arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Slik når du målene dine, en gang for alle!

God morgen alle sammen, og velkommen til en ny uke! Det er 6 små uker igjen av året (å herrregud) og snart på tide å begynne med julegavene, men først skal vi snakke litt om dette med mål, måloppnåelse og mestringsfølelse. Jeg kommer fremover til å forsøke og lage temaer for de enkelte ukene slik at det blir litt mer interessant å følge med på hva som skjer her inne. Og vi starter hardt med ukens tema:

Måloppnåelse

happyface

For det er jo sånn at de fleste har et mål som det jobbes mot når det gjelder trening og/eller kosthold. Kanskje vil du ned noen kilo til bryllupet ditt, bli litt sterkere eller rett og slett bare komme i gang med treningen? Uansett har du lyst til å oppnå noe som per dags dato ikke er eksisterende og det er klart at dette krever litt innsats.

Leser du en av bøkene til Bertrand får du raskt følelsen av at det som skal til for å komme i mål er beinhard disiplin, tidlige morgener og treningsøkter hvor du gråter minst én gang i løpet av de første 10 minuttene. Stikkordene er «helvetesuke», «mental styrke» og «kampen for livet» og det fokuseres ekstremt mye på at man skal pushe seg selv ut av komfortsonen og videre inn i periferien. Dette fungerer helt sikkert for noen, men det er ikke en tilnærming jeg anbefaler hverken deg, meg selv eller noen av mine kunder.

Omveltningen blir rett og slett for stor. For du har allerede et liv. Du er allerede noe. Du er ikke en student på 19 år uten så mye som en bekymring i livet annet enn om det er nok penger på kontoen til alkoholen som antas konsumert i løpet av helgen (er du det er det selvsagt bare å kjøre på med litt helvetestrening og komfortsoneutvikling. Du kommer til å prøve det en eller annen gang uansett, believe me). Du har allerede fyllt opp livet ditt med jobb, barn, familie, venner, kjæreste og husvask, og kan ikke stå opp hver morgen 0500 for å få inn morgenkardioen før matpakkene skal lages til småtten 1 og 2. Det du trenger er noe som passer inn i det livet du allerede har bygget opp. Noe som ikke går utover de rutinene du alt er blitt komfortabel med.

smil2

Tilpasning

Det første vi skal gå inn på i denne sammenheng er hvordan du kan få et opplegg til å passe deg, og ikke motsatt. For jeg kan, en gang for alle, si at alt fungerer. Lavkarbo, 5:2, lavfett, høyprotein, hypertrofitrening, styrkeløft, gruppetimer og magetrening: alt fungerer. Det som avgjør om det kommer til å fungere for deg er om du gjennomfører eller ikke. Og for at du skal klare å gjennomføre må du først og fremst være ærlig med deg selv.

  • Hvor mye tid har du til rådighet?
  • Hvor ofte er det realistisk for deg å få til en treningsøkt?
  • Er det noe du bruker tid på i dag som kan vike til fordel for dette?
  • Hva er det du er mest svak for i dag når det kommer til kosthold?
  • Hvilke matvarer kan du ikke klare deg uten?

Dersom du finner ut at du har 1 time hver dag til rådighet, og at du kan snike deg ut av huset og få til en treningsøkt 2 av disse: vel da er det her du skal begynne. Kanskje bare med en tur i nærområdet, eller ved å melde deg på en gruppetime på det lokale senteret? Finner du også ut at det beste du vet er poteter og pasta så er kanskje ikke lavkarbo noe for deg. Kanskje du heller skal tenke i retning av tallerkenmodellen og bestemme deg for at du skal begynne å spise minst en stor porsjon grønnsaker ved siden av middagen hver dag. For at dette skal få plass på tallerkenen må jo noe annet vike!

Lag deg en liten liste hvor du svarer på disse spørsmålene og er helt ærlig med deg selv, så snakkes vi igjen med neste steg allerede på onsdag 🙂

//Camilla

[contact_form]

3 svar til “Slik når du målene dine, en gang for alle!”

  1. Tone sier:

    Bring it on! 😀

  2. CamillaL sier:

    Oh yes!

  3. […] mandag snakket jeg litt om hvordan du kan nå målene dine, en gang for alle. Helt til slutt i innlegget stilte jeg deg en del spørsmål som jeg nå håper du har besvart for […]

oppskrifter spis

Italiensk suppe

oppskrifter spis

Tomatsuppe

oppskrifter spis

Pasta og pølser

oppskrifter spis

Hjemmelaget yoghurtis

oppskrifter spis

Jordbær- og avokadosalsa

oppskrifter spis

Mangosalsa

spis

Cheat days

oppskrifter spis

Linsegryte

oppskrifter spis

Hjemmelaget mango-is

oppskrifter spis

Tacobowl

tren

Yogafilm

oppskrifter

Buddhabowl

oppskrifter

Brokkolicouscous

oppskrifter

Mangoremser

oppskrifter

Vegetarbolognese

oppskrifter

Mangosmoothie

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits