arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Slik gjør du kroppen klar for julekosen!

vg

Det er desember og julebordsesongen er allerede godt i gang. Om ikke mange dagene vil også pepperkaker, marsipangriser og sjokoladefigurer være et selvsagt tilbehør i de fleste hjem, og hvorfor ikke? Det er jul en gang i året, NYT DET! 😀

Likevel er det jo sånn at flere av oss får en liten klump i magen når vi tenker på at jula ikke bare betyr kos, men også trange kjoler, sosiale sammenkomster og familieselskaper. Vi vil jo gjerne føle oss bra, men likevel ikke være en av de som sier nei til alt vi blir tilbudt, og dette går jo tross alt ikke an å kombinere, eller?

julekule

Forrige uke snakket jeg med VG om nettopp dette, og det har resultert i denne artikkelen. Et lite utdrag:

 – Dårlig samvittighet kommer ofte av at man ikke lever opp til den forventningen man selv har til seg selv, så det første man kan gjøre er å skape realistiske forventninger. I julestria er det kanskje ikke overkommelig å trene 5 dager i uken, så sett deg heller et mål som du vet du kan nå, sier hun. 

Lorentzen sier at det er mange måter man kan gå frem på for ikke å skeie helt ut i julen.

Artikkelen kan du lese HER ! 😀

Hva er dine beste tips for å holde vekten julen gjennom, og hva synes du om at dette i det hele tatt er et tema?

//Camilla

4 svar til “Slik gjør du kroppen klar for julekosen!”

  1. Ingeborg sier:

    Jeg må være litt bevisst på maten pga vektnedgangen. Men jeg gjøre det samme som i fjor, som jeg fikk tips av coachen min før jul: spise meg mett på skikkelig mat (hjemmelagd knekkebrød, julebrød, mammas frokostblanding, gode middager og frukt). Samtidig skal jeg kose meg med dessert, sjokolade ? og det lille vi har av kaker hos mamma.

    I tillegg blir det aktivitet hver dag. Mest i form av vanlige turer, slik at kroppen min får en kombinasjon av bevegelse og turer.

    Ha en super fredags kveld Camilla.

  2. Det hørtes ut som utrolig gode tips! Man kommer langt ved å spise seg mett på ordentlig mat før man inntar posisjonen foran kakefatet 😀 Aktivitet er også helt genialt – det å bruke kroppen er alltid gull! I tillegg føler de fleste seg litt ekstra «sunne» etter å ha beveget seg, og velger gjerne noen ekstra klementiner i stedenfor enda mer sjokolade. Vinn vinn med andre ord! 😀

    Tusen takk Ingeborg, du også 🙂

  3. Ingeborg sier:

    Jeg føler meg litt sær som fortsatt vil være litt bevisst på maten nå i julen.

    Men det er også fordi jeg er så vanvittig glad i sjokolade og lakris, og jeg nyter begge deler på lørdagskveldene uten dårlig samvittighet. Samtidig vet jeg at går det galt om jeg spiser alt for mye i julen.

    Heldigvis har vi ikke så mye dessert i julen og gode tilgjengelige fruktfat.

    Det er mulig jeg burde trene mer i julen. Men mamma bor langt unna treningssenter, og jeg tror egentlig kroppen min har godt av en blanding av hvile og rolige gåturer. (Det er mulig jeg kan låne noen små slektinger til utelek i løpet av julen).

  4. Det er absolutt ikke sært, jeg er selv bevisst på hva jeg putter i meg! Skulle jeg gått fra lille julaften til nyttårsaften og spist akkurat det som falt meg inn der og da ville også jeg hatt nesa nedi sjokoladeesken både en og to ganger i timen, og det er jo ikke bærekraftig over tid! Likevel skal jeg, som du sier, nyte det når det serveres og ikke tenke på at jeg «ikke kan» – for det kan jeg 🙂

    Kos deg emd utetrening og gode turer, det holder mer enn nok!

oppskrifter spis

Italiensk suppe

oppskrifter spis

Tomatsuppe

oppskrifter spis

Pasta og pølser

oppskrifter spis

Hjemmelaget yoghurtis

oppskrifter spis

Jordbær- og avokadosalsa

oppskrifter spis

Mangosalsa

spis

Cheat days

oppskrifter spis

Linsegryte

oppskrifter spis

Hjemmelaget mango-is

oppskrifter spis

Tacobowl

tren

Yogafilm

oppskrifter

Buddhabowl

oppskrifter

Brokkolicouscous

oppskrifter

Mangoremser

oppskrifter

Vegetarbolognese

oppskrifter

Mangosmoothie

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits