arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Slik unngår du at vekta øker i påsken!

6L7A0157Åh, snart er det påskeferie dere! Er det ikke deilig å tenke på at nesten en hel uke med fri ligger foran oss? 😀 Jeg har min siste dag på jobb før ferie i dag, og kommer til å tilbringe noen dager i byen før det bærer av gårde til pappa i Tønsberg på torsdag. Frem til da må jeg rett og slett bruke dagene på å organisere hjemme, sortere klær og ta sommervasken, noe som absolutt trengs nå som både vinduer, kjøkken og veranda er blitt skiftet ut. Fy søren så mye svevestøv det blir av dette! 😛 Jeg har også kommer frem til at jeg har alt for mye klær liggende, og at det helt sikkert er andre som trenger dette mer enn meg. Søplesekker er derfor kjøpt inn og jeg har begynt den nitidige prosessen det er å sortere det jeg vil ha fra det som skal vekk, og dette videre i hva som kan gis bort og hva som passer best i søplecontaineren. Jeg får kose meg med noe god musikk mens jeg holder på, tenker jeg, og forhåpentligvis få det unnagjort på ikke alt for lang tid. Kjenner jeg meg selv rett ender det hele opp i en prøveorgie, som resulterer i at jeg etter 3 timer har fått kvittet meg med ca 2 plagg. Noen som kjenner seg igjen? 😛

Selv om ferien ligger foran meg blir det nok godt med trening også denne uken. I dag startet vi dagen med sprint, prowler, boxjumps, pushups og dekkvelt på Oslo Performance Center og i kveld blir det nok en god og lang tur i skogen med hunden. Når påsken setter inn blir det fort flere timer på sofaen enn hva som er normalen, og da må i alle fall jeg gjøre mitt ytterste for å få opp aktivitetsnivået litt! Synker aktiviteten i takt med at matmengden opprettholdes (eller økes) vil nemlig energioverskuddet ende som økt kroppsvekt litt fortere enn man kanskje skulle ønske. Mange tror at det å være en time på trening om dagen er det som skal til for å få dette til å gå i null, men når de 23 resterende timene av døgnet blir brukt i sofaen eller senga, er det dessverre ikke slik!6L7A0145 (1) 6L7A0146

Hverdagsaktivitet har rett og slett ekstremt mye å si med tanke på hvor mye du forbrenner, og dermed hvor mye du kan spise for å holde vekten i sjakk. Vi har alle hun venninna som kan spise «hva hun vil» uten å legge på seg, selv om hun ikke trener. Sant? Vel, sannheten er nok heller at hun er den første som reiser seg når noe skal hentes fra kjøkkenet, at hun tilbringer søndagen ute i frisk luft i stedenfor hjemme på sofaen og at hun tar trappene litt oftere enn hun benytter heisen. For ja, dette har faktisk så mye å si! Så når du får tips om å parkere litt lenger unna jobb, ta trappen litt oftere enn heisen og gå til butikken, så er ikke dette oppgulp fra en eller annen person som ikke har noe bedre å komme med. Dette er faktisk tips som fungerer, og som mest sannsynlig vil få deg til å øke mengden forbrente kalorier i løpet av en dag betraktelig.

Så få på deg joggeskoene i påsken og gå dit du skal i stedenfor å ta trikken, bli med barne ut når de spør, reis deg opp fra sofaen og hent vannglasset selv i stedenfor å be typen om å gjøre det (guilty) og beveg deg når du har muligheten til det! Etter temperaturen å dømme kan vi ikke gang skylde på været denne påsken, og om så skulle være er det uansett bare å kle på seg 😉 6L7A0147 6L7A0148 (1) 6L7A0158 6L7A0159 6L7A0160

Då håper jeg det er flere enn meg som er klare for en aktiv påske, og som tar med seg påskeegget ut i skogen i stedenfor ned i sofaen? 😛 Vi får nå se på det siste da..

Hva skal du i påsken, forresten? 😀

//Camilla

[Instagram-feed]

 

 

 

3 svar til “Slik unngår du at vekta øker i påsken!”

  1. Yngvild sier:

    Jeg tror jeg kan skylde på påskeværet. I Trondheim er det nemlig grått, 2 grader og regn…
    Neida, skal ikke skylde på noe vær jeg! Det blir nok plenty med turer (må jo det når man har 4 hunder…) og en del trening. Kanskje blir det en liten skitur også om det fortsatt er noe snø i Marka 🙂 Skal ihvertfall kose meg med masse fysisk aktivitet innimellom skolearbeidet!
    God påske til deg og kos deg masse i vakre Vestfold! 😀

  2. HAhahaha, det hørtes nesten ut som det var innafor, men jeg sier meg likevel enig i at vi ikke skylder på været 😉
    Så flink du er! Håper du får en strålende påske du også 😀

  3. Ingeborg sier:

    Jeg burde rydde både i klesskap og boden min. Klesskapet burde prioriteres, det er litt for mye klær der nå.

    Påsken blir tilbrakt litt på jobb, tar påskeferie rett etter klokken 19 i kveld. I morgen drar jeg hjem til familien, og blir der noen få dager. Da blir både studering, avslapping og forhåpentligvis en god del turer.

oppskrifter

Favaffel

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

blogg

Ny favoritt!

blogg trening

Dagens marerittøkt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

blogg trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

blogg kosthold

Hør meg på radio i dag!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

trening

BOOTCAMP!

trening

Ny bootcamp!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg oppskrifter

Parkdag

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg trening

Musikk som motiverer!

blogg oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

trening

Hjemmetrening

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits