arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Slik unngår du at vekta øker i påsken!

6L7A0157Åh, snart er det påskeferie dere! Er det ikke deilig å tenke på at nesten en hel uke med fri ligger foran oss? 😀 Jeg har min siste dag på jobb før ferie i dag, og kommer til å tilbringe noen dager i byen før det bærer av gårde til pappa i Tønsberg på torsdag. Frem til da må jeg rett og slett bruke dagene på å organisere hjemme, sortere klær og ta sommervasken, noe som absolutt trengs nå som både vinduer, kjøkken og veranda er blitt skiftet ut. Fy søren så mye svevestøv det blir av dette! 😛 Jeg har også kommer frem til at jeg har alt for mye klær liggende, og at det helt sikkert er andre som trenger dette mer enn meg. Søplesekker er derfor kjøpt inn og jeg har begynt den nitidige prosessen det er å sortere det jeg vil ha fra det som skal vekk, og dette videre i hva som kan gis bort og hva som passer best i søplecontaineren. Jeg får kose meg med noe god musikk mens jeg holder på, tenker jeg, og forhåpentligvis få det unnagjort på ikke alt for lang tid. Kjenner jeg meg selv rett ender det hele opp i en prøveorgie, som resulterer i at jeg etter 3 timer har fått kvittet meg med ca 2 plagg. Noen som kjenner seg igjen? 😛

Selv om ferien ligger foran meg blir det nok godt med trening også denne uken. I dag startet vi dagen med sprint, prowler, boxjumps, pushups og dekkvelt på Oslo Performance Center og i kveld blir det nok en god og lang tur i skogen med hunden. Når påsken setter inn blir det fort flere timer på sofaen enn hva som er normalen, og da må i alle fall jeg gjøre mitt ytterste for å få opp aktivitetsnivået litt! Synker aktiviteten i takt med at matmengden opprettholdes (eller økes) vil nemlig energioverskuddet ende som økt kroppsvekt litt fortere enn man kanskje skulle ønske. Mange tror at det å være en time på trening om dagen er det som skal til for å få dette til å gå i null, men når de 23 resterende timene av døgnet blir brukt i sofaen eller senga, er det dessverre ikke slik!6L7A0145 (1) 6L7A0146

Hverdagsaktivitet har rett og slett ekstremt mye å si med tanke på hvor mye du forbrenner, og dermed hvor mye du kan spise for å holde vekten i sjakk. Vi har alle hun venninna som kan spise «hva hun vil» uten å legge på seg, selv om hun ikke trener. Sant? Vel, sannheten er nok heller at hun er den første som reiser seg når noe skal hentes fra kjøkkenet, at hun tilbringer søndagen ute i frisk luft i stedenfor hjemme på sofaen og at hun tar trappene litt oftere enn hun benytter heisen. For ja, dette har faktisk så mye å si! Så når du får tips om å parkere litt lenger unna jobb, ta trappen litt oftere enn heisen og gå til butikken, så er ikke dette oppgulp fra en eller annen person som ikke har noe bedre å komme med. Dette er faktisk tips som fungerer, og som mest sannsynlig vil få deg til å øke mengden forbrente kalorier i løpet av en dag betraktelig.

Så få på deg joggeskoene i påsken og gå dit du skal i stedenfor å ta trikken, bli med barne ut når de spør, reis deg opp fra sofaen og hent vannglasset selv i stedenfor å be typen om å gjøre det (guilty) og beveg deg når du har muligheten til det! Etter temperaturen å dømme kan vi ikke gang skylde på været denne påsken, og om så skulle være er det uansett bare å kle på seg 😉 6L7A0147 6L7A0148 (1) 6L7A0158 6L7A0159 6L7A0160

Då håper jeg det er flere enn meg som er klare for en aktiv påske, og som tar med seg påskeegget ut i skogen i stedenfor ned i sofaen? 😛 Vi får nå se på det siste da..

Hva skal du i påsken, forresten? 😀

//Camilla

[Instagram-feed]

 

 

 

3 svar til “Slik unngår du at vekta øker i påsken!”

  1. Yngvild sier:

    Jeg tror jeg kan skylde på påskeværet. I Trondheim er det nemlig grått, 2 grader og regn…
    Neida, skal ikke skylde på noe vær jeg! Det blir nok plenty med turer (må jo det når man har 4 hunder…) og en del trening. Kanskje blir det en liten skitur også om det fortsatt er noe snø i Marka 🙂 Skal ihvertfall kose meg med masse fysisk aktivitet innimellom skolearbeidet!
    God påske til deg og kos deg masse i vakre Vestfold! 😀

  2. HAhahaha, det hørtes nesten ut som det var innafor, men jeg sier meg likevel enig i at vi ikke skylder på været 😉
    Så flink du er! Håper du får en strålende påske du også 😀

  3. Ingeborg sier:

    Jeg burde rydde både i klesskap og boden min. Klesskapet burde prioriteres, det er litt for mye klær der nå.

    Påsken blir tilbrakt litt på jobb, tar påskeferie rett etter klokken 19 i kveld. I morgen drar jeg hjem til familien, og blir der noen få dager. Da blir både studering, avslapping og forhåpentligvis en god del turer.

oppskrifter spis

Italiensk suppe

oppskrifter spis

Tomatsuppe

oppskrifter spis

Pasta og pølser

oppskrifter spis

Hjemmelaget yoghurtis

oppskrifter spis

Jordbær- og avokadosalsa

oppskrifter spis

Mangosalsa

spis

Cheat days

oppskrifter spis

Linsegryte

oppskrifter spis

Hjemmelaget mango-is

oppskrifter spis

Tacobowl

tren

Yogafilm

oppskrifter

Buddhabowl

oppskrifter

Brokkolicouscous

oppskrifter

Mangoremser

oppskrifter

Vegetarbolognese

oppskrifter

Mangosmoothie

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits