arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

5 tips til mat på farten!

Jeg elsker virkelig å våkne til lyden av konstruksjonsarbeid rett utenfor soveromsvinduet. Bankende hamre og skjærende driller kommer flyvende inn gjennom vinduet og penetrerer øregangen min før klokka i det hele tatt har orket å ringe om morgenen, og jeg kjenner at jeg er i ferd med å bli gal.

Vi er på uke 4 med oppussing av verandaen, og i går fikk vi beskjed om at de kommer til å hole på frem til april.. APRIL!!! Det betyr ingen søvn, avbrutte drømmer og knuste håp i 3 måneder fremover, og jeg vurderer nesten å flytte. Hadde det ikke vært for at hjemme er det eneste stedet jeg klarer å falle i søvn hadde jeg gjort det på dagen! Men det er altså ikke en mulighet, så da får jeg heller bare holde ut polske arbeidsviser og flyvende verktøy i noen måneder til.

Ulempen med alt det her er selvsagt at mengden søvn blir så utrolig liten. Jeg bruker generelt ganske lang tid på å sovne, og kan kanskje skilte med 5-6 timer når den uønskede «ringeklokken» setter i gang klokken 7. Jeg jobber mye, trener mye og er stort sett ganske aktiv slik at søvn er en av de tingene jeg egentlig trenger ganske mye av. I allefall siden jeg lar meg selv stresse utrolig fort. I en perfekt hverdag burde jeg nok ligge på mellom 8-9 timer, men dette skjer jo aldri. Resultatet er at jeg går rundt og er litt sliten hele tiden, får en mage som ikke fungerer og er stort sett litt mer irritabel av meg. Jeg vet jo hva det kommer av, men for første gang i livet mitt får jeg ikke gjort noe med det! Det eneste jeg kan forsøke på er å legge meg så tidlig som mulig (noe som fort er vanskelig når du ikke er ferdig på jobb før 21) og spise så bra som mulig. Vi har også en liten sjeselong stående på jobb som jeg rett og slett tror jeg skal kræsje på i lunsjen i dag 😛

Frem til da: Et lite tips til deg som ikke har allverden med tid til å planlegge lunsjen i dag!

1: En skyr og litt oppskåren frukt gir deg rikelig med proteiner og holder deg mett lenge. Anbefales!

skyr skyr2

2: Eggerøre kan lages dagen før, oppbevares i kjøleskapet og varmes opp igjen på jobb! Smaker like godt!

20150820_092935_001-1

3: En smoothie om dagen er godt for magen! 🙂 Lag en selv, eller kjøp en ferdigvariant! Min favoritt er «lunsj crunch med ekstra melkeprotein» hos smoothie-exchange.

 

 

4: Cottage Cheese med dobbel 0% yoghurt fra yoplait, mandler og banan er en slager som aldri går av dato her hos meg! En enda enklere variant får du med boksen med CC og litt sukkerfritt syltetøy på siden – bland det sammen i en matboks og du er good to go 😉

lusj1

5: Lomper med pålegg kan nytes varmt (som her) eller enkelt rulles sammen i det du setter deg inn i bilen på vei fra et møte til et annet. Det slår i allefall pølsa på Esso!

frokost

Kanskje du har noen tips til meg, også?

//Camilla

 

3 svar til “5 tips til mat på farten!”

  1. karoline sier:

    jeg har nettopp posta oppskrift på omelettmuffins på bloggen hvis du blir fristet!! pleier som regel å lunsjpreppe på søndager (type lage en boks med omelettmuffins eller bake rundstykker, etc.) men når lunsjpreppen tar slutt på en onsdag eller en torsdag må jeg ty til andre løsninger (noe som også kan være stress (type shit fader må ha lunsj også ja). det går mye i havregryn i en boks (enten blanda med varmt vann eller med vanlig vann og durer litt i mikroen), cottage cheese og kesam med funsaft, speltlomper, kokt egg i en boks med middagsrester, skyr og proteinbarer. for å holde meg mett må jeg lage kombinasjoner ut i fra hva jeg har tid til å lage/kjøpe/hva vi har hjemme – men det duger og føles bedre enn pizzaboller og smågodt! kan ikke ha prinsesselunsjer everyday heller 😉

    og søvnmangelen kjenner jeg meg igjen i… ikke fordi jeg har bråkete folk utenfor vinduet, men fordi jeg har en hektisk hverdag med skole/jobb/trening og er «flink» til å nedprioritere søvn… rart det der – hvordan vi dropper det som kanskje er det viktigste for at ting skal gå rundt…

    håper du får en veldig fin fredag og en riktig god helg <3 fine du

  2. Ingeborg sier:

    Takk for gode mattips Camilla. Jeg skal legge dem på minnet.

    Det er forresten godt å høre om andre unge som også sliter med søvnen. Jeg sliter også utrolig mye med å søvne, og kan i perioder være vanvittig sliten. (og bare komme meg på trening fordi jeg går rett etter jobb).

    Håper du får en god helg, med litt mer søvn.

  3. Ingrid sier:

    Hei!
    Ikke for å være frekk, men synes det er litt sutrete å klage over å våkne kl 7. Mange av oss må faktisk ofte opp før kl 6 for å rekke jobb. Og jeg jobber turnus, så jeg slutter ofte 22.30 på jobb og skal være klar på jobb igjen neste dag kl 07.30.

    Ang kjappe lunsj tips så anbefaler jeg grove pizzahorn med karbonadedeig. Lett å lage mange og legge i fryseren. Bare å varme i microen på jobb 😀

oppskrifter spis

Pepperkakefudge med Sukrin

oppskrifter spis

Favaffel

oppskrifter spis

Brokkolipuré

oppskrifter spis

Jordskokksuppe

oppskrifter spis

Oppskriftsonsdag: eplechips!

oppskrifter spis

Grove bananpannekaker!

blogg

MAGASIN!

oppskrifter spis

Salat på boks!

oppskrifter spis

Den perfekte kveldskosen!

blogg

Embed

oppskrifter spis

Quiche Lorraine(-tzen) !

blogg oppskrifter spis

Pizza, Bangkok og fremtidsplaner!

blogg

Ny favoritt!

oppskrifter spis

Sukkerfrie kanelsnurrer!

oppskrifter spis

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter spis

Den perfekte frappén !

tren

Hold kjeft

oppskrifter spis

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

oppskrifter spis

Vegedagbok: dag 3

blogg oppskrifter spis

Proteinrik kikertepizza! (vegetar)

oppskrifter spis

Vegetardagboken: mandag

blogg tren

Fremsiden av VG!

kurs tren

Jentedagen 2016

oppskrifter spis

Bananbrød med sjokolade!

oppskrifter spis

Tips til mat på farten!

oppskrifter spis

Jeg sprekker av stolthet!

oppskrifter spis

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

oppskrifter spis

Lunsjtips og møte med TV 2!

blogg

Ukens video!

blogg tren

En perfekt lørdag!

oppskrifter spis

Søtpotetlasagne!

oppskrifter spis

Tør du å slenge deg med?

oppskrifter spis

Av og til trenger jeg dette!

tren

BOOTCAMP!

oppskrifter spis

Disse må du bare smake!

oppskrifter spis

Sukkerfri søndagsnacks!

oppskrifter spis

Sukkerfrie sjokoladebomber!

blogg tren

En helt magisk helg

oppskrifter spis

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

oppskrifter spis

Morningbliss

oppskrifter spis

Proteinrike havrerundstykker

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

blogg oppskrifter spis

Parkdag

oppskrifter spis

Rømmegrøt til frokost?

blogg oppskrifter spis

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter spis

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter spis tren

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter spis

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter spis

Onsdagskebab!

oppskrifter spis

Proteinrike vafler!

blogg oppskrifter spis tren

Gårdagens treningsøkt og hjemmelaget musli!

blogg oppskrifter spis

Proteinrik smoothie uten pulver!

blogg oppskrifter spis

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg oppskrifter spis

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg oppskrifter spis

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg oppskrifter spis

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

blogg tren

Rumpebonanza!

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits