arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Slik gjør du kafébesøket magrere!

God ettermiddag fininger! Har dere hatt en ålright dag så langt? Det er ikke ofte jeg stikker innom her så sent på dagen, men slik blir det jammen når jeg spør dere hvilke program dere kunne tenke dere å se på bloggen fremover. Snakk om bidrag! 😀 I dag har jeg derfor komponert både et mage/rumpeprogram og et hjemmeprogram, og de kommer begge to til å bli delt i løpet av en ukes tid. Jeg må selvsagt gå gjennom alle bildene først, redigere disse og skrive ned forklaringer, så det hele er egentlig en ganske tidkrevende jobb, men 100% verdt det når jeg ser hvor fornøyde dere blir 😀 Jeg digger rett og slett alle snappene jeg får til @camillalor (bortsett fra penisbildene. Really. Stop it), og ikke minst at dere tester ut både økter og oppskrifter daglig! Det er utrolig kult!

6L7A0725

6L7A0759 6L7A0778

Fotograf: Stine Aas Nundal

Resten av dagen er blitt brukt på trening, jobbing (herregud, jentedagen på søndag kommer til å bli helt rå!) og et kafébesøk med en venninne. For dere kjenner jo meg, et kafébesøk på en onsdag er ikke noe jeg sier nei til! Likevel merker jeg at jeg er nokså bevisst på hva jeg velger, at det ikke nødvendigvis blir bolle, burger eller pizza til lunsj og at jeg gjerne drikker vann. På denne måten kan jeg enkelt spare opp mot 500-800 kcal på en lunsj, og vet du? Det er verdt det. For da får jeg ikke dårlig samvittighet, en bismak etter besøket eller tanker om at dette er noe jeg bør slutte med! Kafébesøket blir heller akkurat det det skal være, en koselig opplevelse med et menneske jeg er glad i. jon2teDet er jo også slik at mange faktisk har et mål om å droppe noen kilo og at situasjoner som dette fort kan bli et uromoment. Tanken om at man ikke burde dukker fort opp, og det er enklere å si at det ikke passer enn å faktisk ta turen ut, noe som kanskje ikke er så heldig i lengden? Det at man vil ned noen kilo skal jo ikke bety at alt sosialt liv må la vente på seg til man er i mål, det fører sjeldent noe godt med seg. Det som er hakket lurere er å ha en liten plan på hva man faktisk skal velge når man er ute på vift, slik at man kan legge igjen den dårlige samvittigheten hjemme

Mine tips for å gjøre kafébesøket magrere:

  • Velg kalorifri drikke, som sort kaffe, te med suketter, vann eller sukkerfri brus
    • Én halvliter brus, juice eller en kaffe mocca inneholder raskt 250 kcal som enkelt kan kuttes ved å velge noe annet.
  • Gå for et måltid med en del proteiner!
    • Uavhengig av om du går for en skive, suppe eller salat lønner det seg å velge varianter som inneholder melk, kjøtt, egg eller bønner. Ved å innta mere proteiner vil du ikke bare holde deg mett lenger, men også øke forbrenningen!
  • Det er lov å droppe dressingen!
    • Eller i allefall be om å få den servert ved siden av salaten eller skiven! På denne måten kan du selv velge hvor mye du vil smøre på.
  • Dropp desserten, eller del den med daten din
    • Det er utrolig mye å hente på å la kanelbollen ligge til helgen, selv om jeg godt forstår at den frister der og da. Likevel: Det er lov å vinne over lysten av og til! Har du bestemt deg for å kose deg litt ekstra er det heller ingenting i veien for å dele kaken med den du er så heldig å få tilbringe litt tid med – halvparten av kaloriene, men dobbelt så koselig? 😉

Kommentarer er stengt.

oppskrifter

Favaffel

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

blogg

Ny favoritt!

blogg trening

Dagens marerittøkt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

blogg trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

blogg kosthold

Hør meg på radio i dag!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

trening

BOOTCAMP!

trening

Ny bootcamp!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg oppskrifter

Parkdag

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg trening

Musikk som motiverer!

blogg oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

trening

Hjemmetrening

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits