arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Slik får jeg inn trening i en hektisk hverdag!

Meningen var virkelig å blogge både lørdag og søndag, men slik ble det altså ikke.. Skal jeg være helt ærlig vet jeg ikke helt hvordan jeg skal få plass til bloggingen i tidsskjemaet fremover i det hele tatt, men det er jo virkelig noe jeg liker å drive med, så på en eller annen måte må det vel la seg gjøre. Ja, det er litt tiltak å skulle sette seg ned å skrive etter 10 timer på jobb, og rent økonomisk er det jo et tapsprosjekt siden jeg er verdens mest elendige på å skrive reklameinnlegg, men det gir meg så ekstremt mye å få lov til å spre positive tanker og gode refleksjoner (om jeg får si det sjæl) omkring kropp, trening, mat og helse generelt at jeg på ingen måte har lyst til å slutte.

Og noen gode refleksjoner, det var det jeg tenkte å komme med i dag. Trening har nemlig blitt å anse som ren luksus den siste uken, da jobbmengden rett og slett har ført til at jeg har kapitulert på sofaen i 22-tiden på kvelden med et eneste ønske: å sove. Samtidig vet jeg jo at disse kveldene kommer til å bli enda tyngre i fremtiden dersom jeg ikke opprettholder et visst aktivitetsnivå. En vond nakke, manglende selvfølelse og lite energi kan jeg også skrive opp på listen om jeg ikke får inn noe bevegelse, og det er ikke noe jeg har lyst til at skal prege hverdagen min.

Trening kan nemlig være så mye, men for meg er det først og fremst «medisin». Det holder meg frisk og rask, gjør hodet mitt godt og fører til at jeg klarer å prestere på jobb, ting jeg er avhengig av for å kunne leve livet mitt slik jeg ønsker det. Når dagene ikke gir rom for å sette av to timer til trening (reise tur / retur trening + trening) må jeg derfor forsøke å få det inn på andre måter, og dette er i hovedsak det jeg gjør:

1) Jeg tar beina fatt
Jeg er på jobb stort sett hver dag, og det tar meg omtrent 45 minutter å gå dit uavhengig av transportmetode (i allefall nå som bilen er på verksted). Jeg har derfor endt opp med å gå enten til eller fra jobb (eller begge veier) flere ganger! På denne måten sparer jeg både tid og penger – jeg slipper å kjøpe bussbillett, og jeg behøver ikke sette av noe ekstra tid til treningen. Jeg må jo på jobb på en eller annen måte uansett! Har du en litt lengre vei til jobb enn meg kan jeg anbefale deg å hoppe av bussen noen stopp for tidlig, eller parkere litt lenger unna arbeidsplassen din, slik at du får inn noen minutter med aktivitet hver dag. Alle monner drar!

2) Jeg trener hjemme
Jeg kan nesten ikke få prist hjemmetrening nok, og det er noe jeg benytter meg flittig av i slike hektiske perioder. En økt tar meg mellom 20 og 30 minutter og jeg behøver ikke legge inn noe ekstra tid for å komme meg på treningssenteret. Nå som været er så godt er jeg også veldig glad i å trene ute – dette gir meg både frisk luft og mosjon, noe som klarner hodet til tusen! Vil du prøve å trene hjemme? Sjekk ut program HER !

3) Jeg løper meg en tur 
Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle skrive dette, men det å ta en rask løpetur (i tid altså, det går ikke så forbannet fort) er gull de dagene jeg ikke har tid til annet. Det er ikke alltid jeg gidder å løpe hele runden min (ca 3 km), og da går jeg fort og legger inn noen løpedrag her og der. Jeg tar det helt etter dagsformen, slik at mestringsfølelsen får lov til å blomstre 🙂

Det er med andre ord ikke så mye som skal til for å få inn litt aktivitet i hverdagen, selv om den kan være hektisk til tider 🙂

Hva gjør du for å få inn din trening?

//Camilla

Kommentarer er stengt.

oppskrifter

Favaffel

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

blogg

Ny favoritt!

blogg trening

Dagens marerittøkt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

blogg trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

blogg kosthold

Hør meg på radio i dag!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

trening

BOOTCAMP!

trening

Ny bootcamp!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg oppskrifter

Parkdag

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg trening

Musikk som motiverer!

blogg oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

trening

Hjemmetrening

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits