var det noe gutta gjorde for å øve på testene de skal ha på fotballen utover våren, men som det konkurransemennesket jeg plutselig ble slang jeg meg på. Til min store overraskelse gikk det veldig bra, og jeg løp med en fart på 15km/t på første drag uten å egentlig bli sliten. Andre runde skrudde jeg derfor opp tempoet slik at jeg akkurat slo Andreas, og løp hele greia på 17,5km/t. Dette satt selvsagt i helt til siste drag, så jeg måtte bite i det sure eplet og avslutte på 15,5… Det sjuke er at jeg hostet i typ 6 timer etterpå, noe som vitner om at jeg er i alt for dårlig form og rett og slett må løpe litt oftere. Jeg gruer meg allerede…

P1040601P1040607

Har du trent enda denne uken?

Vi blogges snart, søtinger!

//Camilla

 

4 svar til “Så nær døden er det lenge siden jeg har vært..”

  1. Lene sier:

    You go girl! Her er det motsatt, jeg elsker å løpe — våknet opp til DET snødrysset i dag morges og tok derfor en løpetur.. kom hjem som en snømann, men fy så deilig det var! Merker at jeg ikke har helt den samme motivasjonen til styrketrening, men det hjelper helt klart å trene sammen med andre. Målet mitt er å bli sterkere i overkroppen dette vårsemesteret; fant ett fullkroppsprogram i en gammel ShapeUp-utgave, så nå er jeg i hvert fall i gang! Tusen takk for all motivasjonen du sprer gjennom både bloggen, instagram og snap – digger deg!

  2. Ingrid sier:

    Hei,

    Første gang jeg er innom bloggen din i dag og jeg har så vidt lest meg gjennom noen innlegg, men jeg ELSKER det du står for og at du er en sunn frisk jente som ikke strever mot å være som alle andre <3

    Jeg har personlig noen(mange) kilo ekstra og har nå så nå begynt med trening, og deg skal jeg virkelig følge videre for inspirasjon og motivasjon, så tusen takk! Jeg har ingen planer om å bli supermodell-tynn eller noen må om noe sommerkropp men bare en kropp som fungerer og som er frisk og at jeg føler meg vel.

    Jeg er str XL/XXL i klær, men jeg syns mange av treningstoppene og genserne er så stramme og ettersittende, noe jeg hater, så jeg lurte på om du hadde noen tips til hvor jeg kan kjøpe meg noen losefit/oversized treningsgensere?

    Ønsker deg en fin dag!

    Klem fra Ingrid

  3. Hahaha, er det ikke deilig at vi er forskjellige, men likevel kan heie på hverandre? 😀 Supert jobbet med løpingen, og du skal nok se at styrketreningen kommer etterhvert den også. På den annen side: liker du å løpe så fortsett med det! 😀
    Tusen takk, Lene. Utrolig hyggelig å høre 😀

  4. Hei Ingrid! Så hyggelig at du legger igjen en kommentar! 😀 Og ikke minst tusen takk for alle de fine ordene 🙂

    Jeg er selv veldig glad i de løse toppene fra Nike – de er brede i modellene, vide i armene og lange og gode. Digger de! 😀

    Ha en fin dag videre du også, Ingrid 🙂

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits