arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Sirkeltrening for en hver dag – hjemmetrening

Sirkeltrening for en hver dag

I crossfit lages det gjerne en Workout of the Day, forkortet til WOD. Hvilke øvelser man gjør varierer altså fra økt til økt, i motsetning til å følge et fastsatt treningsprogram. Variasjon kan være både gøy og motiverende! Nå som det er kjølig og mørkt ute frister det å flytte treningen innendørs. Du kan for eksempel sette sammen din egen sirkeltrening på stuegulvet. Da får du gjort unna styrketrening i en fei samtidig som du får opp pulsen.

Blir du skikkelig fornøyd med sirkelen kan du så klart bruke den flere ganger, eller kanskje du lager 2-3 sirkler som du bytter på. Dette innlegget er en del av en serie i tre deler. I de to andre innleggene får du elleve øvelser du kan bruke til å sette sammen din egen sirkeltrening, som kan gjøres i hjemmet uten utstyr. De første seks øvelsene er for overkropp og du får trent kjernemuskulatur, armer, skuldre og nakke. Deretter følger fem øvelser som du kjenner godt i underkroppen: rumpe, hofter, lår og legger.

-Seks øvelser for overkropp, hvor du får trent kjernemuskulatur, armer, skuldre og nakke.

-Fem øvelser som du kjenner godt i underkroppen: rumpe, hofter, lår og legger.

Tips:  gjør øvelsene tyngre ved å bruke vekter eller strikk om du har det. Hjemmelagde vekter kan være fulle vannflasker eller noe annet tungt som er OK å holde i hendene. Ha en rak holdning med rett rygg og knip gjerne litt sammen i kjernemuskulaturen.

Sett opp dagens sirkeltrening slik:
  • Velg ut fem til ti øvelser for både over- og underkropp. Disse utgjør en sirkel. Legg gjerne opp slik at du gjør annenhver øvelse for over- og underkropp.
  • Varm opp med f.eks. ti minutters dansing på stuegulvet! Du kan også variere med å jogge på stedet med høye kneløft og svinge godt med armene, og ta et par jumping jacks.
  • Gjør åtte til tolv repetisjoner av hver øvelse, eller bruk en tidtaker og gjør hver øvelse i 30 sekunder. Ingen pause mellom øvelsene.
  • Ta to-tre minutters pause etter du har vært gjennom alle øvelsene (et sett/en sirkel). Hold deg gjerne i rolig aktivitet i pausen så ikke kroppen stivner. Gjenta gjerne sirkelen tre ganger, eller enda flere hvis du føler deg skikkelig gira!

 

2 svar til “Sirkeltrening for en hver dag – hjemmetrening”

  1. […] -Sirkeltrening for en hver dag – lurt å lese dette først for å lære å sette sammen din eg… […]

  2. […] -Sirkeltrening for en hver dag – lurt å lese dette først for å lære å sette sammen din eg… […]

oppskrifter

Favaffel

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

blogg

Ny favoritt!

blogg trening

Dagens marerittøkt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

blogg trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

blogg kosthold

Hør meg på radio i dag!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

trening

BOOTCAMP!

trening

Ny bootcamp!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg oppskrifter

Parkdag

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg trening

Musikk som motiverer!

blogg oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

trening

Hjemmetrening

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits