arrow-rightgooglepluslinkedinprinticonscroll-to-topsharearrow-leftslide-right

5 tips til mat på farten!

Jeg elsker virkelig å våkne til lyden av konstruksjonsarbeid rett utenfor soveromsvinduet. Bankende hamre og skjærende driller kommer flyvende inn gjennom vinduet og penetrerer øregangen min før klokka i det hele tatt har orket å ringe om morgenen, og jeg kjenner at jeg er i ferd med å bli gal.

Vi er på uke 4 med oppussing av verandaen, og i går fikk vi beskjed om at de kommer til å hole på frem til april.. APRIL!!! Det betyr ingen søvn, avbrutte drømmer og knuste håp i 3 måneder fremover, og jeg vurderer nesten å flytte. Hadde det ikke vært for at hjemme er det eneste stedet jeg klarer å falle i søvn hadde jeg gjort det på dagen! Men det er altså ikke en mulighet, så da får jeg heller bare holde ut polske arbeidsviser og flyvende verktøy i noen måneder til.

Ulempen med alt det her er selvsagt at mengden søvn blir så utrolig liten. Jeg bruker generelt ganske lang tid på å sovne, og kan kanskje skilte med 5-6 timer når den uønskede «ringeklokken» setter i gang klokken 7. Jeg jobber mye, trener mye og er stort sett ganske aktiv slik at søvn er en av de tingene jeg egentlig trenger ganske mye av. I allefall siden jeg lar meg selv stresse utrolig fort. I en perfekt hverdag burde jeg nok ligge på mellom 8-9 timer, men dette skjer jo aldri. Resultatet er at jeg går rundt og er litt sliten hele tiden, får en mage som ikke fungerer og er stort sett litt mer irritabel av meg. Jeg vet jo hva det kommer av, men for første gang i livet mitt får jeg ikke gjort noe med det! Det eneste jeg kan forsøke på er å legge meg så tidlig som mulig (noe som fort er vanskelig når du ikke er ferdig på jobb før 21) og spise så bra som mulig. Vi har også en liten sjeselong stående på jobb som jeg rett og slett tror jeg skal kræsje på i lunsjen i dag 😛

Frem til da: Et lite tips til deg som ikke har allverden med tid til å planlegge lunsjen i dag!

1: En skyr og litt oppskåren frukt gir deg rikelig med proteiner og holder deg mett lenge. Anbefales!

skyr skyr2

2: Eggerøre kan lages dagen før, oppbevares i kjøleskapet og varmes opp igjen på jobb! Smaker like godt!

20150820_092935_001-1

3: En smoothie om dagen er godt for magen! 🙂 Lag en selv, eller kjøp en ferdigvariant! Min favoritt er «lunsj crunch med ekstra melkeprotein» hos smoothie-exchange.

 

 

4: Cottage Cheese med dobbel 0% yoghurt fra yoplait, mandler og banan er en slager som aldri går av dato her hos meg! En enda enklere variant får du med boksen med CC og litt sukkerfritt syltetøy på siden – bland det sammen i en matboks og du er good to go 😉

lusj1

5: Lomper med pålegg kan nytes varmt (som her) eller enkelt rulles sammen i det du setter deg inn i bilen på vei fra et møte til et annet. Det slår i allefall pølsa på Esso!

frokost

Kanskje du har noen tips til meg, også?

//Camilla

 

3 svar til “5 tips til mat på farten!”

  1. karoline sier:

    jeg har nettopp posta oppskrift på omelettmuffins på bloggen hvis du blir fristet!! pleier som regel å lunsjpreppe på søndager (type lage en boks med omelettmuffins eller bake rundstykker, etc.) men når lunsjpreppen tar slutt på en onsdag eller en torsdag må jeg ty til andre løsninger (noe som også kan være stress (type shit fader må ha lunsj også ja). det går mye i havregryn i en boks (enten blanda med varmt vann eller med vanlig vann og durer litt i mikroen), cottage cheese og kesam med funsaft, speltlomper, kokt egg i en boks med middagsrester, skyr og proteinbarer. for å holde meg mett må jeg lage kombinasjoner ut i fra hva jeg har tid til å lage/kjøpe/hva vi har hjemme – men det duger og føles bedre enn pizzaboller og smågodt! kan ikke ha prinsesselunsjer everyday heller 😉

    og søvnmangelen kjenner jeg meg igjen i… ikke fordi jeg har bråkete folk utenfor vinduet, men fordi jeg har en hektisk hverdag med skole/jobb/trening og er «flink» til å nedprioritere søvn… rart det der – hvordan vi dropper det som kanskje er det viktigste for at ting skal gå rundt…

    håper du får en veldig fin fredag og en riktig god helg <3 fine du

  2. Ingeborg sier:

    Takk for gode mattips Camilla. Jeg skal legge dem på minnet.

    Det er forresten godt å høre om andre unge som også sliter med søvnen. Jeg sliter også utrolig mye med å søvne, og kan i perioder være vanvittig sliten. (og bare komme meg på trening fordi jeg går rett etter jobb).

    Håper du får en god helg, med litt mer søvn.

  3. Ingrid sier:

    Hei!
    Ikke for å være frekk, men synes det er litt sutrete å klage over å våkne kl 7. Mange av oss må faktisk ofte opp før kl 6 for å rekke jobb. Og jeg jobber turnus, så jeg slutter ofte 22.30 på jobb og skal være klar på jobb igjen neste dag kl 07.30.

    Ang kjappe lunsj tips så anbefaler jeg grove pizzahorn med karbonadedeig. Lett å lage mange og legge i fryseren. Bare å varme i microen på jobb 😀

oppskrifter

Favaffel

oppskrifter

Brokkolipuré

livsstilsendring trening

Kan du gi meg litt motivasjon?

oppskrifter

Jordskokksuppe

mental-helse trening

Bevegelse for kropp og sinn

trening

Yoga i senga

livsstilsendring

MAGASIN!

livsstilsendring

Livsstilsendring – del 1

trening

Leserspørsmål

oppskrifter

Salat på boks!

kosthold oppskrifter

Jeg vil gi deg et oppskriftshefte!

blogg

Embed

blogg

Ny favoritt!

blogg trening

Dagens marerittøkt!

kosthold oppskrifter

Den perfekte frokosten?

blogg

Feminist?

blogg oppskrifter

Den perfekte frappén !

trening

Hold kjeft

kosthold oppskrifter

Min favorittfrokost!

blogg

VÅKN OPP!!

blogg

Jeg sa ja!

blogg

Det gikk!

blogg trening

Dagens økt på rumpa!

oppskrifter

Vegedagbok: dag 3

blogg trening

Fremsiden av VG!

kurs trening

Jentedagen 2016

blogg kosthold

Hør meg på radio i dag!

oppskrifter

Sunn søndagskos!

blogg

Ukens video!

blogg

Ukens video!

blogg trening

En perfekt lørdag!

oppskrifter

Søtpotetlasagne!

kosthold oppskrifter

Tør du å slenge deg med?

trening

BOOTCAMP!

trening

Ny bootcamp!

blogg trening

En helt magisk helg

blogg trening

Ny øvelse: rumpepump!

kosthold oppskrifter

En liten smak av julen

blogg

Helt vanlig!

blogg

Bullshit.

kosthold oppskrifter

Morningbliss

blogg

Dødens dag

blogg

Bare på TV

blogg

Morgenstund

blogg

Dett i desa

trening

Booty blaster

blogg oppskrifter

Parkdag

blogg oppskrifter

Iskafffe i en fei!

blogg

God morgen!

oppskrifter

Pasta bolognese…

blogg oppskrifter trening

Har du prøvd denne etter trening?

oppskrifter

Sugarfree Saturday!

blogg oppskrifter

Onsdagskebab!

oppskrifter

Proteinrike vafler!

blogg kosthold oppskrifter

Sugarfree Saturday – iskrem og sjokolade!

blogg trening

Musikk som motiverer!

blogg oppskrifter

Sukker- og glutenfri ostekake!

blogg kosthold oppskrifter

5 søte og sukkerfrie fristelser!

blogg kosthold oppskrifter

Hvordan spise sunt i sommer?

blogg kosthold oppskrifter

Sjokoladebefengt frokostshake

blogg

Morgenstund

blogg

Lørdagsmagi

blogg

Triathlon?

blogg kosthold

Potetsalat og spontantur

blogg

Sommer !

blogg

Flink pike

kosthold

Fredagsburger !

blogg kosthold

Dark chocolate smoothie

blogg trening

Rumpebonanza!

kosthold

Burger delight

trening

Hjemmetrening

blogg

For stor?

blogg

Pizzakveld

blogg

God fredag!

Blogglisten hits