arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Slik får jeg inn trening i en hektisk hverdag!

Meningen var virkelig å blogge både lørdag og søndag, men slik ble det altså ikke.. Skal jeg være helt ærlig vet jeg ikke helt hvordan jeg skal få plass til bloggingen i tidsskjemaet fremover i det hele tatt, men det er jo virkelig noe jeg liker å drive med, så på en eller annen måte må det vel la seg gjøre. Ja, det er litt tiltak å skulle sette seg ned å skrive etter 10 timer på jobb, og rent økonomisk er det jo et tapsprosjekt siden jeg er verdens mest elendige på å skrive reklameinnlegg, men det gir meg så ekstremt mye å få lov til å spre positive tanker og gode refleksjoner (om jeg får si det sjæl) omkring kropp, trening, mat og helse generelt at jeg på ingen måte har lyst til å slutte.

Og noen gode refleksjoner, det var det jeg tenkte å komme med i dag. Trening har nemlig blitt å anse som ren luksus den siste uken, da jobbmengden rett og slett har ført til at jeg har kapitulert på sofaen i 22-tiden på kvelden med et eneste ønske: å sove. Samtidig vet jeg jo at disse kveldene kommer til å bli enda tyngre i fremtiden dersom jeg ikke opprettholder et visst aktivitetsnivå. En vond nakke, manglende selvfølelse og lite energi kan jeg også skrive opp på listen om jeg ikke får inn noe bevegelse, og det er ikke noe jeg har lyst til at skal prege hverdagen min.

Trening kan nemlig være så mye, men for meg er det først og fremst «medisin». Det holder meg frisk og rask, gjør hodet mitt godt og fører til at jeg klarer å prestere på jobb, ting jeg er avhengig av for å kunne leve livet mitt slik jeg ønsker det. Når dagene ikke gir rom for å sette av to timer til trening (reise tur / retur trening + trening) må jeg derfor forsøke å få det inn på andre måter, og dette er i hovedsak det jeg gjør:

1) Jeg tar beina fatt
Jeg er på jobb stort sett hver dag, og det tar meg omtrent 45 minutter å gå dit uavhengig av transportmetode (i allefall nå som bilen er på verksted). Jeg har derfor endt opp med å gå enten til eller fra jobb (eller begge veier) flere ganger! På denne måten sparer jeg både tid og penger – jeg slipper å kjøpe bussbillett, og jeg behøver ikke sette av noe ekstra tid til treningen. Jeg må jo på jobb på en eller annen måte uansett! Har du en litt lengre vei til jobb enn meg kan jeg anbefale deg å hoppe av bussen noen stopp for tidlig, eller parkere litt lenger unna arbeidsplassen din, slik at du får inn noen minutter med aktivitet hver dag. Alle monner drar!

2) Jeg trener hjemme
Jeg kan nesten ikke få prist hjemmetrening nok, og det er noe jeg benytter meg flittig av i slike hektiske perioder. En økt tar meg mellom 20 og 30 minutter og jeg behøver ikke legge inn noe ekstra tid for å komme meg på treningssenteret. Nå som været er så godt er jeg også veldig glad i å trene ute – dette gir meg både frisk luft og mosjon, noe som klarner hodet til tusen! Vil du prøve å trene hjemme? Sjekk ut program HER !

3) Jeg løper meg en tur 
Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle skrive dette, men det å ta en rask løpetur (i tid altså, det går ikke så forbannet fort) er gull de dagene jeg ikke har tid til annet. Det er ikke alltid jeg gidder å løpe hele runden min (ca 3 km), og da går jeg fort og legger inn noen løpedrag her og der. Jeg tar det helt etter dagsformen, slik at mestringsfølelsen får lov til å blomstre 🙂

Det er med andre ord ikke så mye som skal til for å få inn litt aktivitet i hverdagen, selv om den kan være hektisk til tider 🙂

Hva gjør du for å få inn din trening?

//Camilla

Kommentarer er stengt.

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits