arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

Spørsmålsrunde!

Heisann og hoppsann! Tanken slo meg i går at den beste måten å starte dette året på må være med en real spørsmålsrunde! Du kan spørre meg om alt fra vektnedgang til hvilke tights jeg synes er best å bruke når jeg skal ta markløft, og jeg skal forsøke å svare alle så godt jeg overhode kan førstkommende lørdag.

Så, hva lurer du på? 😀

P1010553En ting digger jeg virkelig med et nytt år: Motivasjonen som følger med det. Jeg brukte dagen i går på å tenke litt gjennom hva jeg ønsker å få ut av dette året, og jeg kom frem til en liten liste, i uprioritert rekkefølge. Det er ikke snakk om nyttårsforsetter, men rett og slett noen små (eller store?) mål jeg har satt meg for 2016!

  • Jeg skal komme meg opp om morgenen i ukedagene.
    Ringeklokken skal settes på 0700 hver dag, selv om jeg ikke begynner på jobb før senere. Dette er rett og slett for å få litt mere ut av dagene, slik at jeg slipper å stå opp med følelsen av at hele dagen allerede er kastet bort!
  • Jeg skal planlegge middager for en uke av gangen. 
    Dette begynte vi med allerede i fjor, men så skle det ut gitt. Litt av grunnen til dette var rett og slett at jeg gjorde det hele alt for komplisert! Middagene tok plutselig godt og vel 90 minutter å lage, og det har jeg rett og slett ikke tid til hver dag. I år får jeg forsøke å gjøre middagslistene litt enklere, og heller ta meg god tid de dagene jeg faktisk har fri
  • Jeg skal utvikle bedriften min. 
    Her har jeg egentlig ikke så mye å tilføye, vi får se hva som skjer 😉

Dagen har i allefall startet godt! Jeg har kommet meg opp av senga, gått i vel 30 minutter med hunden i skogen, spist frokost sammen med typen og er straks klar for dusjen. Dette er faktisk en overraskende god måte å starte dagen på, og slår (tro det eller ei) å slumre til man absolutt må stå opp 😛 Jeg skal innrømme at jeg var relativt sliten da jeg labbet ut av huset, og i all hast klarte å miste bankkortet mitt midt i skogen – men jeg fant det igjen senere (sto plutselig i butikken uten bankkort), så det velger jeg å late som om aldri skjedde..

utpåtur2

Ønsker deg en helt fantastisk dag videre!

Og du? Få litt luft på nesa, a 😉

//Camilla

53 svar til “Spørsmålsrunde!”

  1. Sara sier:

    Hei!

    Trener ofte før jobb. En time fullkroppsøkt fra 06-07. Å spise noe før 06 er umulig, da jeg kun blir kvalm og tung i kroppen. Har mye energi og økta går fint. «Problemet» er at jeg ofte ikke klarer å spise etter økta heller, og kan gå uten å spise før rundt 10 tiden. Da spiser jeg ca 4-5 måltider fra 10-21.
    Vil dette tidsrommet etter trening uten mat påvirke styrke/muskelmasse?

    Hilsen fast leser 🙂

  2. Sina sier:

    Hei!
    Jeg lurte på hva den sangen du alltid danser til på snap heter? Har sett en del snapper med den og synes den er superfengende!!!
    Takk for litt ekstra glede og motivasjon i min hverdag

  3. Astrid sier:

    Hei!
    Først av alt.. Digger bloggen din, og digger deg! 🙂

    Hvordan vil du anbefale å varme opp før en styrkeøkt?

  4. Tone sier:

    Hei Camilla!

    Hva gjør jeg hvis jeg eeelsker ris? Kan jeg ha en dag i uken der jeg spiser 100g eller mer ris? Til type wok?

    Og jeg vil lage sunn kakao! Hvordan gjør jeg det?

    Og en ting til: Hva er din favoritttights som sitter som støpt?

    Du er best!

    Tone

  5. Thea sier:

    Hei Camilla! Følger med på din instagram, utrolig motiverende må jeg si!

    Hva ville du annefalt en å spise når man vil ned i vekt?
    Så lurte jeg på om du tok noe protein pulver eller andre godsaker? Og hva vil du annbefale for meg som vil ned i vekt og bygge muskler samtidig?
    Ikke minst, hvordan trening vil du annbefale for å gå ned i vekt?

    klem

  6. Fast leser sier:

    Hei.

    Jeg vil bygge muskler, og få en kropp jeg kan se meg selv leve i.. Det jeg lurer på er hva slags trening/øvelser hjelper for å få stram mage og hva slags trening kan jeg gjøre for å få synlige «hofter» ( core ) eller hva det heter?

  7. Fast leser sier:

    Hvordan kan jeg få mindre fett rundt magen?

  8. Hege sier:

    Hei! Oppdaget bloggen din like før jul, og nå har jeg blitt fast leser. Jeg har begynt en vektnedgang med trening, men jeg synes det er så vanskelig å variere måltidene (bortsett fra middag). Det går enten i brødskiver, yoghurt/cottage cheese og havregryn eller frukt. Har du noen veldig enkle og lettvinte tips til meg på det området? Hva er dine tanker om matdagbøker?

    Hilsen Hege

  9. Karoline sier:

    Jeg lurer på hvordan du hele tiden klarer å holde motivasjonen oppe? Jeg har på en måte så lyst og vil så gjerne trene ordentlig og bli flink, men motivasjonen har en tendens til å dø ut etterhvert … ? Du er så flink ?

  10. Larsen sier:

    Hei. Du er så vanvittig gøy å følge, både på snap og insta, samt lese bloggen din 🙂 For et sjarmerende menneske du er!

    Anyway- over til spørsmålene mine til deg. Kan du ikke skrive litt om graviditet og trening? Om du har kunnskap om dette. Synes det står lite, og er svært interessert i hvilke type øvelser som gjør bra og hvilke man bør kanskje holde seg mer unna.

    I tillegg: hvilken tights anbefaler du som sitter litt høyt men også som støpt? også lurer jeg på om du mener en lik balanse mellom karb, fett og protein er det beste- eller om noen av verdiene bør vær høyere eller laverene enn den andre? 🙂 Klemmer

  11. Marie sier:

    Hei, elsker bloggen din og du er en så herlig jente! Jeg sliter litt med variasjon i måltidene, og spiser ofte det samme.. Lurer på om du har noen forslag til proteinrike og næringsrike måltider gjennom dagen, og hvor mange det bør ligge på. Lurer også på hvordan en matdag ser ut for deg, og ei treningsuke. Sliter også med svært lav fettprosent, og lurer på om du har kjennskap til hvordan jeg kan øke den uten å tilføre usunn mat og usunne fettkilder og gå betydelig opp i vekt.

  12. Mariell sier:

    Hei, lure på Kordan klare gå ned de siste 8 kg samtidig som man bygge muskelmasse? Har gått ned 26 kg, men står på stede hvil.. Spis nok mat da jeg er i militæret og treng en god del næring til tjenesten æ bedriv.

  13. Jenny sier:

    Hei!
    Jeg bare lurte på om du kunne forklare meg hvorfor potetgull og popcorn er mer usunt en nøtter? Nøtter er jo veldig kaloririke og jeg kan spise utrolig mye nøtter, elsker nøtter men det er jo selvfølgelig ikke det lureste man kan spise. Hvorfor mener folk at nøtter er sunt? Ja jeg vet de har bra fett og omega syrer. Men er ikke potetgull og sånn like greit sånn kalorimessig når man skal kose seg?
    I tillegg har jeg hørt at melk(ku melk) ikke er så bra, jeg vet det høres rart ut, men hørt noe om at det inneholder masse sukker og at mandelmelk er sunnere?
    Og jo, jeg lurer på om du har tips til å forebygge idrettsskader, driver med løping men liker å holde på med styrke hjemme. Har hatt plager i leggene så ja.

  14. Jenny sier:

    Jo jeg vil også si at du er en super inspirerende person og jeg ønsker deg alt godt! Du er rå!
    Siste spørsmål, hva er de beste rompe øvelsene man kan gjøre hjemme med evt vekter(amualer ol, sånne man bruker å holde i…) og evt uten vekter. Blir rompa større eller hva skjer når man trener den jevnlig?

  15. Kristina sier:

    Jeg er fast bestemt på å bli knallsterk i baseøvelser (markløft, knebøy, benkpress + hipthrust, chins, dips), men er alltid usikker på hvordan jeg skal få gjort alt sammen i løpet av uka, og samtidig få nok mengdetrening. Er det en fordel å ha f.eks knebøy og markløft på to forskjellige dager eller kan man også kjøre det i samme økt?
    Og med tanke på repetisjoner og sett.. Det er greit å variere, men om man kjører få repetisjoner, hvor mange sett kan man ta uten at det blir helt meningsløst? 5-6-7—?? haha 😀

  16. Christina sier:

    Først må jeg bare si at jeg synes du er utrolig inspirerende å følge, og ikke minst sykt morsom! Lurer på hvilken sports-BH du anbefaler? Er på utikk etter en som gir støtte men kanskje samtidig litt form også? Er så lei av at boobsa bare ser ut som en ekstra valk under toppen xD Også lurer jeg på hvor høyt proteininntak du vil anbefale for ei som skal ned i fettprosent, men samtidig bli sterkere? Vet de ikke går optimalt overens, men det er målet mitt.

  17. Alexandra sier:

    Heei flotteste du!!
    Jeg har to spørsmål til deg:
    Hva synes du om kreatin?
    Bruker du proteinpulver, og hvilken er din favoritt? 🙂

  18. Maria sier:

    Kunne det vært aktuelt med en bootcamp med dere i varmere strøk? Langhelg/uke 😀

    Du har en utrolig positiv utstråling og det virker som du er full av energi. Kanskje du kan gi oss noen tips for å øke energinivået? 🙂

  19. Mari sier:

    Hei 🙂 jeg lurer på hvordan Småspising påvirker kroppen når man slanker seg. Hvis småspisingen inngår i det totale kalori inntaket? Hvis jeg skal spise og drikke 500 kcal til frokost, men drikker 150 kcal mellom frokost og lunsj isteden. Hva gjør det med
    Kroppen:)

  20. Karoline Hansen sier:

    Hei. Jeg er 24 år, student og skal gå birken i mars! Jeg trener målrettet mot dette å trener 1-2 timer 5-6 dager i uka! Spiser rundt 10 000 kalorier i uka.. Hvorfor går jeg ikke ned i vekt? Trener målrettet og intensivt og spiser sunt… Spiser jeg fortsatt for mye? Er 170 cm og veier 71 kg!

  21. […] inn her i dag og se alle spørsmålene dere har kommet med! Jeg skal ærlig innrømme at jeg la ut gårdagens innlegg med en liten bismak, for jeg kunne tross alt ha endt opp uten en eneste kommentar. Man skal jo […]

  22. Kaya sier:

    Hvordan ser en kostholdsplan ut for deg i løpet av en dag? Er du veldig streng mot deg selv?

  23. Jente 20 sier:

    Heisann! Først og fremst: du er sykt rå og jeg digger bloggen din – her er det baare mye positivt en får ut av å lese, du er super herlig ?
    vet ikke hvordan jeg skal få til et spm så jeg får bare forklare? Når jeg trente styrke opptil 4-5 ganger i ula og spiste sunt, var vekten min det samme som den er nå. Og dette klarer jeg ikke å forstå. I 2 mnd nå (nov-des) har jeg så og si nesten hver dag overspist og tatt meg kanskje toppen 3 turer. Og vekta er det samme?! Målte meg rundt magen i aug og nå i jan, og magen er 3 cm mindre. Men jeg ser selv at magen har vokst. Haha dette er kanskje vanskelig å si noe på, men klarer du å forstå hva som har skjedd??

  24. Anne sier:

    Hei!
    Det her er både veldig spennende og skummelt på en å samme tid! Men jeg kjører på!

    Mitt spørsmål handler om det å sette seg mål. Som mange andre her har jeg et ønske om å minke fettprosenten og øke muskelmassen. Trener mellom 2-4 ganger i uken, og jobber me kostholdet. Problemet er mine mål. Idag har jeg ingen konkrete mål og jobbe mot, siden jeg syntes det er vanskelig…
    Så, har du noen forslag til gode mål? Langsiktige, kortsiktige, litt forskjellig?
    Håper på å få den ekstra motivasjonen bare 🙂

    Og så vil jeg si at du er ei flink frøken som er et stort forbilde for ihvertfall meg?
    Stå på! Jeg heier på deg! Og meg!

  25. Mari sier:

    Det hadde vært et fantastisk tilbud!!

  26. Holly sier:

    Hei!
    Først; tusen takk for en fin blogg og ikke minst mange sunne tanker og god inspirasjon:-)
    Du er virkelig et godt forbilde!
    Jeg trener fem-seks ganger i uka, ca 50-50 styrke og utholdenhet, og trives med det. Spørsmålet mitt er egentlig litt to-delt: Har du noen tips til å komme seg videre og bli sterkere når man opplever å komme til et platå? Kjenner at jeg står på stedet hvil og har gjort det en stund, og det er lite motiverende.. Har du noen tips eller triks når ting står stille? Hadde også satt pris på et forslag til gode alternativer til knebøy, sliter litt med teknikken og tror jeg er i ferd med å innse at jeg nok vil få bedre resultater om jeg bytter til andre tilsvarende øvelser.

  27. Camilla sier:

    Jeg ville bare si at jeg elsker å lese bloggen din, da det gir meg ekstra motivasjon gjennom uken. Det er hærlig å lese en blogg hvor «sannheten» om trening og kosthold kommer frem. Og ikke minst der det kommer frem at ikke alt alltid er så flott som det hele tiden skal se ut hos folk. Så fortsett med det du gjør, du er et godt forbilde for mange der ute 🙂

  28. Yngvild sier:

    Hva kan du tenke deg å jobbe med (studere?) når du gir deg som PT?

  29. Spørsmålet er besvart på http://www.fitnok.no 🙂

  30. Spørsmålet er besvart på http://www.fitnok.no 🙂

  31. Spørsmålet er besvart på http://www.fitnok.no 🙂

  32. Spørsmålet er besvart på http://www.fitnok.no 🙂

  33. Hei! Spørsmålet ditt blir besvart på http://www.fitnok.no i dette øyeblikk! Ha en strålende dag 😀

  34. Hei! Spørsmålet ditt blir besvart på http://www.fitnok.no i dette øyeblikk! Ha en strålende dag 😀

  35. Hei! Spørsmålet ditt blir besvart på http://www.fitnok.no i dette øyeblikk! Ha en strålende dag 😀

  36. Hei! Spørsmålet ditt blir besvart på http://www.fitnok.no i dette øyeblikk! Ha en strålende dag 😀

  37. Hei! Spørsmålet ditt blir besvart på http://www.fitnok.no i dette øyeblikk! Ha en strålende dag 😀

  38. Hei! Spørsmålet ditt blir besvart på http://www.fitnok.no i dette øyeblikk! Ha en strålende dag 😀

  39. Hei! Spørsmålet ditt blir besvart på http://www.fitnok.no i dette øyeblikk! Ha en strålende dag 😀

  40. Hei! Spørsmålet ditt blir besvart på http://www.fitnok.no i dette øyeblikk! Ha en strålende dag 😀

  41. Hei! Spørsmålet ditt blir besvart på http://www.fitnok.no i dette øyeblikk! Ha en strålende dag 😀

  42. Da er spørsmålet ditt besvart på http://www.fitnok.no! 😀 Takk for at du tok deg tid til å spørr meg 🙂

  43. Da er spørsmålet ditt besvart på http://www.fitnok.no! 😀 Takk for at du tok deg tid til å spørr meg 🙂

  44. Da er spørsmålet ditt besvart på http://www.fitnok.no! 😀 Takk for at du tok deg tid til å spørr meg 🙂

  45. Tusen takk for en utrolig hyggelig kommentar, Camilla! Selv om det ikke direkte var et spørsmål er det nå besart på http://www.fitnok.no 🙂

oppskrifter

Buddhabowl

oppskrifter

Brokkolicouscous

oppskrifter

Mangoremser

oppskrifter

Vegetarbolognese

oppskrifter

Mangosmoothie

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits